8 årige bortvist fra skolen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
11 svar
25 synes godt om
19. november 2014

MorDk

Jeg synes det er voldsomt hysterisk og en noget drastisk handling at foretage pga. lidt drengestreger. Jeg har ondt af de stakkels drenge. Jeg var godt nok blevet tosset, hvis min dreng var blevet bortvist pga. det.

Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

asff

MorDk skriver:

Jeg synes det er voldsomt hysterisk og en noget drastisk handling at foretage pga. lidt drengestreger. Jeg har ondt af de stakkels drenge. Jeg var godt nok blevet tosset, hvis min dreng var blevet bortvist pga. det.

Hvad mener I?

Synes det er helt hen i vejret. De har jo ikke ment noget 'ondt' med det; herregud det er børn vi taler om! Og uanset om man vil det eller ej, det er en del af den seksuelle udvikling.

Anmeld

19. november 2014

Trekløver(:

MorDk skriver:

Hvad mener I?

Mener det er en noget drastisk beslutning fra skoleinspektørens side ligefrem at bortvise dem. Dog mener jeg heller ikke at den slags høre hjemme på en skole, og det skulle drengene bare have haft at vide, og så slut og videre. 

Men hvis min datter følte dig blufærdighedskrænket af nogle drenge som blottede sig for hende, havde jeg da forlangt at inspektøren havde taget fat i drengene og snakket med dem om hændelsen. Men bortvisning er godt nok lige voldsomt nok. De har selvfølgelig ikke gjort det af ond vilje. 

Anmeld

19. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes at drenges klasselærer burde have talt med drengene, og så slut færdig. Ingen grund til at indblande ledelse og bortvisning, amen det er fuldstændig ude af propotioner...

Anmeld

19. november 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det er bestemt noget der skal tages alvorligt og det er en rimelig konsekvens i mine øjne...

stakkels pige....

Kan stadig huske selv hvordan det føltes at opleve en lignende situation... Det er stadig noget der er ubehageligt at tænke på og jeg er idag 31 år...

De drenge skal have noget hjælp...

Anmeld

19. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Wampires skriver:

Det er bestemt noget der skal tages alvorligt og det er en rimelig konsekvens i mine øjne...

stakkels pige....

Kan stadig huske selv hvordan det føltes at opleve en lignende situation... Det er stadig noget der er ubehageligt at tænke på og jeg er idag 31 år...

Det er altså en del af det at være barn, sorry to say.

At det KAN være en "væmmelig" oplevelse for det barn som ser det, ksn nok godt klares med en snak med mor og far.

Drengene har ikke brug for hjælp, de havde brug for en irretsættelse. Hvis sådan en oplevelse kan sætte så dybe spor, vil min ydmyge mening være at det er modtageren som har brug for hjælp til at styrke det mentale.

Lad nu være med at sygeliggøre børn, fordi de netop er børn!

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er lidt i tvivl om hvor grænsen egentlig går for "naturlig udforskning af kroppen". Altså, 8år, ja man er lille, men man går alligevel i 2. klasse. Hmm.

Men anyway, jeg synes bortvisning er langt ude for en enkeltstående hændelse i den alder. En snak med læreren der lige sætter på plads at det gør man ikke, og så selvfølgelig en beroligende snak med pigen. End of story.. 

Da jeg gik i folkeskole var der en 6-7årig pige der stillede sig op på en bænk i skolegården og trak bukser og underbukser ned. Det var der altså ingen der opfattede som krænkende, men der kom en lærer hen og hjalp hende på med tøjet og sagde hun skulle beholde det på. Og det var det. 

Anmeld

19. november 2014

MorDk

Wampires skriver:

stakkels pige....

Da jeg gik i 2-3.klasse der badet vi med drengene efter gymnastik. 

Jeg synes vi "sygeliggøre" børn og putter tanker i deres små hoveder som ikke høre hjemme. Det er børn for pokker. 

Bortvisning fra skolen i 1 uge? Ingen undervisning? Er det virkelig sådan du mener man tackler almene og i mine øjne "uskyldig" drengestreg. Selvfølgelig skal man ikke rende rund og vise kønsdele men gud hvor jeg husker drengene fra min klasse. De var SÅ glade for deres tissemænd at de stolte viste dem frem. Pigerne skreg og grinede og så blev der ellers leget pigerne efter drengene... 

Jeg synes det er "normal" adfærd som bare skal håndteres. Børn skal jo lærer at begå sig. Men at straffe dem som havde de brandt skolen ned... det synes jeg virkelig er langt ude.

Anmeld

19. november 2014

modesty

MorDk skriver:

Hvad mener I?

Jeg synes at det er uhyggeligt og desværre en generel tendens vi ser i samfundet, at sund seksualitet sygeliggøres - specielt i forbindelse med børn.

Jeg husker mange af sådanne episoder da jeg var i den alder, og det var ren og skær leg.

Man kan jo også stille sig spørgsmålet: Hvorfor mon en 8-årig pige føler sig krænket af noget som vi i vores barndom så som sjov og ballade? Kunne det muligvis have noget at gøre med hendes forældres påvirkning?

Nu har jeg kun en dreng, men hvis jeg havde en pige, ville jeg tænke meget, meget grundigt over hvad jeg sagde til hende og hvilke værdier jeg ladede hende med, i forbindelse med sex. Jeg har flere veninder der er vokset op med tanken om sex som noget skamfuldt og farligt fordi deres mødre har givet dem indtrykket at mænd er sådan nogle man skal passe på. Selvfølgelig skal man lære sine børn - drenge som piger - sund dømmekraft, men det er altså en hårfin balance.

Hvis der er nogle der er blevet traumatiseret af den oplevelse, er det da de stakkels drenge.

Anmeld

19. november 2014

Elgaard73

Jeg syntes den er svær, fordi at artiklen/indslaget kun fortæller forældrenes version. Jeg savner lidt den anden side af sagen. Altså, måske har der været tidligere episoder, eller optakter til det, siden at de nu vælger at være SÅ konsekvente. Og måske ligesom statuere et eksempel.

Og et eller andet sted, så hælder jeg også til at de er trods alt 8 år og konsekvensen er ok (om der så er gået noget forud eller ej).

Ja, de er børn, men de 3 stk's 8-årige, som jeg kender, ved altså godt at det ikke er socialt acceptabel at stå og hive "javertussen" frem i offentligheden. Faktisk oplever jeg, en begyndende blufærdighed i den alder. Men igen, jeg kender kun 3 stk på 8, så kan jo ikke endegyldigt konkludere, hvad der er normalt/ikke normalt for en 8-årig gut.

Og så er der lige den notits, omkring at forældrene, er i kontakt med pigens forældre... At de udtaler, at det eneste hun er bange for nu, er at de ikke vil lege med hende mere. Ja, selvfølge er hun bange for at blive udelukket fra fællesskabet. Det er jo alle børns frygt (og voksnes, for den sags skyld), men derfor kan hun jo stadig godt være blevet krænket. Min erfaring siger mig, at mennesket vil acceptere mange krænkende og forkerte handlinger, blot for at blive ved med at være en del af fællesskabet. Men det udelukker jo ikke, eller fjerner følelsen indeni af, at handling VAR krænkende og forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.