Eksperthjælp: Hvornår må man gå igang at prøve at blive gravid efter en udskrabning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. november 2014

Tina Sandager

Hej Tina. Jeg havde en MA for en uge siden og fik udskrabning. Hvornår må vi prøve igen? Jeg kan læse mig frem til at nogen venter med at prøve og andre prøver med de samme. Hvorfor skal man vente til den første mens? Og er det ok at vi prøve med det samme?

Tinas svar

Kære Meandu,

jeg vil anbefale dig at vente til efter du har haft din næste rigtige menstruation. Din slimhinde er lige nu blevet "skabet i bund" så at sige - den har godt af at få lov til at normalisere sig igen, efter en normal cyklus og menstruation.

Held og lykke,

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2014

Meandu

tinasandager.dk skriver:

Hej Tina. Jeg havde en MA for en uge siden og fik udskrabning. Hvornår må vi prøve igen? Jeg kan læse mig frem til at nogen venter med at prøve og andre prøver med de samme. Hvorfor skal man vente til den første mens? Og er det ok at vi prøve med det samme?

Tinas svar

Kære Meandu,

jeg vil anbefale dig at vente til efter du har haft din næste rigtige menstruation. Din slimhinde er lige nu blevet "skabet i bund" så at sige - den har godt af at få lov til at normalisere sig igen, efter en normal cyklus og menstruation.

Held og lykke,

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Tak for svar jeg har pletblødt en uge efter udskrabningen. Meget mørkt blod. Igår begyndte jeg at bløde friskt blod. Kan det være min menustration? Og hvordan kan jeg vide det? Mvh Meandu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.