Hvordan skal jeg takle det her???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
10 svar
16 synes godt om
15. november 2014

Anonym trådstarter

hey i søde damer

jeg har en veninde som jeg ikk kan blive klog på.  For ca 2-3 måneder fik hun en ny kæreste (igen,igen,igen) problemet er at få uger før hun kom sammen med ham fortalte hun mig at hun ikk haft beskyttelse i ca 2 år og mener ikk hun kan blive gravid. 

Nu er hun blevet gravid med hendes deværende kæreste og hun fortalt mig at det var et uheld pga de havde ellers beskyttet sig med kondom.  Men jeg er bange for at det ikke er sandheden.

Men kære damer læs nogenlunde vores samtale og døm. som lyder sådan her.  

Mig. Du fortæller ham det vel samme dag som du testet positivt det vil sige idag vel?

Veninden. Jojo da jeg fortæller ham det ligeså snart jeg kommer hjem jeg sidder i toget på vej til ham.

Mig. Okay super hvordan tror du han vil tag det?

Veninden. Jeg ved det ikke, vi har jo kun kendt hinanden i 2 måneder men jeg har luftet tanken for ham at jeg ikk har fået mit menses endnu. 

Mig. Ok hvad sagde han til det?

veninden. Han sagde bare at så må vi tag en test. 

Mig. Ok vi skrives ved så. Skriv ligeså snart du har fortalt ham det. 

Veninden. Ja skal nok, skrives. 

Siden den SMS hun sendte. Har jeg ikk hørt fra hende i mindst 2 uger selvom jeg skrev og ringet en del gange. Men en dag svare hun mig. 

Veninden. Jeg har brug for at være mig selv.

mig. Det forstår jeg godt, du lyder heller ikk til at han tog det pænt. Hvad skete der? Hvad sagde han? 

Veninden. Har ikk lyst til at snakke om det ligenu. Har brug for at være mig selv. Og Jeg vil prøve at rede forholdet med min kæreste skriver når jeg er i humør til at snakke. 

Hvad mener i søde damer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

hey i søde damer

jeg har en veninde som jeg ikk kan blive klog på.  For ca 2-3 måneder fik hun en ny kæreste (igen,igen,igen) problemet er at få uger før hun kom sammen med ham fortalte hun mig at hun ikk haft beskyttelse i ca 2 år og mener ikk hun kan blive gravid. 

Nu er hun blevet gravid med hendes deværende kæreste og hun fortalt mig at det var et uheld pga de havde ellers beskyttet sig med kondom.  Men jeg er bange for at det ikke er sandheden.

Mig. Du fortæller ham det vel samme dag som du testet positivt det vil sige idag vel?

Veninden. Jojo da jeg fortæller ham det ligeså snart jeg kommer hjem jeg sidder i toget på vej til ham.

Veninden. Jeg ved det ikke, vi har jo kun kendt hinanden i 2 måneder men jeg har luftet tanken for ham at jeg ikk har fået mit menses endnu. 

Siden den SMS hun sendte. Har jeg ikk hørt fra hende i mindst 2 uger selvom jeg skrev og ringet en del gange. Men en dag svare hun mig. 

mig. Det forstår jeg godt, du lyder heller ikk til at han tog det pænt. Hvad skete der? Hvad sagde han? 

Veninden. Har ikk lyst til at snakke om det ligenu. Har brug for at være mig selv. Og Jeg vil prøve at rede forholdet med min kæreste skriver når jeg er i humør til at snakke. 

Hvad mener i søde damer?

For mig lyder det ganske simpelt.

De har beskyttet sig med kondom som hun har fortalt. 

Hun har luftet det til ham, at hendes menstruation endnu ikke er kommet, hvilket han tager stille og roligt. 

Da han mener at hun ikke er blevet gravid, fordi de har beskyttet sig, siger han at så må hun tage en test.

Testen har så alligevel vist positivt, trods deres beskyttet sex, hvilket har chokeret hendes kæreste. 

