Spørgsmål ang su og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

231 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. november 2014

Anonym trådstarter

Håber der er en der ude som kan hjælpe .. 

info : MIG :22 HAM: 19 - Jeg har en datter fra tidligere forhold som IKKE er hans .

mig og min kæreste er begge under uddannelse ' ungdoms''

vi vil gerne flytte sammen hvor meget vil JEG kunne få og HAN kunne få? ...  

- hvis vi så springer over til barsel . 

hvad vil jeg så kunne få?

og hvad med ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

De ekstra klip i får er bare almindelig SU-sats, så 5.839 kr per klip hver. Du får som mor 12 ekstra klip, han får 6 klip. I kan stort set bruge dem som i har lyst (dobbeltklip, enkeltklip, miksklip). Det vil sige, du kan maks holde barsel i 12 måneder (tidligst to måneder før termin) og han kan maks holde seks måneders barsel (tidligst fra efter termin). 

Når i ikke længere gør brug af de ekstra SU-klip i forbindelse med fødslen får i hver 5.839 kr + 2.332 kr (i alt 8171 kr). I får det ekstra tillæg på 2332 kr fordi i begge er studerende. Derudover har i mulighed for at tage et ekstra lån udover det normale SU-lån. 

Anmeld

24. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Demosan skriver:

De ekstra klip i får er bare almindelig SU-sats, så 5.839 kr per klip hver. Du får som mor 12 ekstra klip, han får 6 klip. I kan stort set bruge dem som i har lyst (dobbeltklip, enkeltklip, miksklip). Det vil sige, du kan maks holde barsel i 12 måneder (tidligst to måneder før termin) og han kan maks holde seks måneders barsel (tidligst fra efter termin). 

Når i ikke længere gør brug af de ekstra SU-klip i forbindelse med fødslen får i hver 5.839 kr + 2.332 kr (i alt 8171 kr). I får det ekstra tillæg på 2332 kr fordi i begge er studerende. Derudover har i mulighed for at tage et ekstra lån udover det normale SU-lån. 

Vær dog opmærksom på at nogen ting, fx miksklip, kun er muligt under videregående uddannelser, ikke ungdoms  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.