Enlig eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
10 svar
1 synes godt om
30. november 2014

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg har for nylig fundet ud af , at jeg er gravid. Da jeg fortalte det til det kommende barns far , gik han helt i sort .. Forstået på den måde at han mente ikke at være klar til det og hvis han kunne bestemme synes han ikke vi skulle have barnet. 

Efter en masse overvejelse har jeg dog besluttet mig til at fortsætte graviditeten og jeg glæder mig til den lille kommer til verden !

Men men men ..

forholdet mellem mig og "faren" er ikke det mest heldige , hvis man ka sige det sådan.

Vi har været sammen nu i lidt over 2 år , men er SÅ ofte gået fra hinanden! Da vi har SÅ svært ved at få det til at fungere .. Vi var så igen igen gået fra hinanden kort tid inden jeg fandt ud af , jeg var gravid .. Men begyndte så småt at ses lidt igen . 

Nu står vi så i den situation at jeg jo er gravid , men at det ville være tosset at flytte sammen da vi som sagt går fra hinanden alt for tit , så det ville være tosset at tage den chance . Problemet er bare at vi elsker hinanden , og ka ikk holde os fra hinanden alligevel .. 

Han har efterfølgende meldt ud efter grundig overvejelse at han vil være der for barnet og for mig !

Men som tingene er og vi har så svært ved at få et forhold til at fungere , er vi blevet enige om at jeg skal flytte for mig selv med barnet (skal lige siges vi i forvejen aldrig har boet sammen, jeg skal bare flytte i større lejlighed pga. Pladsmangel når den lille kommer)

Men da vi ikk ka undvære hinanden , vil jeg nok betragte os som stadig værende kærester , men vi kan bare ikk bo sammen som det i hvertfald ser ud nu , og er også nød til at fokusere på hvad der er bedst for barnet selvfølgelig ! Og så må vi se om vores forhold kan udvikle sig i den mere positive retning . Hvis ikke , så bliver vi nød til definitivt at stoppe , da det skal være til barnets bedste ! 

Men nu er det så jeg bliver i tvivl , i forhold til min situation .. Vil jeg så stå som enlig forsørger og være berettet til de tilskud , eller vil jeg ikke få den økonomiske støtte , hvis jeg stadig ses med faderen og vi "prøver os frem" ?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

L-Mortil3

Som enlig forsørger må du GERNE have en kæreste, han må også gerne besøge dig og barnet, han må også overnatte en gang i mellem. Men hvis i har et ægteskabsligende forhold (han bidrager til madbudget, "bor" hos jer mere end halvdelen af ugen osv) så ses i som værende fælles forsørger, og du ikke som enlig.. Håber det gav mening..

Anmeld

30. november 2014

Morjanne76

Tag kontakt til din kommune, de kan svare dig præcis..

Hvorfor ikke arbejde hen mod et stabilt samliv inden der bringes et barn ind i jeres liv? 

Anmeld

30. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har for nylig fundet ud af , at jeg er gravid. Da jeg fortalte det til det kommende barns far , gik han helt i sort .. Forstået på den måde at han mente ikke at være klar til det og hvis han kunne bestemme synes han ikke vi skulle have barnet. 

Efter en masse overvejelse har jeg dog besluttet mig til at fortsætte graviditeten og jeg glæder mig til den lille kommer til verden !

Men men men ..

forholdet mellem mig og "faren" er ikke det mest heldige , hvis man ka sige det sådan.

Vi har været sammen nu i lidt over 2 år , men er SÅ ofte gået fra hinanden! Da vi har SÅ svært ved at få det til at fungere .. Vi var så igen igen gået fra hinanden kort tid inden jeg fandt ud af , jeg var gravid .. Men begyndte så småt at ses lidt igen . 

Nu står vi så i den situation at jeg jo er gravid , men at det ville være tosset at flytte sammen da vi som sagt går fra hinanden alt for tit , så det ville være tosset at tage den chance . Problemet er bare at vi elsker hinanden , og ka ikk holde os fra hinanden alligevel .. 

Han har efterfølgende meldt ud efter grundig overvejelse at han vil være der for barnet og for mig !

