Hej Alle. Jeg bruger ikke siden meget, men er lige nu i en situation, som jeg har brug for gode råd til.
Jeg har en datter på 1,5 år som er hos sin far hver anden weekend. Har egentlig altid haft en god feeling omkring det, men her de sidste par gange, har jeg været ret i tvivl om det er godt for vores datter ..
Hun er syg. Hver gang hun kommer hjem fra hendes far. Her i hele efteråret, og nu hvor jeg egentlig synes det er ved at være rigtig vinter koldt, får hun stadig kun kort ærmet på? Har prøvet at snakke med ham om det, og undskyldningen er, at han ikke lige kunne få en vasketid. Det er også helt fint, kender selv til det med manglende vaske timer, men så sig det til mig så jeg kan sende tøj med til hende. Desuden giver han hende for småt tøj på .. her sidste gang havde hun bukser på i str. 62!? Hun bruger 80-86!!
Hun er træt, mut og ked af det når hun kommer hjem ...
Et problem som jeg har brugt lang tid på, er hendes navn. Faderen var ukendt før det hele blev fastlagt, og selvfølgelig har hun fået et navn inden faderskabet blev sat her omkring foråret.
Men er er så meget i trods, at han vil ABSOLUT IKKE kalde hende ved hendes fornavn. Han kalder hende ved mellemnavn, og jeg har mange gange sagt, så kald hende begge navne, for det hjælper slet ikke at kalde en lille pige på 1,5 år to forskellige navne. Det ene hos mor, og det andet hos far.
Min datters fars søster (faster) er enig med mig.
Min datters fars far (farfar) er enig med mig
Vores sundhedsplejerske og pædagogerne i vuggestuen, er enige med mig.
Men hendes far vil stadig absolut ikke lytte ..
Hvad hulen skal man gøre? Har allermest lyst til bare at holde hende hjemme, men jeg har bare heller ikke lyst til at være den mor, der fratog hendes far for hende.