Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Får han godt nok dobbelt su i 6 måneder? su.dk er så svær at finde rundt på Jeg er også bare SÅ på for at få barn mens vi begge er under uddannelse. Især fordi at dagene slet ikke er ligeså lange. Skal bare lige ha manden med på idéen først
Får han godt nok dobbelt su i 6 måneder? su.dk er så svær at finde rundt på
Jeg er også bare SÅ på for at få barn mens vi begge er under uddannelse. Især fordi at dagene slet ikke er ligeså lange. Skal bare lige ha manden med på idéen først
Hvis han ikke tager barsel og fortsætter sin uddannelse kan han få mix klip hvor han får et almindeligt su og et barselsklip hver måned i 6 måneder. Ellers kan han få dobbelt klip af barselsklip i 3 måneder eller en enkelt i 6 måneder. Min mand havde ikke mulighed for barsel så fik barselsklip i 6 måneder oven i den almindelige
Du får 12 fødselsklip som du kan holde et års barsel på eller fx 6 måneders barsel med dobbelt fødselsklip. Hvis du ikke holder barsel kan du ligeledes få mix klip hvor det er et almindeligt su klip og et fødselsklip indtil dine 12 klip er opbrugt.
Første gang holde jeg et års barsel på fødselsklip og gemte selvfølgelig mine almindelige klip til når jeg vendte tilbage til skolen for at have nok klip. Denne gang holdet jeg først barsel når jeg er færdiguddannet. Derfor får jeg dobbelt fødselsklip indtil jeg er færdig. Når kun at bruge 8 ud af 12 klip. Men så kommer jeg så på barselsdagpenge når jeg er færdig uddannet til marts
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
VenterVanessa skriver: En mand kan få dobbelt i 3 måneder eller normal i 6 måneder. Kvinden kan få 6 måneder dobbelt eller 12 normale.
En mand kan få dobbelt i 3 måneder eller normal i 6 måneder. Kvinden kan få 6 måneder dobbelt eller 12 normale.
Det er kun hvis de holder barsel. Hvis de vælger det fra og fortsætter studiet har moren 12 fødselsklip og manden 6 fødselsklip som de kan få oven i den almindelige su i enten 12 måneder (for moren) eller i 6 måneder (for faderen). Det hedder mix klip.
Tak for svar alle sammen - I er altid så super søde
Manden og jeg havde ellers scrollet rundt inde på su.dk, og jeg kan da godt se at vi måske ikke helt lige har fattet det han er som sådan ikke interesseret i barsel, MEN kun fordi at han skal til eksamener kort tid efter - og vi troede så at det kun gav "adgang" til almindelig Su, når man ikke tog barsel. Men det er så anderledes? tror lige at vi skal ind og nærlæse igen hehe. Og så skal der overtales
Jeg læser en kandidat på uni og har under den uddannelse fået to børn (der er 14 måneder imellem dem). Min yngste er fem måneder og ja den ældste er lidt over halvandet år. Jeg er i gang med 3. eksamen nu under anden barsel - en større opgave som skal afleveres til januar. Den første eksamen var jeg oppe til da min søn var to uger gammel. Det er gået super fint her - kunne ikke gå bedre rent karaktermæssigt
Synes selv jeg fortjener at klappe mig selv på skulderen for det er da hårdt, men igen det er også hvad man selv føler. Jeg havde egentlig sat mit ambitionsniveau ned, men det gik alligevel super Så føler I jer klar til barn skal det med uddannelse ikke nødvendigvis holde jer tilbage.
Anonym skriver: Hej søde kvinder. Min kæreste er meget i tvivl om, om vi bør begynde projekt baby før han er færdig med hans uddannelse. Han er meget bekymret for om han vil kunne læse op til hans eksaminer, med et barn på 3-6 måneder uden at få l*rte karakterer. Er der nogen erfaringer med dette? Både gode og dårlige modtages med kyshånd (Jeg er anonym da jeg ikke er klar til at folk skal vide at vi vil igang)
Hej søde kvinder.
