Eksperthjælp: Kaster op nogle timer efter maden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. november 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg har en meget glad og livlig dreng med krudt i rumpen
Men han har de sidste 3 måneder haft sig nogle små brækture ca 4-5 gange om måneden, de kommer efter han har sovet til middag og kan vare et par timer også er han frisk igen.

Han kan være glad og livlig hele dagen og spiser fint, men efter ca 3 timers lur bliver han dårlig.

Det sker kun i dagplejen hvor han sover udenfor. (Sover indenfor herhjemme)
Både hans dagplejer og jeg har siddet og snakket om hvad der kan være galt siden det er dernede det sker,
Han får ikke andet at spise en han normalt gør herhjemme så det burde ikke havde noget med maden at gøre.

Vi synes det er mærkeligt det sker så ofte og at han bliver så hurtig frisk igen, og får ingen feber.

Vh lillemor.

Lisbeths svar

Hej !
Jeg tænker på om han spiser mere i dagplejen end derhjemme.
At spise sammen med andre børn kan godt give en smule konkurrence og han sluger måske sin mad.

Når han kun kaster op ca en gang om ugen og ellers er i fin trivsel, så vil jeg tage det helt roligt.

Han kan hjælpes ved at hæve hans hoved og overkrop i barnevognen, det vil lette madens passage ned i maven..

Nogen gange kan den øverste lukkemuskel i maven være lidt svag, men så ville der være hyppige opkastninger.

Du/I kan observere om han har smerter under opkastningerne, er maven hård, hvordan ser det opkastede ud, er det fordøjet eller ufordøjet.?

Hvis det fortsætter skal han selvfølgelig ses af en læge.
Hav en god week end.-

varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.