Anonym skriver:
Kan ikke finde en brugervenlig print på nettet
samt kan det passe min chef skal udfylde den, før min læge kan deltidssygmelde mig?? (har fået to ting af vide)

Din chef skal skrive om der er andre opgaver du kan varetage istedet for dem du har .
Hvis du f.eks er ansat på et lager med løft,om der i stedet er muligehd for admistrative opgaver .
Det er noget I skal gøre i fællesskab og i forbindelse med en samtale - Den anden del af den udfylder du sammen med din læge.
Jeg plejer at starte med at snakke med min ansatte om hvor vidt det er holdbart at personen får andre opgaver.
Man har pligt som arbejdsgiver at prøve at finde opgaver der kan fastholde de ansatte på arbejdsmarkedet ,men det skal jo også være holdbart.
Du kan hente en mulighedserklæring blanket på din fagforening. Ellers kan den printes via sundhed.dk .
En mulighedserklæring er det vi i "gamle dage" kaldte en lægeerklæring,nu er det bare fordi man vil vide om der er andre opgaver der kan varetages at man trækker arbejdsgiveren med ind over-så du skal ikke ligge mere i det end det
Anmeld