lege kammerat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
9 svar
7 synes godt om
21. november 2014

Moar2011

Hej baby.dk

min store dreng (3,5år) skal have en lege kammerat med hjem fra BH på mandag..

har aldrig prøvet det før haha 

så hvad er en go dag fra Bh for sådan et par knægte?

kammeraten skal spise til aften hos os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2014

PernilleogLouis

Hos os har de altid bare klaret det selv - har altid hentet tidligt også leger de jo ellers bare også er jeg hende der sørger mad og drikke

Anmeld

21. november 2014

klmf

Tror ikke der behøver ske så meget i den alder, bare det at lege med en andens legetøj er jo fedt Eller en tur på legepladsen, bage muffins,  spille spil....

Anmeld

21. november 2014

Stjerneskud84

Her lader jeg børnene selv styrer legen... Hvis de begynder at kede sig eller blive uenige, kommer jeg gerne med foreslag... Ellers er jeg også hende der sørger for mad og drikke.. 

Har oplevet at legekammerat siger, at nu vil hun gerne hjem, så kontakter jeg forældrene... 

Anmeld

21. november 2014

Moar2011

Stjerneskud84 skriver:

Her lader jeg børnene selv styrer legen... Hvis de begynder at kede sig eller blive uenige, kommer jeg gerne med foreslag... Ellers er jeg også hende der sørger for mad og drikke.. 

Har oplevet at legekammerat siger, at nu vil hun gerne hjem, så kontakter jeg forældrene... 

Hvad hvis hun feks ikk lige ka blive hentet da der r aftalt efter maden?

Anmeld

21. november 2014

Stjerneskud84

Storms-Mor skriver:

Hvad hvis hun feks ikk lige ka blive hentet da der r aftalt efter maden?

Det plejer som regel ikke at være noget problem, de gange jeg har oplevet det.. Har endnu ikke stået i situationen hvor det ikke kunne lade sig gøre... 

Anmeld

21. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De første gang de havde legekammerater med hjemme var det kun et par timer og uden aftensmad. Så aftalte vi, at hvis det var gået godt kunne de spise aftensmad med gangen efter.

Jeg har bare ladet dem lege og kun blandet mig, hvis de skulle have hjælp til nogen konflikter. Det kommer også meget an på hvem de har med hjem. Der er så meget forskel på legekammeraterne. Nogen leger de bare med og jeg hører intet, og andre skal jeg hjælpe med både det ene og det andet

Anmeld

21. november 2014

Keablao

Storms-Mor skriver:

Hej baby.dk

min store dreng (3,5år) skal have en lege kammerat med hjem fra BH på mandag..

har aldrig prøvet det før haha 

så hvad er en go dag fra Bh for sådan et par knægte?

kammeraten skal spise til aften hos os.

Som mange andre skriver, så vil jeg give det her råd: lad dem lege - det gør de jo så fint hver dag i børnehaven 

Nu kender jeg jo ikke dit barn, men det var en prøvelse for mig at være "retfærdig" overfor mit eget barn første gang fordi man jo bare gerne vil at det andet barn er 100% glad når de er på besøg.
Jeg tænker på episoder hvor de var uenige om legetøj osv.

Så et bonus-råd herfra i sådan en situation: lad vær' med at please det barn der er på besøg mere end dit eget - guid dem til en anden leg - det virkede/virker perfekt her.

Plejer at sige: "det er meget sjovere at lege sammen hvis man ikke er uvenner - og pludselig er aftenen slut og så ses i ikke før i kommer i børnehave igen" (vi plejer at have lege-aftaler om fredagen eller i weekenderne)

Kan i have en dejlig dag - det er en oplevelse at se dem få venner på besøg 

Anmeld

23. november 2014

Moar2011

Keablao skriver:

Som mange andre skriver, så vil jeg give det her råd: lad dem lege - det gør de jo så fint hver dag i børnehaven 

Nu kender jeg jo ikke dit barn, men det var en prøvelse for mig at være "retfærdig" overfor mit eget barn første gang fordi man jo bare gerne vil at det andet barn er 100% glad når de er på besøg.
Jeg tænker på episoder hvor de var uenige om legetøj osv.

Så et bonus-råd herfra i sådan en situation: lad vær' med at please det barn der er på besøg mere end dit eget - guid dem til en anden leg - det virkede/virker perfekt her.

Plejer at sige: "det er meget sjovere at lege sammen hvis man ikke er uvenner - og pludselig er aftenen slut og så ses i ikke før i kommer i børnehave igen" (vi plejer at have lege-aftaler om fredagen eller i weekenderne)

Kan i have en dejlig dag - det er en oplevelse at se dem få venner på besøg 

synes det er vildt at ens lille "baby" pludselige er blevet så stor og har venner med hjem 

vi er lige flyttet så tror at sønnen vil nyde at få lov til at lege og vise vennen hans nye hjem

og lade dem styr lidt hvad der ska ske, lege, ud at lege , se en film eller hvad de nu synes

Anmeld

23. november 2014

L-Mortil3

Mit bedste råd vil også være at holde sig i baggrunden, en stor del af det at have venner med hjem er også selv at vise huset frem, hvor wc'et er, legesager osv. Bland dig kun ved konflikter og hvis de ønsker mad/drikke, jeg kan godt finde på at dukke op og rose hvis de leger en god leg, det fremmer følelsen af at DET her , DET kan vi bare sagtens selv  rigtig god play date!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.