lottelabs skriver:
hej piger, er førstegangs gravid (20+1) og har lige nogle spørgsmål, fordi min svigermor har gjort mig total paranoid!
oplevede første gang mandag eftermiddag lidt jag/'stød' i skeden og den nederste del af maven/underlivet føles lidt tung, øm, ubehagelig følelse (dog ikke direkte smerte) Det kommer og går sådan lidt forskellige.. er det bare legamentssmerter? (har googlet det) For min svigermor har det med at himle op omkring sådanne ting og sige jeg skal til lægen.. hvilket gør mig bange og ked af det 
Hun tror også jeg har blærebetændelse og uhaa det er farligt for barnet..
selvfølgelig tisser jeg oftere end da jeg ikke var gravid og er oppe nogle gange om natten for at tisse... er det ikke meget normalt?? har ingen smerter når jeg tisser..
Hvad mener i? bør jeg gå til lægen eller kender i også til dette??
Tillykke med kommende baby.
Lad ikke svigermor påvirke dig, men føler du dig utryg så synes jeg du skal kontakte lægen.
Jeg er 18+0 og har lidt været igennem møllen. Grundet pletblødninger og legamentsmerter. Egen doktor afviste mig 2 gange fordi det ikke var kraftige smerter eller kraftige blødninger.
Har dog ved 3. blødning taget fat i afsnit for gravide på sygehuset og fået akutscanning, der viste et skønt barn med hjertelyd og en moderkagen der lå en smule langt nede. Ingen umiddelbar grund til bekymring.
Men det er rart og beroligende at få en forklaring, så tag kontakt til din jordemoder eller læge.
Anmeld