Men som tingene er og vi har så svært ved at få et forhold til at fungere , er vi blevet enige om at jeg skal flytte for mig selv med barnet (skal lige siges vi i forvejen aldrig har boet sammen, jeg skal bare flytte i større lejlighed pga. Pladsmangel når den lille kommer)

Men da vi ikk ka undvære hinanden , vil jeg nok betragte os som stadig værende kærester , men vi kan bare ikk bo sammen som det i hvertfald ser ud nu , og er også nød til at fokusere på hvad der er bedst for barnet selvfølgelig ! Og så må vi se om vores forhold kan udvikle sig i den mere positive retning . Hvis ikke , så bliver vi nød til definitivt at stoppe , da det skal være til barnets bedste ! 

Men nu er det så jeg bliver i tvivl , i forhold til min situation .. Vil jeg så stå som enlig forsørger og være berettet til de tilskud , eller vil jeg ikke få den økonomiske støtte , hvis jeg stadig ses med faderen og vi "prøver os frem" ?! 

Jeg og min kæreste har en lignende ordningen. Jeg bor alene med vores datter og han bor hos sine forældre. Jeg får enlig tilskud, da jeg jo alene står for alle udgifter til min datter og mig selv. 

Så ja, når han ikke bidrager til husholdningen og ikke sover hos dig hele ugen så er du enlig forsørger.

Anmeld

30. november 2014

Sissel

Morjanne76 skriver:

Tag kontakt til din kommune, de kan svare dig præcis..

Hvorfor ikke arbejde hen mod et stabilt samliv inden der bringes et barn ind i jeres liv? 

Synes da det står rimeligt godt beskrevet..

Anmeld

30. november 2014

migxher

Du kan sagtens stadig være enlig. Så er der bare nogle regler for hvor meget han må være der om ugen, osv. Ring evt på på din kommune og hør ad hvordan de lige ser på det. Det kan nemmelig godt variere lidt fra kommune til kommune. 

og så synes jeg da i den grad også i skal se at finde ud af hvad i vil Det der, så er i sammen, så er i ikke, duer bare ikke med et barn.

Hvad end det er der gør at i hele tiden går fra hinanden, skal i hvert fald få styr på det. Evt med hjælp fra en parterapeut?? (:

Anmeld

30. november 2014

Mettefpigen

Det er forskelligt fra kommune til kommune... Men sådan som de også ser på det er en af reglerne (for det meste) også at hvis i har været kærester i mere end et halvt år så mister man sine tilskud.... 

Men ellers så er det (vidst) 3 overnatninger om ugen, ingen hjælp i hjemmet (heller ikk at hente barn fra institution) ingen tandbørste eller tøj i hjemmet, ingen hjælp med penge (heller ikk mad) 

Anmeld

30. november 2014

migxher

Mettefpigen skriver:

Det er forskelligt fra kommune til kommune... Men sådan som de også ser på det er en af reglerne (for det meste) også at hvis i har været kærester i mere end et halvt år så mister man sine tilskud.... 

Men ellers så er det (vidst) 3 overnatninger om ugen, ingen hjælp i hjemmet (heller ikk at hente barn fra institution) ingen tandbørste eller tøj i hjemmet, ingen hjælp med penge (heller ikk mad) 

Den "6 månders regel" har jeg godt nok ikke hørt om. I hvert fald ikke her hvor jeg bor. Det ville da heller ikke give meget mening. 

Anmeld

30. november 2014

Mettefpigen

migxher skriver:

Den "6 månders regel" har jeg godt nok ikke hørt om. I hvert fald ikke her hvor jeg bor. Det ville da heller ikke give meget mening. 

Den har jeg hørt meget om... Men det kan også sagtens være en uskreven regel....

Anmeld

30. november 2014

Mettefpigen

migxher skriver:

Sorry kan se at jeg har skrevet forkert... Det jeg har hørt (som nok er en uskreven regel) er at efter de 6 måneders forhold bliver folk betragtet som "boende sammen" og derfor skal man passe på med at råbe højt om det på sociale medier... Om det passer skal jeg ikk kunne sige... Men selvfølgelig stopper tilskudende ikk (det er noget fis jeg har skrevet) Men man kan vidst godt komme til nogle møder og bevise at man ikk bor sammen og overholder reglerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.