Hvordan har I det med............

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. august 2009

SAL

- at barnet tilbydes bryst mere eller mindre hver gang det græder? Har lige læst flg. på morsbaby.net:

"Vi ønsker alle for vores børn at de vil blive gode til at udtrykke sig, til at kunne give udtryk for sine behov og at kunne snakke om følelser. De fleste forældre venter med at træne denne færdighed til barnet kan snakke rigtigt, men at starte helt fra de er spæde, vil blive en stor fordel for dem senere hen. Hvis mødre tager baby op i samme sekund de siger noget og derefter vups.. putter brystet i munden, så træner vi barnet i ikke at udtrykke sig. -Og hvis barnet græd fordi det var træt eller overstimuleret er det heller ikke så godt at give det bryst bare for at få det til at være stille, i stedet for at lytte efter, hvad han fortæller. Hvis alle babys lyde bliver besvaret med at få et bryst i munden vil baby lærer, at det er lige meget hvordan det græder, resultatet er altid det samme. Med tiden giver han op og han vil altid græde på den samme måde."

Jeg må tilstå, at jeg som regel tænker på at tilbyde brystet i første omgang - som en udlukkelsesmetode...Selvfølgelig gør jeg det ikke hvis han LIGE har spist! For det meste er det fordi han er sulten - hvis det ikke er det er han helt sikkert træt og har bare brug for at blive lullet trygt i søvn!
Brystet ER en stor tryghed - og hvad gør I? Hvad er jeres holdning til brystet - fødekilde, tryghed, udlukkelsesmetode??
Kh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Diana...

Jeg fik at vide af min sp at et barn selv siger fra til brystet hvis det ikke er sulten det vil sige hvis man lægger det til brystet for at tryste så tager den ikke mod hvis der ikke er plads til mere.

Jeg har aldrig selv haft et behov for det for Lucas har altid været meget nem og jeg lærte meget hurtig at læse ham så jeg har ikke prøvet det, jeg ammet os kun i 3 måneder. 

Knus Diana

Anmeld

24. august 2009

Vingummien

LouiseN skriver:

- at barnet tilbydes bryst mere eller mindre hver gang det græder? Har lige læst flg. på morsbaby.net:

"Vi ønsker alle for vores børn at de vil blive gode til at udtrykke sig, til at kunne give udtryk for sine behov og at kunne snakke om følelser. De fleste forældre venter med at træne denne færdighed til barnet kan snakke rigtigt, men at starte helt fra de er spæde, vil blive en stor fordel for dem senere hen. Hvis mødre tager baby op i samme sekund de siger noget og derefter vups.. putter brystet i munden, så træner vi barnet i ikke at udtrykke sig. -Og hvis barnet græd fordi det var træt eller overstimuleret er det heller ikke så godt at give det bryst bare for at få det til at være stille, i stedet for at lytte efter, hvad han fortæller. Hvis alle babys lyde bliver besvaret med at få et bryst i munden vil baby lærer, at det er lige meget hvordan det græder, resultatet er altid det samme. Med tiden giver han op og han vil altid græde på den samme måde."

Jeg må tilstå, at jeg som regel tænker på at tilbyde brystet i første omgang - som en udlukkelsesmetode...Selvfølgelig gør jeg det ikke hvis han LIGE har spist! For det meste er det fordi han er sulten - hvis det ikke er det er han helt sikkert træt og har bare brug for at blive lullet trygt i søvn!
Brystet ER en stor tryghed - og hvad gør I? Hvad er jeres holdning til brystet - fødekilde, tryghed, udlukkelsesmetode??
Kh. Louise

Jeg vil sige det kommer an på alderen og fornemmelsen af hvor meget barnet får ud pr gang. Eller har jeg også fået af vide som Diana

Anmeld

24. august 2009

4xGreve

LouiseN skriver:

Kh. Louise

Jeg har ikke rigtig selv ammet Daniella men har da helt sikkert en mening og min mening ligger faktisk utrolig fast...

Min mening lyder på at alverdens eksperter kan sige og mene hvad de vil men det vigte er at man lytter til sig selv og sit moder instenkt for det taler tit det sande sprog...
Børn er alle forskellige og de enste der virkelig forstår hvert enkelt barn helt ud i tå spidseren er moderen...
Så alle mødre skal lytte til sig selv, lige stoppe op, trække vejret dybte ind og lytte godt til sig selv, for der finder de svaret på mange ting og lyt til jeres børn for hvis man giver sig til til at lære dem at kende er man ikke i tvivl...

Knus Stina

Anmeld

24. august 2009

mariamiss6

Vi gik jo ret hurtigt over til flaske så brystet ha jeg som sådan ikke at tænke over....

Herhjemme har vi holdt os til 3 timers reglen, altså er der ikke gået 3 timer + - siden baby spiste, så må det være noget andet....

Jeg har lært mine børn at hvis det bliver for meget med de besøgende og alt muligt, så er det meget godt lige at tage en slapper i barnevognen, hvis man altså er mæt, og har ren ble på..

Så tja, hvis min baby græder, så kigger jeg på uret, men det er som sagt også med en flaske.....

de 7 uger jeg ammee Felix var jeg nok lidt tilbøjelig til at tilbyde brystet, men det skulle så senere vise sig at han virkelig var sulten, så det var jo rigtig nok hvad jeg gjorde, bortset fa at han ikke blev mæt af det han fik....
Havde jeg lige ammet ham 1 gang eller flere, så tjekkede jeg altid bleen, eller prøvede at vugge ham til ro...

Anmeld

24. august 2009

3rollinger

WiitrioeN skriver:

Jeg har ikke rigtig selv ammet Daniella men har da helt sikkert en mening og min mening ligger faktisk utrolig fast...

Min mening lyder på at alverdens eksperter kan sige og mene hvad de vil men det vigte er at man lytter til sig selv og sit moder instenkt for det taler tit det sande sprog...
Børn er alle forskellige og de enste der virkelig forstår hvert enkelt barn helt ud i tå spidseren er moderen...
Så alle mødre skal lytte til sig selv, lige stoppe op, trække vejret dybte ind og lytte godt til sig selv, for der finder de svaret på mange ting og lyt til jeres børn for hvis man giver sig til til at lære dem at kende er man ikke i tvivl...

Knus Stina

Hørt hørt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.