"Svar ang. vægt"
hej jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre min søn har lige været til 1 års undersøgelse hos lægen der fik vi at vide at han er for tyk han vejer 16 kg og er 76 cm så hvis ikke han taber sig inden for de næste 2 mdr skulle vi have en henvisning til en diatist for at se hvor det gik galt i familiens kost siden han var så stor det var det svar jeg fik og at jeg ikke måtte give ham så meget at spise, problemet er bare at han spiser ikke mere end han skal, jeg prøvede at snakke med lægen om det men syntes ikke han ville høre på hvad jeg sagde når jeg sagde at han ikke spiser mere end normalt for som han sagde det så blev han jo fed af et eller andet. jeg har siden han var et halvt år nævnt både over for sundhedsplejesken og en anden læge fra samme lægehus at jeg syntes han voksede for meget men har bare fået at vide at det var i orden at lægge øverst på den kurve vi har i vores barnets bog men at han selvfølgelig ikke måtte komme over, da de så skete da han var ca 10 mdr kontaktede jeg sundhedsplejesken for at høre hvad jeg skulle gøre og om det var normalt der fik jeg at vide at det skulle nok udligne sig når han begyndte at gå. kan der være noget i vejen med ham
Pias svar
Hejsa,
Om der er noget galt med ham - det kan jeg desværre ikke sige noget om, men jeg synes, at du skulle kontakte din læge igen og sige, at du gerne vil have den henvisning nu, for du kan ud fra hans daglige kost ikke se, hvad der skulle være i vejen. Du kan jo skrive ned, hvad han får over en periode på eks. 14 dage.
Prøv at se diætisten som et tilbud og ikke som en trussel. Hvis du skal finde ud af det her, har du brug for en sparringspartner, og hun kan måske netop være dén, du har brug for. Hvis det så endeligt viser sig, at hun ikke er det, er du jo ikke tvangsindlagt til at modtage hendes hjælp. Så kan du sikkert finde en anden dygtig person, der kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad der skal gøres.
Held og lykke med det (0:
Venlig hilsen
Pia Birk
Anmeld