Min datters far vil absolut ikke lytte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
4 svar
1 synes godt om
17. november 2014

Anonym trådstarter

Hej Alle. Jeg bruger ikke siden meget, men er lige nu i en situation, som jeg har brug for gode råd til. 

Jeg har en datter på 1,5 år som er hos sin far hver anden weekend. Har egentlig altid haft en god feeling omkring det, men her de sidste par gange, har jeg været ret i tvivl om det er godt for vores datter ..

Hun er syg. Hver gang hun kommer hjem fra hendes far. Her i hele efteråret, og nu hvor jeg egentlig synes det er ved at være rigtig vinter koldt, får hun stadig kun kort ærmet på? Har prøvet at snakke med ham om det, og undskyldningen er, at han ikke lige kunne få en vasketid. Det er også helt fint, kender selv til det med manglende vaske timer, men så sig det til mig så jeg kan sende tøj med til hende. Desuden giver han hende for småt tøj på .. her sidste gang havde hun bukser på i str. 62!? Hun bruger 80-86!! 

Hun er træt, mut og ked af det når hun kommer hjem ...

Et problem som jeg har brugt lang tid på, er hendes navn. Faderen var ukendt før det hele blev fastlagt, og selvfølgelig har hun fået et navn inden faderskabet blev sat her omkring foråret. 
Men er er så meget i trods, at han vil ABSOLUT IKKE kalde hende ved hendes fornavn. Han kalder hende ved mellemnavn, og jeg har mange gange sagt, så kald hende begge navne, for det hjælper slet ikke at kalde en lille pige på 1,5 år to forskellige navne. Det ene hos mor, og det andet hos far. 

Min datters fars søster (faster) er enig med mig.
Min datters fars far (farfar) er enig med mig
Vores sundhedsplejerske og pædagogerne i vuggestuen, er enige med mig.

Men hendes far vil stadig absolut ikke lytte ..

Hvad hulen skal man gøre? Har allermest lyst til bare at holde hende hjemme, men jeg har bare heller ikke lyst til at være den mor, der fratog hendes far for hende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Nystart

Tøj problemet forstår jeg slet ikke da det er din opgave at købe og sende tøj med der passer og er rent.... Her sendes der taske med hver gang, ergo så er der ingen larm der....

Mht navn, den er lidt kringlet for mig da jeg aldrig selv bruger min datters navn men kælenavn.....

Min datter på 9 er os små skrantende hver efterår, men det er års tiden og bare den hun er...

Jeg synes i skal sætte jer ned og tag en ordentlig snak, for ellers ender det helt galt...hvilket kun går ud over barnet...

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Tøj problemet forstår jeg slet ikke da det er din opgave at købe og sende tøj med der passer og er rent.... Her sendes der taske med hver gang, ergo så er der ingen larm der....

Mht navn, den er lidt kringlet for mig da jeg aldrig selv bruger min datters navn men kælenavn.....

Min datter på 9 er os små skrantende hver efterår, men det er års tiden og bare den hun er...

Jeg synes i skal sætte jer ned og tag en ordentlig snak, for ellers ender det helt galt...hvilket kun går ud over barnet...

Det er ham der har valgt at han selv vil have tøj til hende, fordi han åbenbart ikke kan lide min tøj smag. Så er faktisk derfor. Ellers ville jeg også have pakket taske, som jeg gør med det ældste barn jeg har. 

Jeg har prøvet mange gange at få en snak med ham, men han har aldrig tid siger han. Jeg kan åbenbart ikke få ham til at få en snak. 

Anmeld

17. november 2014

MorDk

Hvis din datter er mut og ked når hun kommer hjem fra weekend. Så er det måske en idé at revurdere samvær. Din datter skal ikke gå i for småt tøj. Han skal klæde hende på  til årstiden. Hvis ikke han vil snakke om det eller indgå aftaler så må du kontakte SF

Anmeld

17. november 2014

Dorthe1986

Du kontakter statsforvaltningen og får et møde den vej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.