Erfaringer med kobberspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.733 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. november 2014

Anonym trådstarter

hey alle jer derude

jeg vil især gerne høre fra dem der selv har haft kobberspiral og hvor længe i har haft den. Men i andre må da også fortælle hvis i kender nogle der har/ haft kobberspiral  

vil gerne vide.

hvad er godt ved den?

hvad er skidt ved den? 

Var den sikker alt den tid du haft den?

blev du gravid pga af den? 

Hvor hurtig blev du gravid efter du tog den ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Isabella_mor

Godt - tjah, den virkede da til formålet, jeg blev ikke gravid. 

Skidt - jeg fik kæmpe svampeinfektion gentagende gange pga spiralen. 

Jeg blev ikke gravid med den. 

Og jeg fik den taget ud efter 6 mdr eller sådan noget og gik over til P-piller for en kort bemærkning. To et  halvt år senere, beslutter vi os for at vi skal have et barn til, og det lykkedes i første hug. 

Jeg vil ikke anbefale en kobberspiral. 

Så hellere en hormonspiral, selvom den er dyrere. 

Anmeld

17. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikk erfaring med den, men fortæller lige min venindes erfaring:

hun blødte enorm meget ved menstruationstid og så blev hun ofte svimmel efter hun fik den. Derudover havde hun også pletblødninger. Så hun var ikke særlig tilfreds med den. 

Anmeld

17. november 2014

MorDk

Jeg har en del ubalance dernede... så jeg skal have den fjernet. Jeg bløder 3-4 dage men til gengæld RIGTIG meget. Jeg er ikke glad for den. Jeg er ikke blevet gravid ... da jeg tog den ud i forbindelse med vi skulle lave nr. 2 så blev jeg gravid i 2. cyklus. 

Anmeld

17. november 2014

*CKB*

hey alle jer derude

jeg vil især gerne høre fra dem der selv har haft kobberspiral og hvor længe i har haft den. Men i andre må da også fortælle hvis i kender nogle der har/ haft kobberspiral  

vil gerne vide.

hvad er godt ved den?

hvad er skidt ved den? 

Jeg havde min i 3 år, før vi besluttede at få den ud..

Noget af det go'e er, at du ikke får hormoner udefra i din krop, og dermed undgår blodpropper fra fx p-piller. Og at du selvfølgelig ikk ska huske, at ta en pille hver dag.

Du ska bare huske datoen for, hvornår du fik sat den i, da den jo "kun" holder 5 år.

Den eneste "dårlige" ting var, at det gjorde ondt da jeg fik den op - men altså fordi jeg ikke havde prøvet at føde, og derfor ikk havde været udvidet den vej før.. Det skulle kun gøre ondt, i de tilfælde. Ellers bare lidt ubehageligt.

(Jeg blødte ikk ret meget før, så da jeg fik den i, fik jeg bare alm. mensblødning.)

Jeg blev ikke gravid da jeg havde den i.

Jeg blev gravid i 3. cyklus, efter den blev taget ud. 

Anmeld

17. november 2014

lineog4

Jeg havde den lidt over 1 år, blev ikke gravid. 

Jeg blødte som er svin -virkeligt. Jeg gik med nat ind og skulle skifte hver anden time hvis jeg ikke skulle bløde igennem. Sådan blødte jeg i 4-5 dage med mange smerter. Og så blødt jeg 5-6 dage mere hvor det var normalt. Min cyklus var på 24 dage, så 10-12 dages blødning og 12-14 dage hvor jeg kun pletblødte især ved kontakt.

jeg har nu hormonspiral men skal have taget den ud, da  jeg ikke kan lide ikke have mens. Og jeg har den mistænkt for nogen gener....

Anmeld

17. november 2014

Bshizzle

Jeg har kobberspiral.. Og haft i 1 1/2 år nu 

Det gode ved den er at jeg ik er blevet gravid og skal ikke ta en pille hver dag (som jeg er så dårlig til at huske) 

Det gjorde ikke ondt at få den op (føles som en vatpind da hun satte den op- men har osse født før?). 

Den dårlige erfaring er at jeg bløder SÅ uregelmæssigt!! 

