Når man gerne vil noget andet....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
6 svar
3 synes godt om
17. november 2014

Mor til Ella

Ja, nu går jeg jo hjemme på barsel for anden gang, og som første gang kommer lysten til at lave noget andet op i mig....

Jeg nyder at jeg har ungerne om eftermiddagen så det hele ikke bliver så hektisk, og at jeg har mine weekender fri.

når jeg arbejder er jeg TIDLIGST hjemme 18.15 en dag 19.30 og arbejder i weekenderne.

problematikken ligger bare lidt i at jeg er selvstændig, og først skulle have det afviklet før jeg ville kunne begynde et nyt kapitel.

min familie forstår mig bare slet ikke, jeg er igang på 7 år og synes hele tiden at det er et spørgsmål om at få ender til at nå sammen, har ansatte som jeg er glade for, men jeg er enlig slet ikke chef type, og alene vil jeg ikke være, da jeg har brug for kollegaer. 

Jeg havde en rigtig kedelig oplevelse med den sidste elev jeg tog, som simpelthen har suget al gåpåmod og lyst til faget ud af mig.

så ja er 27 år og føler enlig det fag jeg har elsket og KÆMPET min røv i laser for at få lærerplads som og bagefter fået kæmpet en forretning op.

men igen det er bare som om at min familie ( ikke min mand ) ikke vil acceptere at jeg har mistet gnisten, og burde jeg ikke være ligeglad, joh men det betyder bare meget for mig at have min families opbakning.

tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

serinasmor

måske er løsningen en anden end du umiddelbart tror...

kan du ikke fordele nogle af dine opgaver ud på dine medarbejdere så du kan få fri tidligere nogle dage ... 

vente noget tid med at tage en ny elev ... 

afsætte 2 aftener hver måned til at lave adm. opgaver ... evt nogle formiddage... på den måde blover det efter børnene er lagt og mere effektivt

ect

Anmeld

17. november 2014

klmf

Tænker også at med to små kan du godt melde pas med at tage en elev i et stykke tid, for det kræver virkelig meget. Har en veninde, der gik af med sin frisørsalon og fik job i en anden salon som almindelig lønarbejdere,  hun var kørt så sur i det. Et år efter var hun tilbage som mester i egen salon, det kunne hun alligevel ikke affinde dig med. Men det har givet hende så meget tro på det at have det år væk, så det var godt hun gjorde det. 

Tænker du i helt andre baner, altså skifte fag, eller er det at være selvstændig du er træt af?

Anmeld

20. november 2014

Mor til Ella

serinasmor skriver:

måske er løsningen en anden end du umiddelbart tror...

kan du ikke fordele nogle af dine opgaver ud på dine medarbejdere så du kan få fri tidligere nogle dage ... 

vente noget tid med at tage en ny elev ... 

afsætte 2 aftener hver måned til at lave adm. opgaver ... evt nogle formiddage... på den måde blover det efter børnene er lagt og mere effektivt

ect

Faget gør bare desværre at det er eftermiddage efter weekender vi har noget at lave og derfor er nød til at tjene pengene der.

det er ikke papirarbejdet der genere mig, der er ikke så meget

Tror bare at jeg har behov for at prøve noget andet....

Anmeld

20. november 2014

Mor til Ella

lotchen skriver:

Tænker også at med to små kan du godt melde pas med at tage en elev i et stykke tid, for det kræver virkelig meget. Har en veninde, der gik af med sin frisørsalon og fik job i en anden salon som almindelig lønarbejdere,  hun var kørt så sur i det. Et år efter var hun tilbage som mester i egen salon, det kunne hun alligevel ikke affinde dig med. Men det har givet hende så meget tro på det at have det år væk, så det var godt hun gjorde det. 

Tænker du i helt andre baner, altså skifte fag, eller er det at være selvstændig du er træt af?

Det er hårdt at have elever, men de giver også så meget hvis man finder de rigtige, har uddannet 2 og har været så glade for dem

Jeg kunne aldrig gå ind og arbejde som frisør for en anden. 

Jeg tænker helt andre baner, jeg vil have et job hvor jeg har " fri " når jeg tager hjem, og ikke være væk fra mine børn alle eftermiddage, aftner og weekender. Holde min ferie, og sidst men ikke mindst få den løn jeg fortjener 

Anmeld

20. november 2014

L-Mortil3

Jeg kender godt følelsen, på den ene side elsker jeg mit job og de personer der indgår heri herrer enormt! På den anden side er det bare så utaknemmeligt et job, og jeg hader de skiftende arbejdstider, weekend og helligdage hvor man aldrig har fri...

jeg ville ønske jeg kunne sige, følg dit hjerte! Men i dagens Danmark er det ikke så lige til!

Anmeld

20. november 2014

Mor til Ella

L-Mortil2 skriver:

Jeg kender godt følelsen, på den ene side elsker jeg mit job og de personer der indgår heri herrer enormt! På den anden side er det bare så utaknemmeligt et job, og jeg hader de skiftende arbejdstider, weekend og helligdage hvor man aldrig har fri...

jeg ville ønske jeg kunne sige, følg dit hjerte! Men i dagens Danmark er det ikke så lige til!

Nej, det er jo det. Og når man så lige skal have solgt noget først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.