Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.165 visninger
10 svar
6 synes godt om
22. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg går med tanke om og gerne vil ha kejsersnit .

Nu er mit spørsmål ? 

Hvornår plejer man så og få det gjordt ? 

På terminen dagen eller noget tid før . 

Klik her og skriv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som regel lidt før, så vidt jeg ved. Det er forskelligt om det er uge 38 eller 39. Kommer an på hvilket sygehus tror jeg det bedste er jo at gå så langt som muligt.  

Anmeld

22. november 2014

M &.I

Kan man godt vælge om man vil have kejsersnit?

Tror ikke man kan vælge, har hørt om der selv læge siger man ikr kan vælge, man får kun kejsersnit hvis det er nød.

jeg fik kejsersnit da jeg gik 2 uger over tid, og der fik jeg akut da barnet ikke kommer til at klar det. Og jeg havede ikke åbnet mig nok  

men heldigvis klar vi begge to. 

Hvis i mener man kan vælge så synes jeg det fedt. 

Anmeld

23. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Stolt Mor skriver:

Tror ikke man kan vælge, har hørt om der selv læge siger man ikr kan vælge, man får kun kejsersnit hvis det er nød.

jeg fik kejsersnit da jeg gik 2 uger over tid, og der fik jeg akut da barnet ikke kommer til at klar det. Og jeg havede ikke åbnet mig nok  

Man kan som regel selv vælge hvis man har nogen tungtvejende argumenter enten fordi man fejler noget fysisk hvor en fødsel kan have konsekvenser for ens krop, eller hvis man har en decideret fødselsangst som man ikke kan lykkes at komme til livs undervejs i graviditeten. Der kan være tusinde årsager til at man ønsker kejsersnit men nej, man får ikke lov "bare fordi".  

Anmeld

23. november 2014

Nystart

Stolt Mor skriver:

Alle har ret til ks, men ikke alle læger har interesse i at man skal ha det...

Men er der intet der taler imod udove lægens egen holdning så har alle ret til ks.... :-)

Anmeld

23. november 2014

Svane83

Nystart skriver:

Alle har ret til ks, men ikke alle læger har interesse i at man skal ha det...

Men er der intet der taler imod udove lægens egen holdning så har alle ret til ks.... :-)

Det har jeg også fået af vide.

Man skal dog huske at et kejsersnit ikke bare er en nemmere løsning, det er altså en operation, og man er altså temmelig handicappet efterfølgende og kan have mange smerter. 

Så man skal bestemt overveje det nøje inden man "bare" vælger et kejsersnit.

Anmeld

23. november 2014

Chevro

Anonym skriver:

Nu er mit spørsmål ? 

Klik her og skriv...

Jeg skal have planlagt kejsersnit! Det tog dem over 30 timers veer og 10 cm åben i 9 timer at gå til kejsersnit ved min første! Så her hos os får man ikke bare lov at vælge.

Anmeld

23. november 2014

Chevro

Anonym skriver:

Nu er mit spørsmål ? 

Klik her og skriv...

ville aldrig vælge kejsersnit!! Nu er jeg dog tvunget til det fordi mit bækken er sindssygt skævt! Og skal være nærmest Sengeliggende de sidste 5 mdr 

de kommer ikke før tid fordi du selv vælger et ks.

Du skal tage stilling til smerter, stærke piller under amningen, ar, og alle de trælse ting der følger med!   Samt at der stadigvæk er 5 gange så stor en risiko for moderen at få et ks! Det er jo en operation, og med en smule infektion eller forblødning eller lign, kan det gå grueligt galt. 

Så man skal være indstillet! 

Anmeld

23. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Nu er mit spørsmål ? 

Klik her og skriv...

jeg har fået akut kejsersnit førstegang i uge 42.

anden gang planlagt ks pga mange smerter omkring året under graviditeten det var uge 38.

nu er jeg lige blevet gravid med nr 3 og vil have ks igen fordi jeg døjede sidst og nu har fået to på den måde så kan der opstå mange komplikationer ved alm fødsel. Tror også det bliver omkring uge 38.

Anmeld

23. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg vælger ikke bare et Ks for sjov der er god grund til jeg vælger/kan vælge hvad jeg vil ha . Og lige i mit  tilfælde tro jeg det bliver Ks da jeg tror det er den bedste løsning for mig og mit barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.