Hej!
Min søn er 6.5 md gammel.
Jeg synes han er blevet svær at få god øjenkontakt med. Han kigger alle mulige andre steder Hen, uanset om han spiser, får flaske, vi leger osv. Hvis jeg virkelig gør mig umage og er virkelig virkelig sjov kan jeg godt gange ham hvis han ligger på puslebordet, men ellers synes jeg godt nok det er op af bakke.
Er det normalt i den alder eller hvad? Bliver helt bekymret om hans kontakt mon er for dårlig.
Sp var her for knap en md siden og hun har skrevet i hans papirer at han har fin kontakt og er ligesom han skal være.
Han vil hellere have øjenkontakt med fremmede end med mig? ?? så tæbker jeg straks på dårlig mor / barn relation? ???? uh får helt ondt i maven ??
Lisbeths svar
Hej !
Han er lige nu i en alder hvor verden bliver større, han er nysgerrig og aktiv .
Alligevel er du lidt bekymret for, om der er noget galt, læser jeg.
Det du kan gøre er at adskille lyd og syn, for at se hans reaktion.
Sundhedsplejersken skriver fin kontakt, så det er jo godt..
Når du sidder med ham, brug kun øjnene og dit kropssprog uden lyd. , hvad gør han så ? Reagerer han eller ser han andre steder hen ?
Dette for at checke hans syn.
Når du bruger din stemme og han ikke ser dig, hvad sker der så ?
Følger han sit legetøj med øjnene ? Vender han sig mod lyden ?
Pludrer han og svarer dig når i er tæt, griner han ?
De ting jeg nævner har hun sikkert checket ?. For at gøre dig tryg kan du selv observere ham,
.
Jeg tror han er en aktiv dreng som er godt i gang med at udforske den store verden.
Er du fortsat bekymret skal du selvfølgelig reagere på den.
held og lykke med ham.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk