Hvor vigtigt er veninder efter en fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
10 svar
3 synes godt om
26. november 2014

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

Jeg er gravid, og skal føde til august :-) 

Desværre er jeg flyttet og har ingen veninder hvor jeg bor.  og min familie.  de bor oppe i Noreg.

jeg skyper med mine veninder men det er ikke det samme 

- Så har jeg lige et spørgsmål hvor vigtigt er veninder efter en fødsel, mens man er på barsel? 

- eller har i oplevet at i har haft gode venskaber i de mødre grupper i har været i? 

- Er virkelig nervøs, at jeg skal være ensom i min barsel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

Pinkrose

Anonym skriver:

Desværre er jeg flyttet og har ingen veninder hvor jeg bor.  og min familie.  de bor oppe i Noreg.

- Så har jeg lige et spørgsmål hvor vigtigt er veninder efter en fødsel, mens man er på barsel? 

- eller har i oplevet at i har haft gode venskaber i de mødre grupper i har været i? 

Jeg har de tætteste veninder fra tidligere stadigvæk og selv om vi ikke bor tit så ringes vi ved ca 1 gang om igen og ses med ca 1-2 mdr mellemrum og det er fint 

jeg har så fået nogle rigtig tætte veninder i mødregruppen og det var guldværd  

Anmeld

26. november 2014

Ciss

Den mødregruppe, jeg var i, da jeg havde fået den første, var fantastisk! Vi mødtes ofte og havde god kemi og kunne snakke om alt.

Da jeg var på barsel med nr to, savnede jeg virkelig gruppen, men da var alle de andre jo i arbejde, også mine andre veninder, så det blev rigtig ensomt at gå hjemme. Til sidst fik jeg via hs kontakt med en anden mor, som også gik hjemme med sin nr to og gerne ville have kontakt, og det hjalp rigtig meget. Vi mødtes ikke så ofte, men vi har nu fem år efter stadig noget kontakt.

Det kan være utrolig ensomt gå på barsel - selv hvis man bor i samme område som sin almindelige omgangskreds, for alle andre er jo optaget med sit arbejde, sin kæreste og sin egen familie. Det kan være rigtig godt at kunne snakke med andre, som er lidt på samme sted som en selv. Kan varmt anbefale mødregruppe!

Anmeld

26. november 2014

Mettefpigen

Jeg synes det var vigtigt da dagene ellers kunne være lange...

Men kan du ikke søge efter nogle der også skal på barsel i nærheden af dig? Det kunne være der var nogle og at i får en god kemi

Anmeld

26. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

nu ved jeg jo ikke hvor du bor og hvor gammel du er, men her på Bornholm findes der noget der hedder Ung mor som er en mødregruppe kommunen kører...

da jeg fik min første for snart 7 år siden gik jeg både i Ung mor og i sundhedsplejerskernes "almindelige" mødregruppe... jeg var rigtig glad for begge dele, for i Ung mor var vi alle mellem 17 og 25 og enten var vi gravide eller mor til et barn under 1 år mens i den anden var jeg den eneste unge og førstegangsmor, så jeg kunne hente råd hos de andre mødre...

Anmeld

26. november 2014

Nystart

Det kommer meget an på hvem man er jo...

første graviditet så jeg ingen veninder.... det gjorde mig ikke det store, jeg gik masser af ture og fik set familien...

denne gang er alle "veninder" skibbet, da det viste sig at det kun var bekendte og by bekendte...

det gør mig ikke det store, da jeg er ret asocial hjemme, en go veninde ville da være fint.. men er ikke bumlet over nogen endnu...

men der er jo mødregrupper osv hvor man netop har mulighed for at møde nye veninder hvis han har interesse i det

Anmeld

26. november 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg så ikke mine veninder særlig meget i min barsel. Jeg havde en rigtig god mødregruppe.  

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

tak for svaret 

Giver ro :-) håber jeg får en gode mødre gruppe :-) 

Anmeld

26. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg var ikke så glad for min mødregruppe, men havde ikke behov for den hellere. Jeg sås både med veninder, mine to søstre og min kæreste var hjemme noget af tiden så vi kunne gå lange ture sammen 

ellers gik jeg til svømning og noget sang hvor der var nogle søde kvinder at tale med Så hvis mødregruppe ikke bliver et hit, kan du prøve at gå til noget med dit barn 

ellers kan du altid prøve at danne din egen mødregruppe herinde. Jeg mødte nogle søde piger herinde et par gange 

Anmeld

27. november 2014

lineog4

Veninderne er jo optaget i løbet af dagen og når de har fri har farmand også fri og så har man ikke samme lyst til at tage baby ud for man elsker at være i sin tresomhed.

hvis man ender i en god mødregruppe er det fantastisk, og man får rummet til at tale stolpe op og ned ikke bare om baby og bleer, men en masse andre ting.

Jeg havde en god første mødregruppe, men med de andre var det sparsomt vi mødtes, men følte mig på ingen måde ensom. Nød min tid med min lille trold, min lille egen familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.