Åreknuder - hvordan undgår man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. december 2014

tullemortilsnart2

Hvordan undgår man åreknuder?? nogen tips og tricks.. 

Nogen der har fået åreknuder - går de væk igen eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2014

modesty

lottelabs skriver:

Hvordan undgår man åreknuder?? nogen tips og tricks.. 

Nogen der har fået åreknuder - går de væk igen eller?

Altså, hvis du ingen tendens har til åreknuder, så ville jeg ikke bekymre mig. Hvis du har nogle der er på vej i det små, så kan du få nogle kompressions-strømpebukser hos en bandagist som du skal gå med under hele graviditeten. Det gjorde jeg, og de hjalp meget, så det vil jeg anbefale hvis du har tendens til åreknuder.

De går ikke væk igen, men de kan blive mindre efterfølgende.

Anmeld

1. december 2014

tullemortilsnart2

modesty skriver:

Altså, hvis du ingen tendens har til åreknuder, så ville jeg ikke bekymre mig. Hvis du har nogle der er på vej i det små, så kan du få nogle kompressions-strømpebukser hos en bandagist som du skal gå med under hele graviditeten. Det gjorde jeg, og de hjalp meget, så det vil jeg anbefale hvis du har tendens til åreknuder.

De går ikke væk igen, men de kan blive mindre efterfølgende.

ved ikke om jeg har tendens til dem? har aldrig haft nogen - og vil helst ikke have nogen. strækmærker er hvad det er og det tager jeg sgu i stiv arm.. men vil helst ikke have sådan nogle gammel-kone ben? men det er vel bare at købe det strømber der så? og dyrke motion? (har hørt man skal bevæge sig for at undgå det) 

Anmeld

1. december 2014

modesty

lottelabs skriver:

ved ikke om jeg har tendens til dem? har aldrig haft nogen - og vil helst ikke have nogen. strækmærker er hvad det er og det tager jeg sgu i stiv arm.. men vil helst ikke have sådan nogle gammel-kone ben? men det er vel bare at købe det strømber der så? og dyrke motion? (har hørt man skal bevæge sig for at undgå det) 

Hvis du aldrig har haft nogen og der ikke er nogen på vej, så ville jeg tage det helt roligt og ikke foretage mig noget. Det er altså langt fra alle kvinder der får åreknuder.

Anmeld

1. december 2014

Morgensol

Jeg er sidst i min 3. graviditet og jeg har aldrig haft skyggen af åreknuder nogen steder, jeg har intet gjort for at forebygge det.. 

Anmeld

1. december 2014

Elgaard73

Det er som regel genetisk betinget, så hvis din familie (gælder også de mandlige medlemmer) ikke er plaget af det, så er risikoen for dig lille.

Ellers, som en anden nævner, brug støttestrømper, lav rigeligt med venepumpe øvelser og lad være med at sidde eller stå i samme stilling i timevis (det gør man nok heller ikke som gravid).

Anmeld

1. december 2014

tullemortilsnart2

der er ingen der har det i min familie. kun strækmærker, der skal ingenting til så får vi det. har selv en masse gamle hvide nogle fra da jeg vejede 40 kg mere end jeg gør nu.. har dog ikke fået nogen pga. graviditet endnu (uge 22), og hvis de kommer så pyt 

men så vil jeg da ikke gøre mig flere bekymringer om dette.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.