Jeg syntes den er svær, fordi at artiklen/indslaget kun fortæller forældrenes version. Jeg savner lidt den anden side af sagen. Altså, måske har der været tidligere episoder, eller optakter til det, siden at de nu vælger at være SÅ konsekvente. Og måske ligesom statuere et eksempel.
Og et eller andet sted, så hælder jeg også til at de er trods alt 8 år og konsekvensen er ok (om der så er gået noget forud eller ej).
Ja, de er børn, men de 3 stk's 8-årige, som jeg kender, ved altså godt at det ikke er socialt acceptabel at stå og hive "javertussen" frem i offentligheden. Faktisk oplever jeg, en begyndende blufærdighed i den alder. Men igen, jeg kender kun 3 stk på 8, så kan jo ikke endegyldigt konkludere, hvad der er normalt/ikke normalt for en 8-årig gut.
Og så er der lige den notits, omkring at forældrene, er i kontakt med pigens forældre... At de udtaler, at det eneste hun er bange for nu, er at de ikke vil lege med hende mere. Ja, selvfølge er hun bange for at blive udelukket fra fællesskabet. Det er jo alle børns frygt (og voksnes, for den sags skyld), men derfor kan hun jo stadig godt være blevet krænket. Min erfaring siger mig, at mennesket vil acceptere mange krænkende og forkerte handlinger, blot for at blive ved med at være en del af fællesskabet. Men det udelukker jo ikke, eller fjerner følelsen indeni af, at handling VAR krænkende og forkert.
Anmeld