samtale med Manden, - chef, forældre og læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. november 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen :p

Jeg har netop fundet ud af at jeg er gravid. Ingen ud over jeg selv er bekendt med dette vi har forsøgt i nogle mdr. og nu er resultatet positivt, vi er første gangs gravide.

Min mand ved det ikke, han stressede fra morgenstunden og skyndte sig ud af døren, og jeg skal jobbe her kl. 15 - så jeg tænker egentligt ar vente til i morgen eftermiddag når vi begge er hjemme - eller bør jeg vente til lægebesøg inden jeg fortæller ham det?

hvornår skal man hive fat i lægen? er det for tidligt nu?

Hvordan beregner jeg hvor langt jeg er henne? (1. dag i sidste mens var d. 14 oktober)

Hvordan med forældrene(bedsteforældrene), hvornår fortalte i dem det? 

Jeg er ryger eller ja det er jeg så stoppet med. hvilket jeg ved min arbejdsplads sikkert vil bemærke. Jeg ønsker selv at være den første der fortæller min chef at jeg er gravid...

Hvornår bør jeg gå til bekendelse, overfor hende ? Og hvordan fortæller man en chef at man er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Tillykke med graviditeten! 

Du skal fortælle din mand det, og høre hans mening om de øvrige ting. 

Det er jo også hans barn

Du skal først til lægen omkring uge 8 ca. Men du kan godt ringe og bestille tiden nu.

men jeg synes at bedsteforældre skal have nyheden når I føler for det! 

Chefen ville jeg først fortælle det til efter uge 12.

Anmeld

16. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg har netop fundet ud af at jeg er gravid. Ingen ud over jeg selv er bekendt med dette vi har forsøgt i nogle mdr. og nu er resultatet positivt, vi er første gangs gravide.

Min mand ved det ikke, han stressede fra morgenstunden og skyndte sig ud af døren, og jeg skal jobbe her kl. 15 - så jeg tænker egentligt ar vente til i morgen eftermiddag når vi begge er hjemme - eller bør jeg vente til lægebesøg inden jeg fortæller ham det?

Hvordan beregner jeg hvor langt jeg er henne? (1. dag i sidste mens var d. 14 oktober)

Jeg er ryger eller ja det er jeg så stoppet med. hvilket jeg ved min arbejdsplads sikkert vil bemærke. Jeg ønsker selv at være den første der fortæller min chef at jeg er gravid...

Hvornår bør jeg gå til bekendelse, overfor hende ? Og hvordan fortæller man en chef at man er gravid

først og fremmest TILLYKKE

du siger at 1. dag i sidste mens var 14 okt. som så hedder 0+0 - det vil sige du er 4+5 idag...

jeg testede positiv en aften, så jeg fortalte det til min kæreste samme aften og ringede til lægen næste formiddag.

vi har fødselsdag med få dages mellemrum, så når familien kom til kaffe fik de det at vide - der var jeg 7+4.

min chef fik det at vide nogenlunde med det samme, men det var fordi jeg skulle være startet på et års skole som ville blive afbrudt af barsel...

Anmeld

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Din mand skal da høre det når I er sammen igen - I skal da glæde Jer sammen 

chefen ville jeg vente med at fortælle det til jeg havde været til nakkefoldscanning (ca. 12. Uge) 

bedsteforældre er noget du må tale med din mand om - hvornår I synes det er passende. Vi har altid fortalt det tidligt i forløbet - kort tid efter vi fandt ud af det 

stort tillykke

Anmeld

16. november 2014

CH2012

Anonym skriver:

Sig til din kæreste først - og før jo bedre. Han skal, efter min mening, være en del af alle dine tanker du har lige nu...

Så kan I beslutter jer for alt det andet sammen... 

Anmeld

17. november 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar og tak for løk'ønskningerne :p

Og for jeres råd De har været rigtig givende. Jeg har lidt en tendens til at stress op og fylde mit hovede med spørgsmål - nok fordi det hele er nyt, spændende og måske en smule skræmmende

Manden får det atvide i dag, jeg har købt en hvid "bodystoking" og pakket den ind. - hvis altså jeg stadig har en positiv test her kl. 13 ..

Anmeld

17. november 2014

CH2012

Anonym skriver:

Tusind tak for alle jeres svar og tak for løk'ønskningerne :p

Og for jeres råd De har været rigtig givende. Jeg har lidt en tendens til at stress op og fylde mit hovede med spørgsmål - nok fordi det hele er nyt, spændende og måske en smule skræmmende

Manden får det atvide i dag, jeg har købt en hvid "bodystoking" og pakket den ind. - hvis altså jeg stadig har en positiv test her kl. 13 ..

Har du fået fortalt ham det? Og hvordan tog han det?

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

CH2012 skriver:

Har du fået fortalt ham det? Og hvordan tog han det?

Hej Igen 

Ja jeg har fået fortalt ham det. Og faktisk blev jeg lidt skuffet over hans reaktion, jo han blev glad. men jeg tror hans reaktion er meget præget af at han ikke helt har forstået at det faktisk er rigtigt. 

Anmeld

19. november 2014

CH2012

Anonym skriver:

Hej Igen 

Ja jeg har fået fortalt ham det. Og faktisk blev jeg lidt skuffet over hans reaktion, jo han blev glad. men jeg tror hans reaktion er meget præget af at han ikke helt har forstået at det faktisk er rigtigt. 

Har I prøvet før, hvor I mistede?

Tror ikk du skal tage det så tungt, at han ikk reagere på den måde du godt kunne tænke dig - men kan godt forstå det er skuffende. Men måske er han blevet overvældet, måske forstår han det ikk helt endnu (som du selv skriver)... Prøv at snak med ham om det  

Anmeld

19. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej Igen 

Da min kæreste fik at vide jeg var gravid svarede han faktisk bare "okay" og jeg frygtede at han var ligeglad, men han blev meget hurtigt tydeligt spændt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.