hjælp får en veninde til aftensmad hun er på kur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
5 svar
1 synes godt om
16. november 2014

Anonym trådstarter

ja som overskriften siger kommer min veninde om en time.. hun har fortalt hun er på kur og har derfor en bagevægt med så hun kan måle hvor meget hun spiser... vi skal havde risengrød 

men jeg kan jo ikke fortælle hende hvad grøden indeholder af usundhed..

jeg bruger 2 liter mælk og  250 gram grødris de billige fra rema 1000

jeg har overhoved ikke forstand på det slankekur trods jeg godt selv kunne leve sundere og smide et par kg så forstår jeg ikke hvordan hun kan finde rundt i hvad det indeholder og ikke indeholder..

for når jeg propper 2 liter mælk og 250 grødris vejer det jo noget andet når det er kogt da væsken vel fordamper?? 

så vis hun tog en portion på ja ved ikke hvad er normalt 400 gram? så skal hun vel vide nøjagtig hvad den portion indeholder.. fatter intet... så nu søger jeg jeres råd så måske i kunne hjælpe mig med at kunne fortælle hvad min risengrød indenholder pr 100 gram..

den bliver lavet på skummemælk da jeg ikke tåler letmælk og kæresten kan ikke li minimælk...  vi andre skal ha kanelsukker og smørklat men det undlader hun nok.. og rødsaft  har også bagt pebernødder idag.. mums hvor er det blevet gode det er snart jul !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Dianabk

Anonym skriver:

ja som overskriften siger kommer min veninde om en time.. hun har fortalt hun er på kur og har derfor en bagevægt med så hun kan måle hvor meget hun spiser... vi skal havde risengrød 

men jeg kan jo ikke fortælle hende hvad grøden indeholder af usundhed..

jeg bruger 2 liter mælk og  250 gram grødris de billige fra rema 1000

jeg har overhoved ikke forstand på det slankekur trods jeg godt selv kunne leve sundere og smide et par kg så forstår jeg ikke hvordan hun kan finde rundt i hvad det indeholder og ikke indeholder..

for når jeg propper 2 liter mælk og 250 grødris vejer det jo noget andet når det er kogt da væsken vel fordamper?? 

så vis hun tog en portion på ja ved ikke hvad er normalt 400 gram? så skal hun vel vide nøjagtig hvad den portion indeholder.. fatter intet... så nu søger jeg jeres råd så måske i kunne hjælpe mig med at kunne fortælle hvad min risengrød indenholder pr 100 gram..

den bliver lavet på skummemælk da jeg ikke tåler letmælk og kæresten kan ikke li minimælk...  vi andre skal ha kanelsukker og smørklat men det undlader hun nok.. og rødsaft  har også bagt pebernødder idag.. mums hvor er det blevet gode det er snart jul !!!

Ahh gid det var mig som kom forbi til mad - haps 

Tror vist nok lige vi snart skal have risengrød 

Anmeld

16. november 2014

Lukas&Liam<3

Find ud af hvor mange kcal der er i 250g ris og 2l mælk, vej hele portionen og find ud af hvor mange kcal der er pr gram så kan hun bare gange det med de gram hun tager

Anmeld

16. november 2014

Joan ( Smallie )

Det tror jeg ikke du skal bekymre dig ret meget om for der findes nogen tabeler over hvor mange kcal der nogenlunde indeholder så det taster hun nok bare ind

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Find ud af hvor mange kcal der er i 250g ris og 2l mælk, vej hele portionen og find ud af hvor mange kcal der er pr gram så kan hun bare gange det med de gram hun tager

men fordamper der ikke noget ?

Anmeld

16. november 2014

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

men fordamper der ikke noget ?

Kcal fordamper ikke men du skal først veje det når det er færdigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.