Hvornår fødte I efter baby stod fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
13 svar
10 synes godt om
19. november 2014

Snorkfrøkenen

Da jeg ventede min datter, stod hun først fast i bækkenet i uge 35 og jeg fødte 12 dage over tid.

Denne gang fik vi at vide til andet besøg hos jordemoder, altså i uge 28, at lillebror allerede står godt fast i bækkenet.

Det synes jeg godt nok er tidligt, når jeg er andengangsgravid, og så ville jeg lige høre jer herinde, hvordan sammenhængen har været hos jer mellem hvornår baby stod godt fast i bækkenet og hvornår I fødte? Hvis baby stod tidligt fast, fødte I så også tidligt eller hvis baby stod sent fast, fødte I så også sent? Eller er det fuldstændigt uden betydning?

(Jeg har egentlig hele tiden regnet med, det var uden betydning, men læste netop en liste med tegn på at man snart skulle føde, hvor et af tegnene var at baby havde stillet sig godt fast.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Snorkfrøkenen skriver:

Da jeg ventede min datter, stod hun først fast i bækkenet i uge 35 og jeg fødte 12 dage over tid.

Denne gang fik vi at vide til andet besøg hos jordemoder, altså i uge 28, at lillebror allerede står godt fast i bækkenet.

Det synes jeg godt nok er tidligt, når jeg er andengangsgravid, og så ville jeg lige høre jer herinde, hvordan sammenhængen har været hos jer mellem hvornår baby stod godt fast i bækkenet og hvornår I fødte? Hvis baby stod tidligt fast, fødte I så også tidligt eller hvis baby stod sent fast, fødte I så også sent? Eller er det fuldstændigt uden betydning?

(Jeg har egentlig hele tiden regnet med, det var uden betydning, men læste netop en liste med tegn på at man snart skulle føde, hvor et af tegnene var at baby havde stillet sig godt fast.)

Min datter stod fast i uge 29 men jeg fødte først 41+4. Som første gangs.

Anmeld

19. november 2014

Snorkfrøkenen

MummiT skriver:

Min datter stod fast i uge 29 men jeg fødte først 41+4. Som første gangs.

Okay, der er jo i hvert fald ikke nogen sammenhæng så. Mange tak for svar.

Anmeld

19. november 2014

Ciss

Jeg tror ikke man kan regne helt med det.

Mine stod aldrig helt fast - hverken første eller anden gang - men den første kom 10 dage før termin og den anden 1 dag før termin. Var ellers forberedt på at gå langt over, når jeg hver gang fik besked på at "Nej, babyen står ikke rigtig fast endnu".

Anmeld

19. november 2014

Mettefpigen

Lukas stod fast i uge 28 og jeg fødte i uge 38

Anmeld

20. november 2014

LLT.

1.gang stod hovedet fast 32+ og fødte 39+1.

2.gang. Stod hovedet fast 33+ og fødte 40+3.

3.gang stod hovedet fast 35+ og fødte 41+1.

Anmeld

20. november 2014

AnneBJ

Første gang stod hovedet tidligt fast, vidst omkring uge 28. Jeg fødte 41+4 efter igangsættelse.

Denne gang er jeg 38+1, hovedet står endnu ikke fast og der er ikke optræk til noget af nogen art endnu

Anmeld

20. november 2014

Snorkfrøkenen

Det ser jo ikke lige ud til, der er en rød tråd at finde i jeres oplevelser, så som antaget har det nok næppe nogen betydning.

Mange tak for svar, piger.  

Anmeld

20. november 2014

*Mor Til Albert*

Snorkfrøkenen skriver:

Min søn stod fast i ca. uge 27 og jeg fødte 40+3

Anmeld

20. november 2014

anonym10101

Snorkfrøkenen skriver:

Min jordemoder fortalte at de to ting slet ikke havde noget med hinanden at gøre. Jeg fødte 42+0 og hun stod fast i uge 33-44, hvilket hun sagde var meget normalt når jeg var førstegangs. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.