Hormonbehandling , hjælp piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
4 svar
1 synes godt om
25. november 2014

Anonym trådstarter

Anonym fordi jeg syntes det pinligt med alle de spørgsmål i den her verden snart.

hvornår optræder overstimulation ? 

Er så nervøs for dette sker for mig.

og hvorfor bliver man indlagt ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Anonym fordi jeg syntes det pinligt med alle de spørgsmål i den her verden snart.

De bedste forebyggende råd er drik rigeligt vand/væske og spis proteinrigt, det skulle gøre, at der ikke samler sig så meget væske dernede.

Jeg var i højrisikogruppen, da jeg fik taget 26 æg ud, de var meget obs på det op til ÆU, og jeg fik også ekstra skånsom ægløsningsmedicin. Fordi det endte med så mange æg, turde de ikke lægge æg tilbage i samme cyklus, og jeg fik heller ikke det sidste ægløsende medicin (tog Suprefact 1,5 døgn inden ÆU, og hvis jeg skulle have haft æg op, skulle jeg have taget Ovitrelle samme dag som ÆU og vidst også noget 4 dage senere - da det er ekstra skånsomt, men kun muligt i kort behandling).

Som jeg forstår det, så bliver man typisk overstimuleret kort efter oplægningen eller kan blive det senere, hvis man er gravid, da HCG'en påvirker et eller andet (jeg er bestemt ikke ekspert &nbsp.

Jeg tror kun man bliver indlagt i meget slemme tilfælde, ellers bliver du "bare" tømt, og det skulle vidst være lidt ligesom ÆU bare mindre smertefuldt (men jeg har ikke prøvet det).

Har kopieret dette fra Trianglens hjemmeside:

Ovarielt overstimulationssyndrom (OHSS)
Udvikles der for mange ægblærer efter ægløsningssprøjten, kan ovarielt overstimulationssyndrom (OHSS)  opstå. Ved OHSS er æggestokkene betydeligt forstørrede på grund af de mange ægblærer. Maven blive udspilet, da der samtidig kan udskilles væske i bughulen.

Tegn på overstimulation kan opstå i dagene efter at ægløsningssprøjten (hCG) er givet (tidlig overstimulation) eller omkring en uge efter embryo-oplægningen (sen overstimulation). Den sene overstimulation opstår stort set kun, hvis man er blevet gravid. Den skyldes at den tidlige graviditet danner graviditetshormon (hCG), som er det hormon der sammen med mange ægblærer fremkalder overstimulation.

OHSS opdeles i 3 grader, mild, moderat og alvorlig. De milde til moderate tilstande, der ikke kræver indlæggelse bedres ofte, hvis man sørger for at drikke rigeligt med væske efter ægudtagningen.

Mindre end 1 % af vore patienter bliver indlagt for overstimulation. Hvis indlagt, udskrives de fleste i løbet af få dages behandling.

Anmeld

26. november 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Forresten, hvor langt er du i behandlingsforløbet nu?

Det lyder ikke rart, at du går med alle de tanker  

Jeg håber, at lidt viden, om at det meget sjældent bliver rigtig alvorligt, kan trøste dig lidt. Og ellers hold høje med din vægt og omkredsen på din mave, hvis det kan give dig noget ro. Din vægt vil vidst stige 1-2 kg om dagen, hvis du er overstimuleret og så kan du jo nå at reagere hurtigt, så det ikke ender med at blive alvorligt 

Og skriv bare igen hvis du bliver bekymret, for det er helt naturligt at blive. For det kan opleves stort og voldsomt at være i behandling og lægge sin krop i andres hænger! Så spørg bare løs, jeg vil i hvert fald gerne svare så godt jeg kan 

Anmeld

26. november 2014

modesty

Ingen grund til at være pinlig - jeg tror at alle er fyldt med masser af spørgsmål i starten. 

Overstimulering er sjælden og opstår hvis du danner rigtig mange æg. Det vil klinikken jo vide inden æggene bliver taget ud, så de er opmærksomme på det hvis du er i risikozonen. 

Det skal du altså ikke bekymre dig om. 

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

Hvor er det bare dejligt at læse ! Tusind tak for jeres svar det giver alligevel noget ro i min krop . :-) jeg er på stimuleringsdag nr.3 Idag .

Hvor er i bare søde !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.