Anonym skriver:
Anonym fordi jeg syntes det pinligt med alle de spørgsmål i den her verden snart.
hvornår optræder overstimulation ?
Er så nervøs for dette sker for mig.
og hvorfor bliver man indlagt ??
De bedste forebyggende råd er drik rigeligt vand/væske og spis proteinrigt, det skulle gøre, at der ikke samler sig så meget væske dernede.
Jeg var i højrisikogruppen, da jeg fik taget 26 æg ud, de var meget obs på det op til ÆU, og jeg fik også ekstra skånsom ægløsningsmedicin. Fordi det endte med så mange æg, turde de ikke lægge æg tilbage i samme cyklus, og jeg fik heller ikke det sidste ægløsende medicin (tog Suprefact 1,5 døgn inden ÆU, og hvis jeg skulle have haft æg op, skulle jeg have taget Ovitrelle samme dag som ÆU og vidst også noget 4 dage senere - da det er ekstra skånsomt, men kun muligt i kort behandling).
Som jeg forstår det, så bliver man typisk overstimuleret kort efter oplægningen eller kan blive det senere, hvis man er gravid, da HCG'en påvirker et eller andet (jeg er bestemt ikke ekspert

.
Jeg tror kun man bliver indlagt i meget slemme tilfælde, ellers bliver du "bare" tømt, og det skulle vidst være lidt ligesom ÆU bare mindre smertefuldt (men jeg har ikke prøvet det).
Har kopieret dette fra Trianglens hjemmeside:
Ovarielt overstimulationssyndrom (OHSS)
Udvikles der for mange ægblærer efter ægløsningssprøjten, kan ovarielt overstimulationssyndrom (OHSS) opstå. Ved OHSS er æggestokkene betydeligt forstørrede på grund af de mange ægblærer. Maven blive udspilet, da der samtidig kan udskilles væske i bughulen.
Tegn på overstimulation kan opstå i dagene efter at ægløsningssprøjten (hCG) er givet (tidlig overstimulation) eller omkring en uge efter embryo-oplægningen (sen overstimulation). Den sene overstimulation opstår stort set kun, hvis man er blevet gravid. Den skyldes at den tidlige graviditet danner graviditetshormon (hCG), som er det hormon der sammen med mange ægblærer fremkalder overstimulation.
OHSS opdeles i 3 grader, mild, moderat og alvorlig. De milde til moderate tilstande, der ikke kræver indlæggelse bedres ofte, hvis man sørger for at drikke rigeligt med væske efter ægudtagningen.
Mindre end 1 % af vore patienter bliver indlagt for overstimulation. Hvis indlagt, udskrives de fleste i løbet af få dages behandling.