Influenza vaccine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
10 svar
4 synes godt om
13. november 2014

Hertz

Sad hos lægen i dag og læste så på deres skærm at Sundhedsstyrelsen anbefaler alle gravide over 12 uge at blive vaccineret mod influenza. Min første tanke var NEJ TAK. Var det noget i ville ta imod eller?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Christine

Hertz skriver:

Sad hos lægen i dag og læste så på deres skærm at Sundhedsstyrelsen anbefaler alle gravide over 12 uge at blive vaccineret mod influenza. Min første tanke var NEJ TAK. Var det noget i ville ta imod eller?? 

Jeg er meget FOR vacciner.. men som gravid.. uuuh jeg ville være meget ked af at skulle vaccineres. Men jeg ved ikke nok om det, så ville nok researche for at se hvor meget der er forsket i sikkerheden for gravide/den ufødte baby.

Altså Sundhedsstyrelsen anbefaler vel ikke noget man ved kan skade babyen, men.. det er vel en afvejning af risiko for smitte kontra risiko for bivirkning hvis man vaccineres?

Jeg har aldrig, så vidt jeg ved, haft rigtig influenza så i mine øjne er smittefaren ikke så kæmpestor. Men jeg ved det ikke..

Anmeld

13. november 2014

Mother-love

Jeg fik vaccinen for 2 uger siden. Gik ind og læste om det inden. Og det er i mine øjne kun en fordel at få den.

så jeg tog gladeligt imod den. Også fordi den dækker baby et par mdr efter Den er kommet ud. Og nu har jeg en datter i forvejen. Så for mig er det da kun en fordel at baby er dækket i etpar mdr efter og også mig selv.

for en influenza kan jo også være farlig for baby i maven.

Anmeld

13. november 2014

Wik

Jeg har sagt nej til den, men jeg er ikke for vacciner. Har dog gjort op med mig selv at langt de fleste vacciner i børnevaccinationsprogrammet skal mine børn have. Det har krævet laaang research fra min side og mange overvejelser. Men jeg er ikke selv vaccineret, heller ikke mod HPV eller denne vaccine. Jeg synes man skal gøre op med sig selv om man er nervøs for at få influneza og de ting der kan følge med. Jeg har 8 uger igen og er i den tro at jeg går fri Naivt måske men er hverken bange for at blive syg, få lungebetændelse eller føde før tid som er de risiko der er ved at få influenza som gravid.

Anmeld

13. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg fik den, da jeg var gravid sidste december.

Men nu er jeg også sådan en der ALTID har influenza mindst 2, 3 eller 4 gange i løbet af en sæson. - I år har både jeg og min datter allerede været møllen igennem 1 gang. 

Jeg blev slet ikke syg hele den vinter, så jeg var rigtig glad for den. Det eneste jeg mærkede til den var at jeg var en lille smule (mere) sløj og havde lidt feber dagen efter. Derefter var det tilbage til det normale. 

Anmeld

13. november 2014

Ellie79

Jeg spurgte min læge og han sagde at sundhedsstyrelsen jo anbefaler det, men han ville ikke anbefale det når jeg normalt er sund og rask så burde jeg kunne stå igennem en influenza igennem hvis jeg blev ramt, og den dækker jo ikke alle influenza typer kun de almindelige. Min tidligere læge fraråede den også. Synes virkeligt det er svært. men har valgt at sige nej jeg bryder mig ikke om at fylde min krop med alt muligt. Jeg skal føde i maj og det er jo udenfor influenza sæson og min baby er jo også beskyttet gennem amning. 

Anmeld

13. november 2014

Ellie79

Mother-love skriver:

Jeg fik vaccinen for 2 uger siden. Gik ind og læste om det inden. Og det er i mine øjne kun en fordel at få den.

så jeg tog gladeligt imod den. Også fordi den dækker baby et par mdr efter Den er kommet ud. Og nu har jeg en datter i forvejen. Så for mig er det da kun en fordel at baby er dækket i etpar mdr efter og også mig selv.

for en influenza kan jo også være farlig for baby i maven.

Synes bare det er virkelig svært at få svar på hvor farligt det er for baby i maven, altså det er jo ikke fordi man hører om kvinder der fødte før tid fordi de havde influenza, eller aborterede fordi de havde influenza og baby er jo dækket af dine antistoffer gennem modermælk. 

Anmeld

13. november 2014

Røverdatter

Aldrig ville jeg tage imod den ! Husk at vacciner altid er et tilbud, ikke et krav eller en lov!

Jeg er nu tilmed én af de langhårede hippier der tror på at influenza, feber og små forkølelsessymptomer er kroppens måde at udrense på, og det er vigtigt vi har disse "små" sygdomme, da de er med til at booste immunforsvaret. Det vil på lang sigt gavne hele kroppens indre system (her menes celler og dermed organer der vil styrkes)

(Dette gælder selvfølgelig for dem som ikke er over 80 år og meget syge i forvejen )

Anmeld

13. november 2014

lillespir26

Hertz skriver:

Jeg ville gerne have den da jeg også er diabetiker men kæreste. Sys det var virkelig dårlig ide når jeg er gravid 

Anmeld

13. november 2014

stm2812

Hertz skriver:

Jeg fik vaccinen for et par uger siden da jeg var til 3. Lægetjek. Havde intet set, læst eller hørt om den, men sygeplejersken sagde at det skulle vi lige have ordnet for det anbefalede de på det kraftigste når man er gravid.  Så jeg blev faktisk taget lidt med bukserne nede der, men er fint nok tilfreds med jeg har fået den nu.

dog er det ikke noget jeg selv ville have bestilt tid til hvis ikke jeg nærmest var blevet tvunget der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.