Min kæreste er meget i tvivl om, om vi bør begynde projekt baby før han er færdig med hans uddannelse. Han er meget bekymret for om han vil kunne læse op til hans eksaminer, med et barn på 3-6 måneder uden at få l*rte karakterer. Er der nogen erfaringer med dette? Både gode og dårlige modtages med kyshånd
(Jeg er anonym da jeg ikke er klar til at folk skal vide at vi vil igang)
Min kæreste sad lige og læste over skulderen og grinede - han synes din kæreste er klog her fik vi barn da min kæreste skrev bachelorprojekt og hun havde kolik han fik en ret fin karakter. Nu venter vi vores 3. Barn til maj og min kæreste læser nu en lederuddannelse med eksamener i maj . Så sagt mellem smilene det kan sagtens lade sig gøre, og den dejlige baby gør det hele værd
Min kæreste havde 1,5 år tilbage af sin kandidat, da vores datter blev født og fik lutter 10 og 12 taller resten af tiden (holdt sit niveau uden problemer - men det kræver da disciplin som andre også skriver, men så er det heller ikke værre). Han tog ikke barsel og fik 6 måneders dobbelt SU som mix-klip. Det var så fedt, at han havde så meget tid hjemme og vores datter har derfor været vant til at far deltog i alt, og hun har faktisk stort set aldrig været morsyg (i hvert fald ikke mere end hun i perioder også har været farsyg).
Jeg blev studerende, da hun var 6 måneder og der har heller ikke været en hindring, og jeg har også gennemført uden problemer
Og lige en økonomisk ekstra info, så kan i begge få forsørgertillæg, hvis man er to samboende SU modtagere, der bor sammen (dog ikke samtidig med de ekstra SU klip). http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/medsumodtager/Sider/default.aspx
Jeg synes at det er ret fedt at der er så mange gode erfaringer med det - det havde jeg faktisk ikke lige forventet
Jeg sidder og læser jeres svar op for min kæreste, men han siger ikke så meget jeg tror stadigvæk at han tror at jeg har taget svampe... men hvis han kan overtales, så skal det da prøves det eneste han har sagt er han gerne vil vente nogle måneder, så der er lys forude
AnjaB skriver: Min kæreste sad lige og læste over skulderen og grinede - han synes din kæreste er klog her fik vi barn da min kæreste skrev bachelorprojekt og hun havde kolik han fik en ret fin karakter. Nu venter vi vores 3. Barn til maj og min kæreste læser nu en lederuddannelse med eksamener i maj . Så sagt mellem smilene det kan sagtens lade sig gøre, og den dejlige baby gør det hele værd
Haha min kæreste skraldgrinede da jeg læste dit svar op for ham altså det er nu nok nærmere de mænd der ikke er helt kloge.. De må da indse at vi kvinder ikke kan holde til, at vores æggestokke rumsterer sådan
Puha, jeg må godt nok sige at kolik er lidt af en frygt for mig... nattesøvn betyder altså meget, også selvom det kun er 2 timer af gangen
Jeg bruger altså også tit den med, at vi får en dejlig lille baby ud af det - og når det virkelig kommer til at gælde med uddannelsen, så vil vi jo have et barn på halvandet, istedet for et spædbarn
Da jeg fik nr to, var deres far under uddannelse.. Og han havde slet ikke disciplin til det.. Pjækkede for at sidde derhjemme og spille computer.. Sagde han havde fritimer.
Det resulterede i at det der skulle have taget dem 2 år, tog 3 1/2 år..
og der sidder ellers et virkelig godt hoved på ham, han kunne bare ikke administrere den "frihed" hans studie havde.. Altså at der ikke var nogen der holdte røven oppe på ham
Sissel skriver: Da jeg fik nr to, var deres far under uddannelse.. Og han havde slet ikke disciplin til det.. Pjækkede for at sidde derhjemme og spille computer.. Sagde han havde fritimer. Det resulterede i at det der skulle have taget dem 2 år, tog 3 1/2 år.. og der sidder ellers et virkelig godt hoved på ham, han kunne bare ikke administrere den "frihed" hans studie havde.. Altså at der ikke var nogen der holdte røven oppe på ham
Åh det var træls men det havde jo som sådan ikke noget med børnene at gøre... tror det handler meget om hvordan man er som person. Min kæreste er i hvertfald meget pligtopfyldende, og ikke typen der bare lige tager fri... også skal han ikke på et studie der er voldsomt frit..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128