Hvor har det fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

289 visninger
7 svar
1 synes godt om
26. november 2014

1977

Profilbillede for 1977

Min knægt på 8 siger tit at "det stresser ham helt vildt" og "jeg er bare så stresset" - og hvor f***** har han det fra? Det pisser mig virkelig af! Han har det ikke fra os, for vi bruger ikke det ord - eller jo det gør vi når vi snakker mit arbejde. Jeg har stressforebyggelse som en del af min jobbeskrivelse. 

Men når jeg spørger ham hvorfor han bruger ordet, er svaret at det ved han ikke. Jeg har gentagende gange forklaret ham hvad stress er, men den fiser bare igennem. 

Jeg ved godt at der er gået popkultur i ordet, men en på 8 skal slet ikke bruge det!! 

Ihhhh det irriterer mig sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

SandraXOXO

Hvis han har stress skal det tages alvorligt. Jeg har selv lidt af stress som barn, det er ikke sjovt. 

Anmeld

26. november 2014

1977

Profilbillede for 1977
SandraXOXO skriver:

Hvis han har stress skal det tages alvorligt. Jeg har selv lidt af stress som barn, det er ikke sjovt. 

Men han har ikke stress. Det er derfor det irriterer mig. Han bruger bare ordet uden at vide hvad det egentlig er

Anmeld

26. november 2014

EAF

Jeanne skriver:

Men han har ikke stress. Det er derfor det irriterer mig. Han bruger bare ordet uden at vide hvad det egentlig er

I den alder - sikkert hans kammerater, større børn på skolen, måske lærerne eller pædagogerne  Det er et smart ord, lyder sikkert sejt i en samtale med vennerne. Jeg tror ikke det er meningen han skal forstå hvad det betyder, men godt du snakker med ham om det. Men tror vennerne sejre over mor. Det er lidt som det blev mode at bruge ordet stramt - det har jeg det godt nok stramt med. Popord og der er jo en kæmpe forskel på hvad voksne lægger i det og børn. Det går vel over når der kommer et nyt ord, der kunne være langt værre eller endnu mere grimt. 

Anmeld

26. november 2014

Masig

Mon ikke han har det fra skolen. Alle lærerne er jo stresset for tiden pga den nye reform, så kunne da tænkes ordet bliver brugt en del dér...

Anmeld

26. november 2014

1977

Profilbillede for 1977
Natteravnen skriver:

I den alder - sikkert hans kammerater, større børn på skolen, måske lærerne eller pædagogerne  Det er et smart ord, lyder sikkert sejt i en samtale med vennerne. Jeg tror ikke det er meningen han skal forstå hvad det betyder, men godt du snakker med ham om det. Men tror vennerne sejre over mor. Det er lidt som det blev mode at bruge ordet stramt - det har jeg det godt nok stramt med. Popord og der er jo en kæmpe forskel på hvad voksne lægger i det og børn. Det går vel over når der kommer et nyt ord, der kunne være langt værre eller endnu mere grimt. 

Ja jeg skal nok bare lade det fare

Anmeld

26. november 2014

1977

Profilbillede for 1977
Masig skriver:

Mon ikke han har det fra skolen. Alle lærerne er jo stresset for tiden pga den nye reform, så kunne da tænkes ordet bliver brugt en del dér...

Men det skal de ikke snakke med ungerne om!

Anmeld

26. november 2014

Masig

Jeanne skriver:

Men det skal de ikke snakke med ungerne om!

Har de nok heller ikke gjort men børn har det jo med at have lange ører og høre hvad de voksne snakker om, selvom det ikke er meningen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.