Hej Lisbeth,
Jeg skriver til dig fordi min datter på 4 mdr er begyndt at sove meget uroligt om natten.
Om dagen kan hun sagtens sove 3-4 timer hvor jeg måske en enkelt gang lige skal give hende sutten, hvis overhovedet.
Men om natten får jeg ikke sovet ret meget lige i tiden fordi hun skal have sutten SÅ mange gange!
Da hun er et meget sulten barn (og en stor pige) er vi begyndt på grød. Hun er nu oppe og spise 30 ml grød 1 gang om dagen (Vi begyndte sidste uge) og det har hjulpet lidt på nattesøvnen. - Hun var nemlig begyndt at vågne 3 gange i løbet af natten af sult. Nu kan jeg holde hende hen til klokken ca 2:30-3 hvor hun så også bare SKAL have noget at spise. Og så står hun op kl 5:30 og er slet ikke til at få til at sove igen før kl 7:30-8.
Hun får udover grød 200 ml i alle flasker og 200 ml vælling når jeg går i seng kl 22. - Uden vællingen ville hun vågne tidligere og være sulten.
Mit spørgsmål går egentlig mest på hvordan det kan være at hun er så urolig om natten, når hun uden problemer sover om dagen? Er det "bare" fordi hun er sulten? Og må jeg bare bide det i mig indtil hun er oppe og spise et helt måltid grød?
Lisbeths svar
Hej !
Ja det kan være hårde nætter med en baby der vågner ofte. heldigvis hører det op på et tidspunkt , men hårdt mens det står på.
Du skal være opmærksom på om hun kan have ondt i sine ører. grundet væske i mellemøret, Det er ofte nattesøvnen det går ud over når det gør ondt.
Hvis hun har været forkølet kan det være det der generer.
Hæv hendes hovedgærde med nogle bøger, og se om det hjælper.
Det kan også være hendes fordøjelse om giver lidt mavekneb. hvis hun spiser meget sidst på dagen, er der godt gang i fordøjelsen.
Du skriver hun er meget sulten,. jeg formoder hun følger sin kurve og får dækket sit døgnbehov af MME ?
Håber du snart får lidt mere ro om natten,.
Fortsat held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld