Mulighedserklæring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
8 svar
2 synes godt om
1. december 2014

Anonym trådstarter

Har Jeres chef udfyldt sådan en - inden du kunne sygemeldes (fuld- eller deltid)???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Har Jeres chef udfyldt sådan en - inden du kunne sygemeldes (fuld- eller deltid)???

Den har jeg udfyldt flere gange - er der noget du er i tvivl om?

Anmeld

1. december 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Den har jeg udfyldt flere gange - er der noget du er i tvivl om?

Kan ikke finde en brugervenlig print på nettet  samt kan det passe min chef skal udfylde den, før min læge kan deltidssygmelde mig?? (har fået to ting af vide) 

Anmeld

1. december 2014

Anonym skriver:

Kan ikke finde en brugervenlig print på nettet  samt kan det passe min chef skal udfylde den, før min læge kan deltidssygmelde mig?? (har fået to ting af vide) 

Din chef skal skrive om der er andre opgaver du kan varetage istedet for dem du har .

Hvis du f.eks er ansat på et lager med løft,om der i stedet er muligehd for admistrative opgaver . 

Det er noget I skal gøre i fællesskab og i forbindelse med en samtale - Den anden del af den udfylder du sammen med din læge. 

Jeg plejer at starte med at snakke med min ansatte om hvor vidt det er holdbart at personen får andre opgaver. 

Man har pligt som arbejdsgiver at prøve at finde opgaver der kan fastholde de ansatte på arbejdsmarkedet ,men det skal jo også være holdbart. 

Du kan hente en mulighedserklæring blanket på din fagforening. Ellers kan den printes via sundhed.dk . 

En mulighedserklæring er det vi i "gamle dage" kaldte en lægeerklæring,nu er det bare fordi man vil vide om der er andre opgaver der kan varetages at man trækker arbejdsgiveren med ind over-så du skal ikke ligge mere i det end det  

Anmeld

1. december 2014

Fik vist ikke svaret på dit oprindelige spørgsmål  Men ja det skal arbejdsgiveren ,men det skal være i samarbejde med dig og din læge 

Anmeld

1. december 2014

Anonym trådstarter

Din chef skal skrive om der er andre opgaver du kan varetage istedet for dem du har .

Hvis du f.eks er ansat på et lager med løft,om der i stedet er muligehd for admistrative opgaver . 

Det er noget I skal gøre i fællesskab og i forbindelse med en samtale - Den anden del af den udfylder du sammen med din læge. 

Jeg plejer at starte med at snakke med min ansatte om hvor vidt det er holdbart at personen får andre opgaver. 

Man har pligt som arbejdsgiver at prøve at finde opgaver der kan fastholde de ansatte på arbejdsmarkedet ,men det skal jo også være holdbart. 

Du kan hente en mulighedserklæring blanket på din fagforening. Ellers kan den printes via sundhed.dk . 

En mulighedserklæring er det vi i "gamle dage" kaldte en lægeerklæring,nu er det bare fordi man vil vide om der er andre opgaver der kan varetages at man trækker arbejdsgiveren med ind over-så du skal ikke ligge mere i det end det  

1000 1000 tak for dit svar - du aner ikke hvor meget det har hjulpet  1000 tak 

Anmeld

2. december 2014

Anonym trådstarter

Fik vist ikke svaret på dit oprindelige spørgsmål  Men ja det skal arbejdsgiveren ,men det skal være i samarbejde med dig og din læge 

Er så træt af alt dette. Bispebjerg hospital har vurderet at jeg skal sygemeldes på deltid. Og nu er forvirringen større - har fået TRE forskellige ting af vide af udbetaling Danmark, samt 2 ting af 2 læger. Det hele havde bare været nemmere, hvis jeg ikke var så dårlig.

Anmeld

3. december 2014

Anonym skriver:

Er så træt af alt dette. Bispebjerg hospital har vurderet at jeg skal sygemeldes på deltid. Og nu er forvirringen større - har fået TRE forskellige ting af vide af udbetaling Danmark, samt 2 ting af 2 læger. Det hele havde bare været nemmere, hvis jeg ikke var så dårlig.

Men vil din arbejdsgiver ikke samarbejde?

For så vil jeg råde dig til at tage fat i din fagforening.

Og ellers må du snakke med sygehuset og sige du har brug for hjælp 

Det er uholdbart at du skal slås med det samtidig med sygdom. 

Anmeld

3. december 2014

Anonym trådstarter

Men vil din arbejdsgiver ikke samarbejde?

For så vil jeg råde dig til at tage fat i din fagforening.

Og ellers må du snakke med sygehuset og sige du har brug for hjælp 

Det er uholdbart at du skal slås med det samtidig med sygdom. 

Min chef samarbejder bedre end jeg havde regnet med  hun har sagt - 3 timer hver dag (KUN formiddag) og kan jeg kun holde til 2, skal jeg bare gå hjem  Det er mere papirarbejdet som driller mine tanker. Men (tror nok) jeg har besluttet mig for, at nu må hovedkontoret tage over (da jeg nu har fået 4 forskellige svar fra Udbetaling Danmark) og så må jeg tage det som det kommer. Skal til lægen i dag - og får dem til at lave en friattest med teksten om at jeg er deltidssygemeldt, max. 3 timer om dagen og ingen weekendvagter. Så  for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.