Skjule graviditet i december

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.164 visninger
11 svar
4 synes godt om
23. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg ville gerne vente med at fortælle familien at jeg er gravid til jeg har været til scanning i starten af det nye år, da vi har mistet sent i en tidligere graviditet EFTER alle vidste det...

men hvordan holder jeg det skjult til julefrokoster osv, de fleste kan jeg godt skjule det til, da jeg er den eneste her hjemme der har kørekort og skal køre hjem...

men her i starten af december har jeg selv arrangeret julefrokost for nogle få veninder inkl min søster...

vi har snakket om hvor længe siden det e at jeg har været ude, at den skal have gas osv... Skal overnatte hos min søster så kan ikk bruge undskyldningen at jeg skal køre hjem... 

Og uden jeg skal lyde som en alko-tøs men de kender mig og jeg siger ikke nej til en god ROM og cola til tøseaften

overvejer om jeg bare skal sige det, men vil kun være i 7. Uge... Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Kay

Anonym skriver:

Jeg ville gerne vente med at fortælle familien at jeg er gravid til jeg har været til scanning i starten af det nye år, da vi har mistet sent i en tidligere graviditet EFTER alle vidste det...

men hvordan holder jeg det skjult til julefrokoster osv, de fleste kan jeg godt skjule det til, da jeg er den eneste her hjemme der har kørekort og skal køre hjem...

men her i starten af december har jeg selv arrangeret julefrokost for nogle få veninder inkl min søster...

vi har snakket om hvor længe siden det e at jeg har været ude, at den skal have gas osv... Skal overnatte hos min søster så kan ikk bruge undskyldningen at jeg skal køre hjem... 

Og uden jeg skal lyde som en alko-tøs men de kender mig og jeg siger ikke nej til en god ROM og cola til tøseaften

overvejer om jeg bare skal sige det, men vil kun være i 7. Uge... Hvad ville i gøre?

Hvis du ikke siger det gætter de det 

Og måske er det meget rat at dele det med veninderne så er der også nogle at dele det med hvis det mod forventning går galt igen

Men selvfølgelig bliver den lille spire hvor den skal

Tillykke med graviditeten

Anmeld

23. november 2014

M (:

Man kan jo vælge at være på penicillin pga. en urinvejsinfektion, og så må man som bekendt ikke drikke, og uheldigvis er det lige blevet opdaget samme dag, så du har ikke kunnet nå at ændre datoen for festen  

Alternativt døjede jeg utrolig meget med svimmelhed i starten af min graviditet (reelt nok), men af "uvisse grunde", så "gik til udredning ved egen læge".. Derfor havde jeg sjovt nok ikke lyst til at drikke, og det accepterede min omgangskreds uden spørgsmål  

Anmeld

23. november 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Hvis du ikke siger det gætter de det 

Og måske er det meget rat at dele det med veninderne så er der også nogle at dele det med hvis det mod forventning går galt igen

Men selvfølgelig bliver den lille spire hvor den skal

Tillykke med graviditeten

Ja så hellere selv sige det

min mor kommer nok også forbi så hvis jeg siger det til mine forældre, vil kæresten forståeligt nok, have vi fortæller det til hans familie... Også ved alle det 

Men du har nok ret, sidst var det rigtig rart at have mit netværk omkring mig

Anmeld

23. november 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Man kan jo vælge at være på penicillin pga. en urinvejsinfektion, og så må man som bekendt ikke drikke, og uheldigvis er det lige blevet opdaget samme dag, så du har ikke kunnet nå at ændre datoen for festen  

Alternativt døjede jeg utrolig meget med svimmelhed i starten af min graviditet (reelt nok), men af "uvisse grunde", så "gik til udredning ved egen læge".. Derfor havde jeg sjovt nok ikke lyst til at drikke, og det accepterede min omgangskreds uden spørgsmål  

Hehe ja det er selvfølgeligt også en mulighed...

så skal jeg bare lige lære at lyve uden at grine først

Anmeld

23. november 2014

M (:

Hehe ja det er selvfølgeligt også en mulighed...

så skal jeg bare lige lære at lyve uden at grine først

Haha det er meget nemmere, hvis man har forberedt løgnen og ellers kan du jo smse det til din søster, så er den ligesom "ude" førend du ikke drikker til festen.. 

Hvis du f.eks. er typen, der vender den slags med din søster kunne du aftenen før skrive noget ala "pis tror jeg har fået uvi, tror du jeg skal gå til lægen imorgen?"

Og så i løben af dagen for festen skrive noget ala "øv, havde ret, så nu hedder den penicillin = ingen lækre drinks"..  

Og er sikker på alle vil tilgive løgnen, når sandheden kommer frem (: 

Anmeld

23. november 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Haha det er meget nemmere, hvis man har forberedt løgnen og ellers kan du jo smse det til din søster, så er den ligesom "ude" førend du ikke drikker til festen.. 

Hvis du f.eks. er typen, der vender den slags med din søster kunne du aftenen før skrive noget ala "pis tror jeg har fået uvi, tror du jeg skal gå til lægen imorgen?"

Og så i løben af dagen for festen skrive noget ala "øv, havde ret, så nu hedder den penicillin = ingen lækre drinks"..  

Og er sikker på alle vil tilgive løgnen, når sandheden kommer frem (: 

Ja den kræver lidt forberedelse

Anmeld

23. november 2014

M (:

Anonym skriver:

Ja den kræver lidt forberedelse

Ja, men der gør det ofte, hvis man skal skjule en graviditet  

Anmeld

23. november 2014

nielsen80

Jeg er kommet igennem en hel nytårsaften uden at drikke og uden nogen lagde mærke til det.....selvom jeg er kendt for at give den gas. Jeg købte simpelthen alkoholfri vin, som jeg skålede med. Og når andre fik drinks, tog jeg ren sodavand. Jeg gjorde intet nummer ud af at sige, det jeg drak var uden alkohol, og derfor lagde ingen mærke til det. De gik vist bare udfra at der selvfølgelig var vodka i min juice, rom i min cola etc...... De var faktisk ret chokket, da de fandt ud af, at jeg havde været helt alkoholfri hele aftenen, de havde ikke skænket det en tanke

Anmeld

23. november 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hvorfor skal man enlig have en undskyldning for ikke at drikke??

kan man ikke sige at man bare lige har lyst.

men ellers ville jeg da trække pencilin kortet, sådan en blære betændelse er jo noget træls noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.