Leverpostej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.262 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. november 2014

Babyinjuly

Hej piger,

Jeg er åbenbart blev helt vild med leverpostej her de sidste par dage, og nu ved jeg jo at der er meget A-vitamin i lever, hvilket ikke skulle være godt for baby derinde. 

Mit spørgsmål er så; hvor meget leverpostej er for meget..?

Eller kan det slet ikke lade sig gøre at spise for meget? (hvis vi nu er realistiske 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

Kløver

Lever og levertran:

Det er ikke godt for gravide at få for meget A-vitamin under graviditeten. Derfor bør gravide undgå at spise lever og levertran - leverpostej indeholder ikke for meget A vitamin og kan roligt indtages under graviditeten.

For meget A vitamin kan give misdannelser hos fostret.

http://www.gravid.dk/artikler/ting-du-skal-undga-nar-du-er-gravid.html

Myte nr. 2 Leverpostej er forbudt!
Du kan roligt spise både lun leverpostej og lækker pate. Hvis du har hørt nogle myter om lever, så er det specifikt lever og levertran, du skal undgå på grund af højt A-vitamin indhold. A-vitamin kan nemlig give misdannelser hos fostret.

http://www.a-apoteket.dk/2212/myter-og-fakta-om-graviditet-og-kost

Anmeld

28. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er ca. 3950 RE (a-vitamin) pr. 100 gr. leverpostej. 
Det anbefalede niveau af RE for kvinder er 700-800 pr. dag. 

Sundhedsstyrelsen fraråder dog ikke man spiser leverpostej. Så længe man ikke spiser lever. Jeg ville også sørge for, hvis du tager multivitaminpiller, kun at tage dem til gravide, da de indeholder mindre A-vitamin. 

Anmeld

28. november 2014

Babyinjuly

Tusind tak for jeres svar!

Så kan jeg spise leverpostej med ro i maven  

Anmeld

28. november 2014

lillespir26

Babyinjuly skriver:

Hej piger,

Jeg er åbenbart blev helt vild med leverpostej her de sidste par dage, og nu ved jeg jo at der er meget A-vitamin i lever, hvilket ikke skulle være godt for baby derinde. 

Mit spørgsmål er så; hvor meget leverpostej er for meget..?

Eller kan det slet ikke lade sig gøre at spise for meget? (hvis vi nu er realistiske 

Som gravid må du indtage det et pr gange i ugen men da jeg selv også er ret vild med det nogle gange og kun spiser en Skive rugbrød med det af gangen spiser jeg det i pr dage i træk og derefter holder en pause til lysten til det igen er der og min lille i maven har det altså fantastisk så alt med måde og husk du skal stadigvæk leve selvom du er gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.