Eksperthjælp: Knapt 5 måneder, vil hverken sut eller flaske..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. november 2014

Lisbeth Jess

Hej.

Jeg skriver til da jeg har en lille pige på knap 5 mdr.

Jeg står med det problem, at jeg gerne vil til at have lidt putte rutine på min pige, men kan simpelthen ikke gennemskue/ overskue hvordan?

Jeg ammer.... Men når jeg ligger hende skriger hun, og det er lige meget om jeg ligger hende døsig, let sovende eller i dyb søvn.

Hun har seng ved siden af min, men vi samsover da hun er meget tryghedssøgende, og da min første stort set ikke sov om natten i 17 mdr er jeg nok lidt paranoid og er bange for at det vil ske igen.

Det skal siges at jeg ammer " under tvang" forstået på den måde at jeg aldrig har ville amme men familien synes jeg skulle, og nu står jeg så i lort til halsen, for pigen vil ikke tage en flaske og heller ikke en sut, hun kan ganske enkelt ikke finde ud af og sutte på dem, og kan virkelig mærke jeg mangler den sut særligt i sove situationerne.

Jeg har en pige på knap 3 som jeg jo samtidig heller ikke er meget for at vække, da hun har værelse lige ved siden af vores.

Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde med den store, men hun var flaske barn og brugte sut så det gør altså en stor forskel.

Håber du kan komme med lidt forslag til hvad jeg kan afprøve.

Tak for nogle gode besvarelser.

Hilsen Ditte

Lisbeths svar

Hej !
Jeg forstår du står i et dilemma. du har ladet dig overbevise om det bedste for din lille pige er mors mælk. det er en fin beslutning, som du sikkert lige nu er frustreret over.

Fordi hun hverken vil sut eller flaske og omkring 1/1-2015 starter vuggestuen.

I har en vedholdende lille pige som har formået at holde fast i mors bryster og kun i dem. Stor ros til jer begge.

I har sikkert forsøgt med alle mulige sutter og flasker. på den igen.

Nu er tiden hvor du skal have hjælp til at få hende stille og roligt igang med anden mad når vuggestuen starter.

Du kan stadig amme morgen og aften, det er dagtiden der skal anden mad til.

Far skal på banen Når han er vedholdende er det muligt både at få hende i gang med en flaske og en sut.
Dette må være et fælles projekt

Det lille barn reagerer på forældrenes stemme og overbevisning. Når han sikkert og kærligt siger. Min ven det her er maden til dig holde r hende fast og trygt så overgiver hun sig, for det er den mad der er.

Selvom hun protesterer og græder så skal han bevare roen, Hun skal mærke det er det der sker lige nu.

Det skal klares inden vuggestuen, I kan godt. du siger selv hendes vaner kan brydes, når hun mærker roen hos jer, så går det.

Alternativt så er det MME i en kop, og opstart af grød. De skal have mulighed for at give hende mad i vuggestuen.

Den allersidste nødløsning hvis det er helt umuligt at få hende til at drikke af en kop/flaske.. MMe i en engangssprøjte, det kan nogen børn bruge. de kan med mundens vacuum suge mælken ud..

Rigtig meget held og lykke. Lige nu er der en hel søndag hvor I kan sætte i gang.

Varme Hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.