Hvad kunne i ikke døje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2014

Shine

puhaa.

Jeg havde engang kvalme i 3 dage- seriøs kvalme fordi jeg havde drukket sødmælk. Juice kunne jeg heller ikke drikke. Og kylling som blev stegt eller hvad nu gav mig også kvalme(lugten) men tror jeg har regnet ud at det er fedtet fra kyllingen som gav mig denne virkning. Nu, længere henne i graviditeten ( 8 mdr ) kan jeg både drikke juice, mælk og føler ikke længere som jeg gjorde i starten angående kylling.. Alt dette kunne jeg faktisk klare igen for nogle måneder siden, ikke først nu. Men nu kan jeg ikke drikke sodavand.. Det får jeg det skidt af.. Vil lige hurtig sige at jeg ELSKEDE frugt i starten af min graviditet.. Jeg nød det så meget. Dejligt at jeg har en unge inde i mig som skubber mig på rette veje ang kost. Angående juicen kunne jeg godt drikke hvis det var yderst økologisk uden tilsætning osv.. Men alt andet juice kunne jeg ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

Shine

kommer lige i tanke om at jeg til sidst heller ikke kunne klare at drikke vand fra hanen.. Det startede sådan cirka en halvanden måned henne i graviditen... Og nu er jeg jo en vand elsker.. Så blev påtvunget at købe kildevand og drikke det istedet, for det mærkede jeg intet af.. Sikke en lille prins jeg har inden i mig.. Og dette syntes jeg kun var luksus at jeg skulle finde mig i for vores drikkevand er jo slet ikke så rent som man har troet.. Så finno. Nu havde jeg en undskyldning for at KØBE det, hihi. Men så igen kunne jeg sagtens klare at drikke vand fra hanen, cirka 6 mdr henne tror jeg.. Så nu 8 mdr henne drikker jeg ganske naturligt vand fra hanen igen..

Anmeld

27. november 2014

Sandratoft

HVPigen skriver:

Puha jeg pt i uge 6 snart 7. 
kvalmen er virkelig begyndt og tage ved, jeg kan pt ikke døje at spise varmt mad. Ligeså snart jeg får det indbores kaster jeg op! 
så pt lever jeg af tomater.. jeg kan stort set ikke lide ret meget mere. 

Hvad med lugte/dufte? havde i noget der? 
jeg kan slet ikke klare lugten af folk der har været ude og ryge
og skal drikke kaffe bagefter.. (sorry hvis jeg støder nogen) 
men jeg kan jo ikke selv gøre for min næse er blevet sart! 

Jeg kunne ikke fordrage kylling 

Anmeld

27. november 2014

Lisette W

HVPigen skriver:

Puha jeg pt i uge 6 snart 7. 
kvalmen er virkelig begyndt og tage ved, jeg kan pt ikke døje at spise varmt mad. Ligeså snart jeg får det indbores kaster jeg op! 
så pt lever jeg af tomater.. jeg kan stort set ikke lide ret meget mere. 

Hvad med lugte/dufte? havde i noget der? 
jeg kan slet ikke klare lugten af folk der har været ude og ryge
og skal drikke kaffe bagefter.. (sorry hvis jeg støder nogen) 
men jeg kan jo ikke selv gøre for min næse er blevet sart! 

Det der med røg lugt er du ikke ene om! Ryger der kom i nærheden af mig i starten af min graviditet var i overhængende fare for at få bræk på sig. Det samme gjorde sig gældende for folk der havde tømt en parfumeflaske ud over sig - hvilket åbenbart er normal praksis i Brasilien hvor jeg var i anden og tredje måned af min graviditet. 

Anmeld

27. november 2014

MariaMami

Troldemommi skriver:

Det var lidt anstrengende men i min første graviditet kunne jeg ikke lide lugten af min dejlige mand og hummersuppe 

så han sov på sofaen indtil mine lugtegener gik væk 

Monica 

Undskyld jeg kunne slet ikke lade være med at grine højt da jeg læste dit indlæg...hihihi...synes det er det sjoveste jeg har hørt at du ikke kunne lide lugten af din stakkels mand LOL!!!Det er da også synd for jer begge

Jeg er også selv MEGET sart og har iforvejen en følsom næse. Sidste graviditet kunne jeg ikke døje lugten af kaffe som min mand lavede hver morgen til min store irritation, men denne her graviditet er helt anderledes end mine andre. Jeg kan ikke døje lugten af tomatsovs jeg blir såååå dårlig

Anmeld

27. november 2014

Anna2706

Jeg kunne ikke fordrage abrikossodavand, som jeg normalt var vild med... Og varmt mad, især pølser og bacon vendte sig i mig bare ved tanken om det... 

Anmeld

27. november 2014

*CKB*

Jeg kan stadig (i 12. uge) ikk fordrage lugten af varm leverpostej, bacon og stegte champignoner! Heller ikk hver for sig! Bvadrk! Bare tanken om det, gir mig kvalme! 

Anmeld

27. november 2014

-Sigrid-

Synet af rådet kød i køledisken 

Jeg var indlagt pga opkast, så alt var dårligt, men lugten af toast og selvfølgelig storesøsters bleer 

Anmeld

27. november 2014

HVPigen

Hvor det sjovt så mange sjove ting i alle sammen har haft/stadig har!  

Jeg håber lysten til mad og andet kommet tilbage igen! 
Og mine sippet mad vaner ikke bliver være   
ellers bliver det 8 strege måneder endnu! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.