Hej piger.
Jeg står lidt i et dilemma for tiden, og kunne godt bruge et råd eller to på vejen
Lige lidt forhistorie: jeg bor i Randers, alene med min datter på 6 år og bliver snart alenemor til 2.
Vi har boet i Randers i 4 år, hvor mit såkaldte netværk kan tælles på en halv hånd. Vi får besøg omkring 2-3 gange om året, hvoraf en er fødselsdag. Har måske bare koncentreret mig lidt for meget om datteren og studiet, end på det at få venner.
Min datter går på privatskole, da dette var det rette valg for hende. Foruden det går hun til Ballet, hvilket hun både er dygtig til, og ret glad for.
Her på det seneste, er der desværre kommet en masse tegn på at min datter slet ikke trives så godt som forventet i skolen. Hun græder hver morgen, og vil ikke i skole, og hun kan næsten hver dag berette om en konflikt med de andre børn.
Jeg er normalt meget imod at flytte skole og miljø.... Men hvis ikke hun trives skal hun ikke gå der. Det skal dog lige nævnes at hun også leger med de andre børn, og har dage hvor hun egentligt hygger sig.
Jeg har efter at have snakket med venner og familie i min hjemby, ca. 200 km nordvest for Randers, begyndt at overveje om vi skal flytte "hjem". De har alle sammen givet udtryk for et stort ønske om at få os hjem. Selv min far, som normalt er en mand af meget få ord.
Men det vil betyde at min datter skal flytte skole, og hun vil miste ballet, hvilket jeg ikke er så glad for, og ærligt talt er de to ting der holder mig tilbage.
Til gengæld vil vi flytte tæt på familien (bedsteforældre, reservebedste, oldeforældre, mostre, kusiner i samme alder osv), samt min store "gamle" vennekreds (20-25 stk), som vi ellers har meget med at gøre når det er muligt, og som også har børn i samme alder.
Vennerne har fundet os et hus til leje, der er nyrenoveret, og de har tilbudt hjælp af flytning, samt pasning og ikke mindst støtte og pasning i forbindelse med fødslen.
Det skal siges at vi lige nu bor i lejlighed på 3.sal uden elevator.
så det med hus, lyder meget indbydende ift. At have en bebs på armen op af trapper 
Det skal også lige siges, at jeg flyttede "hjem" da jeg fik min datter for en del år siden. Men ikke følte mig til rette, og derfor tog skridtet videre til Randers. Så er selvf. Nervøs for at det skal gentage sig.
På den anden side, så er situationen anderledes i det, at jeg er ret ensom hernede, og at jeg nu har en uddannelse på hånden.
Jeg synes det er svært, og er SÅ bange for at tage den forkerte beslutning ift. Min datter, og snart, begge mine børn.
Hun har så hørt mig nævne det, og i starten var hun meget i mod det. Her til aften kom hun så og sagde at det var okay hvis vi skulle flytte..... Men nu er vi også på weekend i Heroppe ved familien... Så måske det blot er det der præger hende.
Hvad tænker i? Og kunne i finde på at hive jeres barn ud af det kendte miljø, af ovenstående grunde?