Vi kender alle den usikkerhed der er forbundet med at blive forældre
Der er tusind ting der skal tages stilling til – også når det gælder legetøj:
- Passer legetøjet til mit barns alder,
- sker der noget hvis mit barn slikker på legetøjet,
- hvad skal jeg gøre hvis mit barn får noget galt i halsen
- o.s.v. o.s.v.
De fleste af disse informationer kan du sikkert finde, hvis du leder på nettet – og har tiden til det, men nu kan du faktisk få informationerne – samlet et sted.
Legen.dk har fået udarbejdet en flyer som samler mange af de vigtigste informationer, så du ikke behøver at lede over hele nettet.
Flyeren indeholder blandt andet informationer om mærkningsregler, elementær førstehjælp, en gennemgang sikkerhedsaspekter i forskelligt legetøj og meget andet. Alt sammen i et let tilgængeligt format.
Klaus Pedersen, Legen.dk siger: ”Vi bliver ofte mødt af spørgsmål der handler om vores produkters sikkerhed. I stedet for bare at slynge et standardsvar ud, satte vi os for at finde ud af, om der fandtes materiale som vi kunne give videre til vores kunder. Vi fandt dog hurtigt ud af, at der lidt af en jungle at finde brugbare informationer, så vi besluttede for, at samle informationerne – så forældre kan finde informationerne eet sted. Det blev til denne flyer – som vi selv synes giver et rigtig godt overblik – samtidig med at den er i et let tilgængeligt sprog”.
Hvis du gerne vil have flyeren, kan du finde den her: http://www.legen.dk/infografik.html