Mange mærkelig spørgsmål :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
3 svar
2 synes godt om
22. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er pinlig over at tænke disse problematikker derfor er jeg anonym

jeg skal lige snart have foretaget ÆU. Og jeg er mega hamrende nervøs !

Kan nålen lægen suger æggene ud med ramme ens tarme så man får indre blødninger ?

hvad er jeres bivirkninger efter ÆU ? Jeg er bange for at det skal bløde dernede fra :/ 

Samt er jeg mega bange for at der ophobes væske som skal suges ud af en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Kan nålen lægen suger æggene ud med ramme ens tarme så man får indre blødninger ?

hvad er jeres bivirkninger efter ÆU ? Jeg er bange for at det skal bløde dernede fra :/ 

Kan godt forstå du er nervøs. Sådan havde jeg det også. Men jeg kan forsikre dig at der ikke er noget at være bange for! Lægerne er knald dygtige og de laver mange ÆU hvert år. 

Jeg har aldrig hørt om kvinder der har oplevet indre blødninger efter ÆU men det er helt normalt at bløde en smule bagefter. Hvor meget er forskelligt men jeg har ikke prøvet det være end en normal mens dag med bindskift en håndfuld gange. 

Jeg havde ret ondt efter sidste ÆU - men mindes ikke det var så slemt de foregående gange. (Er ved at være nogle år siden). Men jeg vil stærkt anbefale at du tager fri resten af dagen og kun planlægger at ligge på sofaen. Nogle kan også have ondt dagen derpå. Men igen det er forskelligt fra person til person. 

Mht væske så kan du ikke gøre så meget andet end at følge rådene om masser af protein og væske. Du skal veje dig hver dag og stiger din vægt pludselig så skal du kontakte klinikken. Der er en risiko forbundet med væskesamling men igen har jeg aldrig hørt om folk hvor det er gået galt. Jeg var oppe og få tømt 2 liter væske ud men det var ikke mere smertefuldt end ÆU og der var ingen smerter bagefter. (Det foregår på samme måde)

Et plus er, at væskesamling kan skyldes graviditet det var ihvertfald situationen hos mig. 

Håber du får en 'god' oplevelse. Spørg lægerne om alt du har brug for at vide. De skal nok hjælpe dig. 

Anmeld

24. november 2014

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Du skal ikke skamme dig - det er sgu så overvældende at være ny i alt det her, og der findes næsten ikke det "dumme" spørgsmål, som jeg ikke selv har haft. 

Jeg er enig med ovenstående - jeg har ALDRIG hørt om risiko for indre blødninger. Det er jo mikro-instrumenter som anvendes. Det tror jeg trygt at du kan stryge af listen over bekymringer. 

Det er ikke unormalt at bløde, har jeg ladet mig fortælle af to erfarne kvinder. Jeg har selv til gode at prøve indenfor de kommende to uger, så der bliver jeg selv klogere. De beskrev også en mild menstruations-smerte i dagene efter ÆU. 

Jeg håber det bedste for dig - og sender gode vibes!

Kh /S

www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com 

Anmeld

24. november 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Jeg ved ikke, om du allerede er kommet igennem din ÆU. Men jeg synes ikke det var så smertefuldt (det var da ikke rart, men jeg tør godt gøre det igen), og allerede dagen efter var jeg som normal igen.

Jeg tror slet ikke, at du skal være bange for indre blødninger. De følger nålen hele tiden med scanneren, så du kan selv se med, hvor nålen er. Og dine tarme sidder jo ikke, så de skal udenom dem, inden de skal ind i æggestokkene.

Mine bivirkninger var af morfinen, hvor jeg fik det rigtig dårligt kort efter indgrebet, men jeg fik noget mod det med det samme og 10 min efter, var jeg ok igen. Ellers havde jeg hvad der svarer til mens smerter i ca. et døgn efter, følte mig lidt øm, når jeg gik rundt og var lidt ekstra træt. Så jeg synes ikke det var så slemt.

Jeg pletblødte meget lidt efter indgrebet og var overrasket over, at der faktisk ikke kom mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.