Har virkelig ikke styr på hvornår den præcis kommer, da jeg oplever jeg får min mens mange dage før.. Måske 1 1/2 uge før 

Og jeg har som en anden osse skriver.. Behov for Natbind på til tider da jeg kan bløde meget og ellers skifte hele tiden! 

Og min bedre halvdel mener at mit humør ændrer sig når jeg får min mens .. .. Indrømmer gerne, men det er fordi jeg faktisk har fået flere smerter under mens 

Jeg har tænkt mig at skifte til Hormonspiral når pengene er til det, hvis der ikke kommer andre planer i familien  

Anmeld

17. november 2014

mch

Anonym skriver:

hey alle jer derude

vil gerne vide.

hvad er godt ved den?

hvad er skidt ved den? 

Min erfaring:

Jeg blødte i 3 uger efter jeg havde fået sat den op.

Blødte vildt meget når jeg havde min mens og det første halve år varede mens i ca to uger.

Når jeg solede udenfor i bikini føltes det som om spiralen blev vildt varm, hvilket resulterede i jeg ikke havde lyst til at være ude om sommeren,  fik dog at vide af lægen at hun aldrig havde hørt om det problem før.

Inden jeg fik den havde jeg haft svamp to gange men da jeg fik den op blev jeg ved med at få det. Min læge mente dog at det også kunne skyldes noget andet.

Mine snore var blevet klippet meget korte hvilket betød jeg skulle gå ved en speciallæge for at få tjekket om den sad rigtigt og for at få den taget ud, det synes jeg var lidt træls at jeg hver gang skulle til egen læge først for at få en henvisning til speciallægen. 

Jeg fik den fjernet for 3 år siden og har ikke brugt prævention siden men har forsøgt at undgå sex under æl og er stadig ikke blevet gravid. Det skal lige siges at det at jeg fik fjernet den og at vi ikke bruger kondom, som er den eneste prævention jeg kan tåle, er en fælles beslutning og vi er begge helt indstillet på at hvis jeg bliver gravid er det barn mere end velkommen 

Anmeld

17. november 2014

Kokosnødden

Jeg havde min kobberspiral i et år og havde ingen gener overhovedet. Blødte heller ikke mere end normalt - hvilket svarer til ca. en tampax regular med normal skift. Fik den fjernet, da vi besluttede at få et barn mere, og jeg blev gravid i 3. cyklus - altså blev ikke gravid, mens jeg havde den.

Det gjorde rigtig ondt at få den sat op, selv om jeg har født før, men synes at den 2 min ve-agtige smerte var det værd, da jeg slap for hormoner og at huske at tage pillen hver dag.

Jeg vil helt sikkert få en kobberspiral igen, når jeg har født. 

Det eneste negative, jeg har at sige, er, at da vi skulle fjerne den, var tråden røget op i livmoderen, således at min egen læge ikke kunne nå op og fjerne den selv. Jeg blev derfor henvist til en gynækolog og der var ventetiden min. 2 måneder, hvorfor projekt baby blev udskudt de måneder der. Men det er vist meget sjældent at det sker. 

Jeg blev anbefalet at vælge kobberspiral af en veninde, der har de samme erfaringer, som mig, men som du også kan læse, så er der også flere, der oplever bivirkninger, så som kraftigere menstruation etc. så jeg tror det eneste du kan gøre er, at prøve den af, og se hvordan din krop reagerer på den.

Held og lykke  

Anmeld

17. november 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

hey alle jer derude

vil gerne vide.

hvad er godt ved den?

hvad er skidt ved den? 

Jeg har haft min i 1 år og 1 måned, men den er nu taget ud (i september)

Det gode: Den er god som prævention.

Det dårlige: Den var skyld i en fuldstændig forvrænget cyklus; flere smerter og kraftigere blødning under mens, meget oftere menstruation (2 gange i måneden). Døjede nogle gange med at den ligesom "jagede" op i venstre side (hvor den lå). Lidt ligesom at få små "stød". Og af og til var den ikke så god under samleje (skete nok 3 gange at vi måtte stoppe samleje pga ømhed).

Sikker: JA

Gravid: NEJ

Graviditet efter: ikke endnu, men ønsker det heller ikke endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.