I frustration/chok  for ham, over at hun nu er blevet gravid, har han givet hende valget at hvis de skal blive sammen, må hun få en abort, da han ikke er klar til at skulle have børn nu / med hende nu. 

Og får hun ikke en abort, så vil deres forhold slutte. 

Det er hun blevet ked af, da hun måske os selv er i chok over det hele, så nu står hun overfor et svært valg, og har brug for at samle tankerne. 

Sådan lyder det for mig

Anmeld

15. november 2014

UnderCover37

Det eneste jeg reelt har brug for at "dømme" her er dig i din rolle som veninde...

Du kalder jer veninder, så vil det sige at du skal lade være med at dømme hende for hendes fejl og acceptere hende som hun er...

Også når hun i din optik "igen igen" får en ny kæreste - det er IKKE dig der skal fordømme hende og hendes forhold.
Hvis I er veninder så accepterer du at det er sådan HUN har valgt - og støtter hende så længe du kan (medmindre hun agerer så hun selv kommer i fare, vel at mærke så er det jo på sin plads at melde ud at dét kan man ikke støtte), hvis du ikke kan så må det venskab vel stoppe?
for så er der ikke, hvis du spørger mig et rigtigt venskab

Og samtidig bør du respektere at hun har brug for tid alene nu og fokus på sig selv og sit forhold som naturligvis er belastet af en graviditet der ikke er planlagt eller forventet.

Det du bør gøre her er at sende hende en besked om at du tænker på hende og er der for hende, når HUN er klar til at snakke... ikke for at tilfredsstille din nysgerrighed over hvordan det er faldet ud.

Anmeld

15. november 2014

Jupiter

UnderCover37 skriver:

Det eneste jeg reelt har brug for at "dømme" her er dig i din rolle som veninde...

Du kalder jer veninder, så vil det sige at du skal lade være med at dømme hende for hendes fejl og acceptere hende som hun er...

Også når hun i din optik "igen igen" får en ny kæreste - det er IKKE dig der skal fordømme hende og hendes forhold.
Hvis I er veninder så accepterer du at det er sådan HUN har valgt - og støtter hende så længe du kan (medmindre hun agerer så hun selv kommer i fare, vel at mærke så er det jo på sin plads at melde ud at dét kan man ikke støtte), hvis du ikke kan så må det venskab vel stoppe?
for så er der ikke, hvis du spørger mig et rigtigt venskab

Og samtidig bør du respektere at hun har brug for tid alene nu og fokus på sig selv og sit forhold som naturligvis er belastet af en graviditet der ikke er planlagt eller forventet.

Det du bør gøre her er at sende hende en besked om at du tænker på hende og er der for hende, når HUN er klar til at snakke... ikke for at tilfredsstille din nysgerrighed over hvordan det er faldet ud.

Bum bum, nu brugte du selv udtrykket "dømme" - og det synes jeg ikke hører hjemme i denne tråd.

TS spørger om hjælp til at "blive klog på" sin veninde.

Det er vel fair nok at spørge om at få set på sagen med øjne udefra, hvis man selv er i vildrede.

Desuden er der stor forskel på hvad man tænker om en situation og hvordan man rent faktisk agerer 

Til TS:

Jeg tror også at din veninde er frustreret og står i en svær situation. Det kan være svært at skulle forholde sig til mange forskellige meninger og holdninger og råd, når man ikke selv aner hvordan man har det med det.

Jeg ville give hende tid, og lade hende komme når hun er klar 

Anmeld

15. november 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

hey i søde damer

Hvad mener i søde damer?

Tror at din veninde og hendes kæreste faktisk har brugt beskyttelse eller at hun har fortalt ham, at hun er på p-piller eller anden prævention (uden at være det). 

Han har nok fortalt hende, at han ikke er klar til at blive far, og at han ønsker  abort. Det er mit bud. Din veninde står helt sikkert i en svær situation, og du må prøve at acceptere, at hun kommer til dig når hun er klar. 

