Av min stakkels mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. november 2014

MJL

Hej, 

jeg er gravid i uge 5.. 5+3 for at være helt nøjagtig og jeg har simpelthen så meget vrøvl med min mave.. Den gør ondt og jeg er oppustet konstant, det virker som om jeg har en masse luft jeg ikke kan komme af med.. Så jeg har ondt eller føler trykken i maven hele tiden... Det er virkelig ikke rart og jeg kan ikke lade være med at blive lidt urolig, tænk nu hvis der er noget galt..

Jeg er gravid for første gang,  så altting er meget nyt og skræmmende for mig. Det skal siges at jeg har døjet med forstoppelse i 2 uger og har de sidste dage taget magnesia inden sengetid, for at få sat lidt skub i det.. Og jeg kommer da også på toilettet af dem, men synes godt nok også at det gør avs i min mave når jeg tar dem og jeg kan ikke så godt lide at tage piller når jeg er gravid..

Jeg har brug for råd og input, er det normalt? Er jeg den eneste? Hvad kan jeg gøre? Jeg synes det er trættende at have ondt hele tiden 

Jeg har været hos lægen og talt med ham om det, men jeg synes ikke rigtig at han gav mig noget brugbart, andet end at jeg skulle være opmærksom på kraftige smerter, da det kan være tegn på graviditet uden for livmoderen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

maak

Det lyder ikke rart

Jeg havde også problemer i starten. Jeg havde glæde af loppefrøskaller (HUSK), det kan hjælpe med at sætte lidt gang i maven igen på en naturlig måde. 

Husk og drik en masse vand, for ellers kan der ikke absorberes nok vand i tarmene til at gøre det hele mere "smooth"

Og hvis du spiser jer piller, kan du evt. Prøve at holde en lille pause med dem og se om de er med til at give problemer så kan du evt. finde er andet præperat. 

Anmeld

28. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MJL skriver:

Hej, 

jeg er gravid i uge 5.. 5+3 for at være helt nøjagtig og jeg har simpelthen så meget vrøvl med min mave.. Den gør ondt og jeg er oppustet konstant, det virker som om jeg har en masse luft jeg ikke kan komme af med.. Så jeg har ondt eller føler trykken i maven hele tiden... Det er virkelig ikke rart og jeg kan ikke lade være med at blive lidt urolig, tænk nu hvis der er noget galt..

Jeg er gravid for første gang,  så altting er meget nyt og skræmmende for mig. Det skal siges at jeg har døjet med forstoppelse i 2 uger og har de sidste dage taget magnesia inden sengetid, for at få sat lidt skub i det.. Og jeg kommer da også på toilettet af dem, men synes godt nok også at det gør avs i min mave når jeg tar dem og jeg kan ikke så godt lide at tage piller når jeg er gravid..

Jeg har brug for råd og input, er det normalt? Er jeg den eneste? Hvad kan jeg gøre? Jeg synes det er trættende at have ondt hele tiden 

Jeg har været hos lægen og talt med ham om det, men jeg synes ikke rigtig at han gav mig noget brugbart, andet end at jeg skulle være opmærksom på kraftige smerter, da det kan være tegn på graviditet uden for livmoderen 

Hvis du virkelig vil sætte skub i maskineriet uden at spise en masse piller, så kan du spise/drikke noget amerikans olie. Det er voldsomt ulækkert, og man har mest lyst til at kaste op, men kan du få det ned, så skal jeg lige love for at det sætter gang i maven! - Du bliver godt og grundigt tømt

Anmeld

28. november 2014

got2b

Jeg havde det selv på samme måde, det stoppede bare først i uge 11, og jeg var ved lægen mindst to gange måske mere om ugen, jeg gik bare smidt i hovedet " du er gravid, og det er heldigvis ikke en sygdom " og " det er sikkert bare ligament smerter " håber snart det går over ved dig, for det gør virkelig nas! 

Anmeld

28. november 2014

DortheL

MJL skriver:

Hej, 

Jeg er 12+5 og er stadig oppustet. Det er meget normalt, at have luft i maven og hård afføring er også normalt. 

I stedet for Magnesia vil jeg råde dig til vand i lange baner, godt med fibre og så noget motion. Alternativt kan du indtage svesker, blommer, druer m.m.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.