Hjælp søges. Pædagoguddannelse og K1 prøve/årsprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.650 visninger
8 svar
3 synes godt om
17. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg skal til at skrive min K1 prøve (tidligere kaldt  første årsprøve) på pædagogstudiet.

Jeg skal beskrive en hændelse fra praksis. Min tanke er at beskrive en situation jeg oplevede at stå i i den børnehave jeg var i praktik i.

Den omhandler 3 piger der havde leget sammen en hel dag, deres leg bliver afbrudt i forbindelse med middagsmaden. Efter middagsmaden finder de to af de 3 piger sammen i en ny leg.

Den 3. pige kommer til i mens de to er dybt engageret i legen, hun vil også være med i den nye leg.

Men de to piger ønsker ikke at have den 3. Pige med i denne leg.

Den 3. Pige bliver meget ked af det og henvender sig til en pædagog. Pædagogen siger til pigerne at de skal tage den 3. Pige med i deres leg. Selvom pigerne fortæller at de gerne vil lege alene.

Vi har tidligere haft om leg og læring.

Tænker at det er det jeg gerne vil fortælle om, er der nogle med nogle gode foreslag til hvad jeg yderligere kan komme ind på i forhold til teoridelen ? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Hvad med inklusion? Hvordan man hjælper børnene med at blive inkluderet i fællesskabet.

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Frederikke80 skriver:

Hvad med inklusion? Hvordan man hjælper børnene med at blive inkluderet i fællesskabet.

Det kunne være en mulighed, tak for svar. ��

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

Andre forslag ? ��

Anmeld

18. november 2014

Emilie91

Andre forslag ? ��

Jeg synes også inklussion er et godt emne til den situtation  

Men hvis du vil tage det den anden vej så kan du stille spørgsmål til pædaogens rolle? hvorfor SKAL pigerne lege sammen igen? Var der en anden mulighed ? Måske se lidt på anerkendende pædagogik. 

Og hvis du kigger på anerkendende pædagogik så er der en teoretiker som hende der .... Bae ... jeg tror hun hedder Berit bae .. Jeg kan ikke huske det helt .. men det er et spændene emne fuldt med "guf" .. 

Men jeg synes også inklusion og eksklusion  er et godt emne  

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

emiliedamm skriver:

Jeg synes også inklussion er et godt emne til den situtation  

Men hvis du vil tage det den anden vej så kan du stille spørgsmål til pædaogens rolle? hvorfor SKAL pigerne lege sammen igen? Var der en anden mulighed ? Måske se lidt på anerkendende pædagogik. 

Og hvis du kigger på anerkendende pædagogik så er der en teoretiker som hende der .... Bae ... jeg tror hun hedder Berit bae .. Jeg kan ikke huske det helt .. men det er et spændene emne fuldt med "guf" .. 

Men jeg synes også inklusion og eksklusion  er et godt emne  

Er så glad for at du også nævner anerkendelse og Berit Bae det var nemlig også en tanke jeg havde gjort mig. Så er jeg vidst ikke helt på gale vej. Tak for hjælpen. 

Anmeld

18. november 2014

Emilie91

Anonym skriver:

Er så glad for at du også nævner anerkendelse og Berit Bae det var nemlig også en tanke jeg havde gjort mig. Så er jeg vidst ikke helt på gale vej. Tak for hjælpen. 

Det er et dejligt emne Skrev om det i min første praktik. Held og lykke ... 

Anmeld

18. november 2014

Anonym trådstarter

emiliedamm skriver:

Det er et dejligt emne Skrev om det i min første praktik. Held og lykke ... 

Tak skal du have. 

Anmeld

18. november 2014

Aprilbaby2015

Står med samme opgave skrivning om lidt.  

Altså hvad med almen kommunikation.? 

For mig lyder det til at de 2 piger ikke har fået gjort den 3 pige opmærksom på hvad de nu leger, og at pædagogen måske ikke er indforstået med hvad hændelsen handler om, fordi hun ikke har observeret dette.? 

Hm, måske noget andet som Berit Bae om børn og selvstændighed og selvbestemmelse.? Altså at de 2 piger nu vælger at sige fra over for den 3 pige, og hvad det giver af sociale problematikker for pædagogen og den 3 pige.? 

Hvad mener du at dilemmaet er i denne praksisfortælling.?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.