Min datter er strid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. november 2014

Anonym trådstarter

jeg ved at børn har deres faser, men syntes at min datter er gået for vidt nu, kan slet ikke genkende hende mere. 
min datter har altid være hyggelig at tage med ud og handle, hun plager aldrig. 
dog er det nu begyndt med at hun ter sig, hun svare igen, ødelægger mine ting, tegner alle steder,  vælter tøjstativer i butikkerne osv. hun slår, river og niver. hun har aldrig gjort disse ting før hun startede i bh, hun har endda været tæt på at stikke hendes kusine ned med et rusten søm, og da vi spurgte hvorfor hun gjorde det, sagde hun blot "det gør de i børnehaven"
jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst havde en hyggelig dag med min datter, hvor jeg ikke har skulle smide hende i timeout eller taget hendes leget eller kældt hende ud. 

jeg ved  børn har deres selvstændigheds faser, men savner min glade lydige datter. som jeg kunne lave mad med, bage med, lege med trylledej med osv uden at skælde hende ud...

nogen af jer herinde som har været igennem det samme, vil i være søde at dele med mig hvad i gjorde som virkede, for føler jeg har prøvet alt der er at gøre... så tager gerne imod råd fra jer

hilsen anonym

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2014

Isabella_mor

Min søn er ligesådan. Og det er kommet efter han er startet i den nye børnehave, samt at han er blevet storebror. Jeg kan heller ikke kende min søn længere og jeg bliver snart gråhåret fordi at der bare ALTID er så dårlig stemning herhjemme.! Jeg ved snart ikke mine levende råd. Jeg havde håbet at det var en fase. Men det ser ud til at det bare er sådan han er. 

Og jeg synes det er rigtig slemt. Så jeg følger lige med, i håb om at kunne få nogle gode råd. 

Anmeld

2. december 2014

Anonym trådstarter

min datter startede da hun begyndte at ses med sin far igen.

Anmeld

2. december 2014

2721

Rum hendes frustrationer. Sæt tydelig og klare grænser og hold fast. Et nej er et nej osv osv. Så hun kan mærke hvor hun har dig og hvad der forventes af hende. Det er benhårdt og man betvivler sig selv, men det er faser.

sæt ord på hendes føleser i situationen, det er en rigtig god måde for hende at lære at udtrykke sig.

Give hende en pude, et eller andet hun må afreagere på og henvis til det, når frustrationerne løber Af med hende.

kæmpe stort knus.

Anmeld

2. december 2014

Sitrani

Anonym skriver:

jeg ved at børn har deres faser, men syntes at min datter er gået for vidt nu, kan slet ikke genkende hende mere. 
min datter har altid være hyggelig at tage med ud og handle, hun plager aldrig. 
dog er det nu begyndt med at hun ter sig, hun svare igen, ødelægger mine ting, tegner alle steder,  vælter tøjstativer i butikkerne osv. hun slår, river og niver. hun har aldrig gjort disse ting før hun startede i bh, hun har endda været tæt på at stikke hendes kusine ned med et rusten søm, og da vi spurgte hvorfor hun gjorde det, sagde hun blot "det gør de i børnehaven"
jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst havde en hyggelig dag med min datter, hvor jeg ikke har skulle smide hende i timeout eller taget hendes leget eller kældt hende ud. 

jeg ved  børn har deres selvstændigheds faser, men savner min glade lydige datter. som jeg kunne lave mad med, bage med, lege med trylledej med osv uden at skælde hende ud...

nogen af jer herinde som har været igennem det samme, vil i være søde at dele med mig hvad i gjorde som virkede, for føler jeg har prøvet alt der er at gøre... så tager gerne imod råd fra jer

hilsen anonym

Min datter er 3,5 år og er VIRKELIG inde i en periode for tiden hvor hun prøver os af. Hun lytter ikke, gør ting hun ikke må (tegner på væggene, leger med maden, slår osv.) Hun råber og skriger hvis hun ikke får sin vilje, tramper i gulvet og græder hysterisk.

jeg er overbevist om at det er selvstændighedsfasen, og herhjemme tager vi den med ro. Står fast ved det vi plejer og anerkender det positive 

Anmeld

2. december 2014

Clisolka

Uha ja, jeg har også sådan en pige herhjemme. Puuuh hun kan være strid - og især ved sin lillebror  Hun er lige blevet 4 år. 

Hun startede i sommers i en helt ny børnehave, og hun har ændret sig markant siden juni måned, hvor hun startede... Jeg kan dårligt kende hende mere, men det er en dum fase 

Anmeld

3. december 2014

Mettefpigen

Sådan en fase er min søn også i lige pt... Lige nu tager det f.eks. 40-50 min at hente ham i bh fordi han ikk vil med hjem... Det er også dagligt at jeg skal skælde ham ud.... 

Men her prøver jeg at forklare ham hvorfor han ikk må det han gør stille og roligt.. Og hvorfor jeg f.eks. bliver ked af det eller sur... Og at det er "sjovest" for os begge 2 at vi er glade sammen... Det virker nogle gange.. Virker det ikk så er det bare på den "hårde" måde hvor han bare raser ud.... Vi må bare igennem den periode... 

Anmeld

3. december 2014

Isabella_mor

Hvor er jeg glad for st høre at jeg ikke er den eneste med et barn i den fase...! 

Vi prøver virkelig at få det til at fungere. Men puha!!! Det trækker altså nogle tænder ud.! 

Anmeld

3. december 2014

Mettefpigen

Isabella_mor skriver:

Hvor er jeg glad for st høre at jeg ikke er den eneste med et barn i den fase...! 

Vi prøver virkelig at få det til at fungere. Men puha!!! Det trækker altså nogle tænder ud.! 

Overhovedet ikk... Jeg er virkelig nået til det punkt hvor jeg kan få sukke når jeg skal hente bassen fordi jeg ved det bliver med skrig, skrål, slå, rive, sparke.... i over 30 min..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.