Eksperthjælp: Hvordan beroliger far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. november 2014

Lisbeth Jess

Lige et lille tillæg:0)

Det er først i denne uge at jeg har kunne få hende til at sove selv i barnevognen, uden den køre.
Ellers har hun kun ville ligge ved brystet og sove.

Hvilket jo enlig vil sige at hendes "vaner" jo enlig er nemme nok at bryde hvis man er stædig nok.
Men fra 18-22 vil hun ligge og sutte på mig.

Om dagen har jeg så sagt til mig selv at jeg ikke hiver brystben frem mere end med 3 timers mellemrum.

Og valgt ikke at amme i søvn om dagen, som udgangspunkt.

Råd til hvordan min mand kan berolige vores lille pige, hun er helt hysterisk i andres arme.

Hvad gør jeg enlig når min datter starter i VS 1/1 men ikke vil tage flaske? ( ingen har kunne lære hende at tage flasken, har været væk 7 timer for at tvinge hende, og hun er så ligeglad, så sulte strejker vi bare)Drypfri tude kop dur ikke, da pigen åbenbart ikke kan sutte, og almindelig tudekop har hun svært ved.

Jeg er enormt " bange" for grød da min første ALDRIG lærte at spise det.

Undskyld at det bliver lidt langt.

Hilsen Ditte

Lisbeths svar

Hej Ditte !
Jeg har nok svaret lidt på begge spørgsmål i første svar.

Det lyder som om du er i gang med at vænne hende til at trøst ikke altid behøver være brystet.

Far skal kunne rumme hun græder og alligvel klare at få hende beroliget. Når han viser hende jeg er her, græd du bare og alt er godt. så bliver hun tryg i hans favn.

Hvis ikke det ,lykkes med sutten proppet godt ind i hendes mund, og en fast hånd der holder. Så en Nusseklud foran munden, en blød bamse med lidt beroligende lyd og vuggen i favn. Eller fars egen messende stemme. alt er godt, far er her, alt er godt far er her.

Den dårlige oplevelse med grød hos din store pige, det var dengang. nu er det noget andet. hun skal nok klare at komme i gang når du selv tror på det.

Det er vigtigt at der er andre end dig der kan trøste, og fint at starte med far, så bliver nætterne også bedre for dig.

Håber dette kan inspirere dig . Hvis det stadig ikke lykkes. Kan du kontakte din sundhedsplejerske. hun må kunne vejlede dig og støtte og hjælpe jer videre frem.

held og lykke med det hele.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.