Jeg synes dog, det er underligt at hun ikke kontanter dig og faktisk ignorere dig i over 2 uger Tænker om hun kan være bange for din reaktion, eller flere velmenende ord omkring hende situation. 

Anmeld

15. november 2014

Røverdatter

Hvis det var min veninde i samme situation ville jeg uanmeldt banke på hendes dør, give hende nogle blomster (eller lignende) - fortælle hende at jeg tænker på hende, og er der er for hende uanset hvad der sker. Så vil jeg spørge hende om vi skal snakke lidt, og at det er helt ok hvis hun ikke føler for det. Til slut vil jeg sige til hende at hun må ringe eller skrive ligeså snart hun føler for det

At respektere og acceptere sine venner og veninders valg (og forhold) er helt grundlæggende for mig i et venskab

Lyder til hun står midt i noget, hvor hun bare har brug for at være sig selv for en stund. Hvor længe har i været veninder?

Anmeld

15. november 2014

Mami

Røverdatter skriver:

Hvis det var min veninde i samme situation ville jeg uanmeldt banke på hendes dør, give hende nogle blomster (eller lignende) - fortælle hende at jeg tænker på hende, og er der er for hende uanset hvad der sker. Så vil jeg spørge hende om vi skal snakke lidt, og at det er helt ok hvis hun ikke føler for det. Til slut vil jeg sige til hende at hun må ringe eller skrive ligeså snart hun føler for det

At respektere og acceptere sine venner og veninders valg (og forhold) er helt grundlæggende for mig i et venskab

Lyder til hun står midt i noget, hvor hun bare har brug for at være sig selv for en stund. Hvor længe har i været veninder?

Helt enig du lyder som eb skøn veninde 

Anmeld

15. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

hey i søde damer

Hvad mener i søde damer?

Du skal blande dig udenom hendes måde at leve på, det er hendes valg.

Og så synes jrg ikke det er så svært at se at hun har brug for tid, fred, og det giver du hende. Du lader hende vide at når hun er klar til at snakke om det, er du der.

Hun er måske i gang med at tage ens0 af de sværeste beslutninger i sit liv, og brug for at gøre det alene, og det respektere du.

Anmeld

15. november 2014

UnderCover37

Jupiter skriver:

Bum bum, nu brugte du selv udtrykket "dømme" - og det synes jeg ikke hører hjemme i denne tråd.

TS spørger om hjælp til at "blive klog på" sin veninde.

Det er vel fair nok at spørge om at få set på sagen med øjne udefra, hvis man selv er i vildrede.

Desuden er der stor forskel på hvad man tænker om en situation og hvordan man rent faktisk agerer 

Til TS:

Jeg tror også at din veninde er frustreret og står i en svær situation. Det kan være svært at skulle forholde sig til mange forskellige meninger og holdninger og råd, når man ikke selv aner hvordan man har det med det.

Jeg ville give hende tid, og lade hende komme når hun er klar 

Jeps jeg bruger udtrykket at dømme, da det beder hun os selv om i oplægget...

Jeg står 100% ved det jeg skrev i morges da jeg ikke bryder mig om den fordømmende tone jeg ser i indlægget om venindens måde at leve på og de valg hun har taget - jeg læser endda at TS ikke tror på, at veninden har brugt prævention... når tilliden mellem såkaldte veninder er SÅ lille, så er der ikke meget venskab i det, IMO

Helt fair at bede om råd hvis man er i vildrede, blot mener jeg at det kunne være gjort på en meget pænere og mere hensynsfuld måde end TS gør her; Jeg priser mig ihvertfald lykkelig for ikke at have veninder der tænker og taler om mig, med så lidt tillid..

Som jeg skrev, lad hende vide du støtter hende uanset hvad og er klar til at lykke når hun er klar til at tale

Anmeld

15. november 2014

esioul

Anonym skriver:

hey i søde damer

Hvad mener i søde damer?

Lige når jeg læser beskeden, synes jeg du fremstår som en der vil snage, frem for at støtte hende. 

Forstår godt hvis hun lige trækker sig lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.