Anonym skriver:
Hej
jeg har valgt at være anonym da det er et følsom emne og jeg ønsker ikke at hænge nogen ud.
Her er problemet:
i julen skal vi være hos mine forældre (skal siges de er fra et andet land med et lidt andet syn på tingene, sydeuropæisk) vi er noget til det kompromis ang rygning at de ryger i køkkenet med vindue og emhætte tændt, skal siges det er en stor lejlighed (meget lang) hvor stuen er placeret i den modsatte ende, ned af et par trin, så vi er rimelig skånet for røg, med et par remindere i løbet af dagen fungere det, skal siges jeg ikke har presset dem til det her, de har selv valgt og forslået det.
Nu til det faktiske problem, 2 juledag skal vi hjem til mine bedsteforældre, som er STORRYGERE altså de ryger konstant mere eller mindre, og overalt! Både ved spisebord, i stuen, alle værelserne selv toilettet nogen gange
Og det ændrer de ikke på! Min mor siger ting som: "du kan ikke lærer en gammel hund nye kunster" amen altså! Min yngste datter og søn har astmatisk bronkitis og reagere voldsomt på røg.
Jeg har så sagt vi kommer ikke, når der ryges overalt, jeres hjem, jeres regler
Og det mener jeg, men man kan ikke få i hovede og røv.
Så det er meldt ud, men føj jeg er blevet upopulær! Har bogstavelig talt hele den del af familien på nakken, der skrives og ringes dagligt om, hvor ked af det min mormor og morfar er, og hvor meget jeg sårer dem ved de ikke må se deres børnebørn - sådan noget pjat, de kan da bare komme her og besøge dem, komme med på legeplads eller hvad de nu har lyst, men bliver der lyttet?! Næ nej, jeg er ved at blive vanvittig, min mand og ene bror støtter mig (min brug er astmatiker). Min svigerfamilie siger ikke meget, der er kun 1 ryger, og han snakker altid i Tlf når han ryger, så det er konsekvent hvor vi andre ikke er hahah.
Har i nogle bud eller råd til mig?
sejt at du har valgt at i ikke kommer...
og hvis de VIRKELIG ønsker at i skal komme så må de jo ryge andre steder...
det må være et kompromis.. sådan er det.