Hej,
Jeg skal teste her den 10. december og håber meget den er der. Jeg har 2 børn: en på 2,3 år og engel fra maj måned, den første er født vaginalt, den anden med akut kejsersnit.
Mit spørgsmål er så kan jeg føde vaginalt hvis jeg er gravid nu? Jeg vil i såfald have termin ultimo august.
Håber du kan hjælpe 
Charlottes svar
Kære Du,
Man kan sagtens føde helt normalt vaginalt, selvom man tidligere har født ved et kejsersnit. Et tidligere kejsersnit er altså ikke en automatisk indikator for at det efterfølgende barn også skal fødes ved et kejsersnit.
Et kejsersnit kan være planlagt eller det kan blive en beslutning der træffes i løbet af fødslen. Nu ved jeg jo slet ikke hvorfor du fik et kejsersnit sidst, men det er da et emne du skal tale med lægen og jordemoderen om på det sted hvor du skal føde.
Held og lykke.
Mange hilsner,
Charlotte
En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.
Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk
Anmeld