ved man, når man ikke skal have flere børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.364 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. november 2014

Anonym trådstarter

årh, jeg kunne godt tænke mig at høre alle jeres overvejelser mht antal af børn!?

Jeg har selv 2 børn. En pige på 4 år og en dreng på knap halvandet.

under min sidste graviditet og fødsel var både min mand og jeg afklaret = ikke flere børn.

nu snakker vi så igen om en nr 3. Hmm og vi er bare ikke afklaret!

hvornår vidste i at i ikke skulle have flere børn? Var i enige? Og hvorfor valgte i det antal som i gjorde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

årh, jeg kunne godt tænke mig at høre alle jeres overvejelser mht antal af børn!?

under min sidste graviditet og fødsel var både min mand og jeg afklaret = ikke flere børn.

hvornår vidste i at i ikke skulle have flere børn? Var i enige? Og hvorfor valgte i det antal som i gjorde?

Vi vidste bare efter nr. 3 at nu var familien lige præcis som den skulle være

Såh det var egentlig ikke noget vi havde en stor samtale om, det var bare sådan det var.

Anmeld

17. november 2014

ModerNatur

Ej hvor sært! Vores børn er 3,5 og knap halvanden. 

Jeg er bare slet ikk afklaret, men det er manden 

Kan ikk finde ud af om jeg vil fordi

han ikk vil 

Anmeld

17. november 2014

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg er så sikker som man overhovedet kan være. Jeg er indstillet til sterilisering og glæder mig 

Anmeld

17. november 2014

mortilguldklumperne

Da vores datter kom til verden følte jeg at familien var fuldkommen, hun er vores nr. 2.

Før vi fik hende følte jeg der manglede en, men med hende i familien så følte jeg ikke behov for flere.

Hun er nu 2½ år og jeg føler mig stadig sikker på vi ikke skal have flere, for det første bliver jeg meget syg når jeg er gravid og det vil jeg ikke udsætte hverken mig selv eller familien for igen, men jeg føler heller ikke behovet og nyder den frihed det giver med et barn på knap 7 år og en 2½ årig og føler ikke lyst eller behov for en til.

Dog vil jeg sige, skulle jeg blive ups gravid, så ville jeg beholde, men jeg vil ikke gøre noget aktivt for at få et barn til.

Jeg ved ikke om alle får en sådan følelse, men jeg har vist at der ikke skulle komme flere.

Vi er enige om at holde ved de 2 og det bliver 2 fordi vi synes det passer fint til vores familie

Anmeld

17. november 2014

helle85

Anonym skriver:

her ville vi begge 2 gerne have nr 3, og har ville siden min datter var lille, men nu er begge børn 7 og 8 år og vi nå nok ikke at få nr 3, selvom det er et stort ønske.

grunden er at der ikke altid er overskud til en til så derfor er det blevet udskudt hvergang vi har haft planer om det

Anmeld

17. november 2014

De3Guldklumper

Manden var færdig efter nr 2 mens jeg altid har følt jeg manglede et barn til at fuldende vores lille familie. Ønsket var stort men havde indstillet mig på ikke at skulle have flere da manden som skrevet ikke ville have flere. 

Jeg blev så gravid, på beskyttelse, i 13 og fik i starten af 14 vores 3 barn. Pga nogle ting vi tumler med, med vores andet barn så er jeg 120% færdig og jeg føler mig afklaret og fuldendt med vores 3 barn

Anmeld

17. november 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi er næsten helt afklarede efterhånden...

Vi vil gerne vente et par år førend vi får den næste som så ville være den sidste

For os er det alder på vores søn, økonomien og vores egen alder der spiller ind i beslutningen

Vi er endnu ikke sikker på om vi vil have en mere, men vi vil ikke udelukke det Eller det er ikke fordi vi ikke gerne vil, men pga økonomi og andre "ydre" omstændigheder er det lige nu ikke det bedste at få en mere...

Anmeld

17. november 2014

Hønsemor

Vi har to børn, på hhv 4 og knap 2.

Jeg ønsker mig inderligt en til, drømmer og snakker stadig om endnu en og spørger til tider også manden. Føler der mangler en og føler ikke vores familie er 100% fuldendt..

Dog er manden afklaret og steriliseret, han ønsker ikke flere børn og det må jeg så acceptere

Anmeld

17. november 2014

L-Mortil3

Her har vi altid snakket om at når vi blev 30 ville vi ikke have flere , dette kommer sig nok af vi begge er ud af en familie med 2 jævnaldrende og så en efternøler der kom efter +10år , vi ønsker at være "unge" med vores børn og forhåbentlig børnebørn, og vi drømmer om at rejse meget når vi når 50'erne...

pt har vi 2 skønne børn, jeg ville elske at få et sæt mere (gerne twins haha) eller pseudoer som vi har nu, men jeg tror kun vi når barn nummer 3, hvis vi er heldige ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.