hjælp...Legamentssmerter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
10 svar
1 synes godt om
19. november 2014

tullemortilsnart2

hej piger, er førstegangs gravid (20+1) og har lige nogle spørgsmål, fordi min svigermor har gjort mig total paranoid!

oplevede første gang mandag eftermiddag lidt jag/'stød' i skeden og den nederste del af maven/underlivet føles lidt tung, øm, ubehagelig følelse (dog ikke direkte smerte) Det kommer og går sådan lidt forskellige.. er det bare legamentssmerter? (har googlet det) For min svigermor har det med at himle op omkring sådanne ting og sige jeg skal til lægen.. hvilket gør mig bange og ked af det 

Hun tror også jeg har blærebetændelse og uhaa det er farligt for barnet..  selvfølgelig tisser jeg oftere end da jeg ikke var gravid og er oppe nogle gange om natten for at tisse... er det ikke meget normalt?? har ingen smerter når jeg tisser.. 

Hvad mener i? bør jeg gå til lægen eller kender i også til dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

DortheL

lottelabs skriver:

hej piger, er førstegangs gravid (20+1) og har lige nogle spørgsmål, fordi min svigermor har gjort mig total paranoid!

oplevede første gang mandag eftermiddag lidt jag/'stød' i skeden og den nederste del af maven/underlivet føles lidt tung, øm, ubehagelig følelse (dog ikke direkte smerte) Det kommer og går sådan lidt forskellige.. er det bare legamentssmerter? (har googlet det) For min svigermor har det med at himle op omkring sådanne ting og sige jeg skal til lægen.. hvilket gør mig bange og ked af det 

Hun tror også jeg har blærebetændelse og uhaa det er farligt for barnet..  selvfølgelig tisser jeg oftere end da jeg ikke var gravid og er oppe nogle gange om natten for at tisse... er det ikke meget normalt?? har ingen smerter når jeg tisser.. 

Jeg er dog kun 11+3. Men jeg er oppe og tisse hver nat- nogle gange to gange om natten. 

Mine ligamentsmerter kan også føles som 'stød' i skeden. Tror det er helt normalt :-) 

Anmeld

19. november 2014

tullemortilsnart2

tillykke  tak for dit svar.

jaa tror også mit er normalt. men man er jo lidt i tvivl når det er første gang

Anmeld

19. november 2014

TL89

Hej..

Jeg har også hørt / læst noget med at hvis baby lige får ramt på en nerven kan det også føles som et jag i skeden.. Jeg har det også selv en gang imellem og jeg er 27+2 i dag..

Anmeld

19. november 2014

Stjerneskud84

Jeg vil sige det er ligamentsmerter som du beskriver det... 

Anmeld

19. november 2014

LouiseH85

lottelabs skriver:

Tillykke med kommende baby.

Lad ikke svigermor påvirke dig, men føler du dig utryg så synes jeg du skal kontakte lægen.

Jeg er 18+0 og har lidt været igennem møllen. Grundet pletblødninger og legamentsmerter. Egen doktor afviste mig 2 gange fordi det ikke var kraftige smerter eller kraftige blødninger.

Har dog ved 3. blødning taget fat i afsnit for gravide på sygehuset og fået akutscanning, der viste et skønt barn med hjertelyd og en moderkagen der lå en smule langt  nede. Ingen umiddelbar grund til bekymring.

Men det er rart og beroligende at få en forklaring, så tag kontakt til din jordemoder eller læge.

Anmeld

19. november 2014

Mother-love

Jeg synes det lyder som noget helt ufarligt, nemlig ligamentsmerter. Og det at du tisser oftere er også helt normalt. 

Og ja blærebetændelse er farligt for barnet. Og det er ikke sikkert du kan mærke du har blærebetændelse. Det er der ikke ret mange gravide der kan. Det er derfor vi får taget tests hele tiden. Men hvis du f.eks er bange for at du kan have noget kan du købe nogle tests i Matas eller på apoteket

Anmeld

22. november 2014

tullemortilsnart2

Mother-love skriver:

Jeg synes det lyder som noget helt ufarligt, nemlig ligamentsmerter. Og det at du tisser oftere er også helt normalt. 

Og ja blærebetændelse er farligt for barnet. Og det er ikke sikkert du kan mærke du har blærebetændelse. Det er der ikke ret mange gravide der kan. Det er derfor vi får taget tests hele tiden. Men hvis du f.eks er bange for at du kan have noget kan du købe nogle tests i Matas eller på apoteket

okay smart, vidste ikke man kunne købe sådanne test. Så behøver man heller ikke alt der bøvl med lægen i tide og utide hvis man bare er i tvivl. ved du hvad de hedder?

Anmeld

22. november 2014

Mother-love

lottelabs skriver:

okay smart, vidste ikke man kunne købe sådanne test. Så behøver man heller ikke alt der bøvl med lægen i tide og utide hvis man bare er i tvivl. ved du hvad de hedder?

Mener bare de hedder urinstix. Du kan jo bare sige på apoteket du skal bruge nogle Urinstix for at teste om en evt. Blærebetændelse

Anmeld

22. november 2014

tullemortilsnart2

Mother-love skriver:

Mener bare de hedder urinstix. Du kan jo bare sige på apoteket du skal bruge nogle Urinstix for at teste om en evt. Blærebetændelse

skidesmart  dem vil jeg da få fat i. tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.