Lægeerklæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
8 svar
3 synes godt om
13. november 2014

Anonym trådstarter

Hej

Er 28+5 og har i dag meldt mig syg og igen imorgen pga smerter i ryggen og maven. Her til aften, skriver min dagsleder, at jeg skal få en lægeerklæring imorgen hos lægen, som skal dateres med datoen i dag (13/11-14) - da det er min første sygdag. Er det svært at få sådan en erklæring hos lægen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Nystart

Det kommer meget an på din læge....

Der er ikke nogen garanti for at lægen vil lave en....

Men tænker det var hurtigt lederen kræver en hvis du kun har haft to sygedage? 

Anmeld

13. november 2014

Louise-Nicki-buddi

Kam de ikke først be om en efter 14 syge dage ?? Tro ikke de må spørger efter en så kort tid 

Anmeld

13. november 2014

Louise-Nicki-buddi

Men nej jeg syns ikke det er svært og få når der er en grund til det 

Anmeld

14. november 2014

BabyMiracle <3

Jeg mener det er minimum 3 dage du skal have været syg i streg, før han/hun må be om en læge erklæring .. 

Min tidligere leder ville også have en da jeg meldte mig syg på første dagen, men det ville min læge ikke .. 

Anmeld

14. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Din leder kan først bede om en efter 3. sygedag. 

Anmeld

14. november 2014

Anonym trådstarter

Lige en fælles update  Tak for alle Jeres input/svar 

Jeg har fået en friattest (lægen undre sig godt nok over hvorfor "kun" 2 dags sygdom - men lavede en uden "problemer" til mig)

Ringede så til min leder - hans begrundelse var: "han havde fået besked fra hans chef, at når det er pga graviditet, så kunne de få penge fra første sygdom, det krævede dog en erklæring fra mig af"

Lægen ville så ikke raskmelde mig til weekenden, men ved hvor slemt det står til, så har raskmeldt mig selv til jobbet imorgen (og søndag) Og har så fået en tid hos lægen igen mandag, hvis der skulle opstå noget i weekenden.

Min leder er med på at sygemelde mig delvis, hvis der bliver behov for det. 

Anmeld

14. november 2014

Linkae

Anonym skriver:

Lige en fælles update  Tak for alle Jeres input/svar 

Jeg har fået en friattest (lægen undre sig godt nok over hvorfor "kun" 2 dags sygdom - men lavede en uden "problemer" til mig)

Ringede så til min leder - hans begrundelse var: "han havde fået besked fra hans chef, at når det er pga graviditet, så kunne de få penge fra første sygdom, det krævede dog en erklæring fra mig af"

Lægen ville så ikke raskmelde mig til weekenden, men ved hvor slemt det står til, så har raskmeldt mig selv til jobbet imorgen (og søndag) Og har så fået en tid hos lægen igen mandag, hvis der skulle opstå noget i weekenden.

Min leder er med på at sygemelde mig delvis, hvis der bliver behov for det. 

Altså undskyld mig engang, men hvis lægen vurdere du burde være sygemeldt weekenden med også, så syntes jeg det virker uansvarligt at du trodser det. Arbejdet takker dig ikke når du pludselig intet kan eller dit ufødte barn melder sin ankomst før tid eller lign!!! 

Anmeld

14. november 2014

Anonym trådstarter

Altså undskyld mig engang, men hvis lægen vurdere du burde være sygemeldt weekenden med også, så syntes jeg det virker uansvarligt at du trodser det. Arbejdet takker dig ikke når du pludselig intet kan eller dit ufødte barn melder sin ankomst før tid eller lign!!! 

Hun har skrevet, at jeg er syg igår og i dag. Hun vil bare ikke skrive det på - hvis jeg skulle få det skidt i aften eller i løbet af dagen imorgen. Er jeg lige vågnet (har sovet siden jeg kom hjem fra lægen - tog lige noget mad og var på baby.dk først) og har ikke mærket det vilde - dagen i dag er meldt som en sygdom, hvor jeg skal komme til hægterne (har lige fået en sms om at søndag er aflyst - og har fået gjort dagen 3 timer mindre imorgen) Så mentalt er jeg klar (og da jeg har børnefri helt til lørdag aften, har jeg masser af tid til at slappe af) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.