hvordan lærer man - om sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
8 svar
1 synes godt om
14. november 2014

serinasmor

hej alle mødre og de få fædre der er til stede

min datter har problemer med sproget ... hun har især problemer med lydene k og g ... de kommer ud som t og d 

vi vil gerne træne dem med hende ... men det vi har prøvet indtil videre virker ikke rigtigt... 

har i nogle gode ideer til hjemmeøvelser? 

hun er glad for at tegne og er begyndt at skrive sit navn og nogle tal ... 

hun blover 5 til januar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2014

2721

Gentage hvad hun siger.

puste i sugerør

puste i sugerør i vand.

drik af sugerør

tunge"gymnastik"- tunge til næse, tunge til hage, tune til højre og venstre.

snak en masse og igen gentage ordet hun udtaler forkert.

ikke rette, blot gentag.

Køb en fløjte

Anmeld

14. november 2014

Stjerneskud84

Gentage alt, 

Nu skal vi spise osv osv.. 

Jeg tænker hvis det ikke bliver bedre, hvad med en talepædagog? Ved selvfølgelig ikke om det er noget i har indeover nu? 

Jeg synes det er guld værd og sproget er blevet bedre med min den store, hun har stadig vanskeligheder... Når hun siger strømper f.eks så siger hun trømper og det samme med knipse bliver til nipse... 

Anmeld

14. november 2014

Skouboe

Har I overvejet at få hende evalueret af en tale- høre-pædagog? Vi har lige fået vores 4-årige evalueret, og hun identificerende de lyde, der var et problem og gav os øvelser, spil og lege så vi kunne træne derhjemme.

Anmeld

14. november 2014

serinasmor

Skouboe skriver:

Har I overvejet at få hende evalueret af en tale- høre-pædagog? Vi har lige fået vores 4-årige evalueret, og hun identificerende de lyde, der var et problem og gav os øvelser, spil og lege så vi kunne træne derhjemme.

det er netop talepædagogens øvelser der ikke rigtigg fungerer...men vi har også kun haft et møde... der er ikke sat et reelt forløb igang endnu... det kommet snart for der er ikke rigrig bedring efter 3-4 mdr mdd hjemeopgaver

Anmeld

14. november 2014

Stjerneskud84

serinasmor skriver:

det er netop talepædagogens øvelser der ikke rigtigg fungerer...men vi har også kun haft et møde... der er ikke sat et reelt forløb igang endnu... det kommet snart for der er ikke rigrig bedring efter 3-4 mdr mdd hjemeopgaver

Synes bestemt I skal vende det med talepædagogen, så I kan få nogle andre redskaber.. 

Anmeld

14. november 2014

dorthemus

serinasmor skriver:

hej alle mødre og de få fædre der er til stede

min datter har problemer med sproget ... hun har især problemer med lydene k og g ... de kommer ud som t og d 

vi vil gerne træne dem med hende ... men det vi har prøvet indtil videre virker ikke rigtigt... 

har i nogle gode ideer til hjemmeøvelser? 

hun er glad for at tegne og er begyndt at skrive sit navn og nogle tal ... 

hun blover 5 til januar 

Min datter har præcis de samme vanskeligheder.  Hun har en talepædagog på.

Anmeld

14. november 2014

serinasmor

dorthemus skriver:

Min datter har præcis de samme vanskeligheder.  Hun har en talepædagog på.

det ender nok også med en forhøjet indsats med talepædagog her ... har i fået nogle specielle opgaver til hjemme ? 

Anmeld

14. november 2014

serinasmor

Stjerneskud84 skriver:

Synes bestemt I skal vende det med talepædagogen, så I kan få nogle andre redskaber.. 

det gør vi da også men nu kunne det jo være der var nogen herinde med en god ide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.