Jeg havde min kobberspiral i et år og havde ingen gener overhovedet. Blødte heller ikke mere end normalt - hvilket svarer til ca. en tampax regular med normal skift. Fik den fjernet, da vi besluttede at få et barn mere, og jeg blev gravid i 3. cyklus - altså blev ikke gravid, mens jeg havde den.
Det gjorde rigtig ondt at få den sat op, selv om jeg har født før, men synes at den 2 min ve-agtige smerte var det værd, da jeg slap for hormoner og at huske at tage pillen hver dag.
Jeg vil helt sikkert få en kobberspiral igen, når jeg har født.
Det eneste negative, jeg har at sige, er, at da vi skulle fjerne den, var tråden røget op i livmoderen, således at min egen læge ikke kunne nå op og fjerne den selv. Jeg blev derfor henvist til en gynækolog og der var ventetiden min. 2 måneder, hvorfor projekt baby blev udskudt de måneder der. Men det er vist meget sjældent at det sker.
Jeg blev anbefalet at vælge kobberspiral af en veninde, der har de samme erfaringer, som mig, men som du også kan læse, så er der også flere, der oplever bivirkninger, så som kraftigere menstruation etc. så jeg tror det eneste du kan gøre er, at prøve den af, og se hvordan din krop reagerer på den.
Held og lykke
Anmeld