Børneorm hvordan skal det gibes an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.893 visninger
9 svar
3 synes godt om
13. november 2014

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. Når så er vi i husstanden ramt af børneorm jubii.

hvordan og hvorledes? Finder mange forskellige ideer på nettet om at når man er begyndt på medicin skal man i de tre uger man tager piller skifte sengetøj hver dag håndklæder osv? Og sprite alt af hver dag ? Fx legetøj ? 

Andre steder står der bare vask ekstra ofte hænder og skift sengetøj håndklæder også 1 gang om ugen ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

aarhusmor

Jeg har prøvet det og vi vaskede hænder hele tiden og sengetøjet skiftede vi efter første behandling og igen efter 2. behandling

Anmeld

13. november 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg har prøvet det og vi vaskede hænder hele tiden og sengetøjet skiftede vi efter første behandling og igen efter 2. behandling

Okay hvad med alt legetøj osv ? Blev det spritet af og alt det ? 

Anmeld

13. november 2014

aarhusmor

Anonym skriver:

Okay hvad med alt legetøj osv ? Blev det spritet af og alt det ? 

Nej, det var ikke nødvendigt. I hvert fald fik vi det ikke igen

Anmeld

13. november 2014

debbie19

jeg led af det i over 4 år inden nogle troede på mig så i en alder af 14 år og lige begyndt på efterskole.. fik jeg endelig svar på det ikke var normalt med hvide orme/larver i afførring.. havde en del år sagt til min mor det kløede meget bagi og at jeg sommetider fandt noget levne når jeg tørret mig.. men pga hendes alkoholisk tilstand troede hun ik på mig.. kommunen fik mig heldigvis fjernet og sendt mig afsted på efterskole... og nøøøj hvor kan jeg sige at børneorm ikke er sjovt... efter de 3 uger var min mave total anderledes.. jeg fik besked på at skulle skifte underbukser hver dag(  og så fik jeg ene toilet på efterskolen og selvfølig vaske finger ofte men håber snart i er ovre det og godt i fandt det så hurtig  min tarme var fyldt med dem tro mig( undskyld lyder sikkert klamt) men i starten på medicinen var det næsten kun orme der kom ud husk at sørge for korte negle da vis man ved et uheld klør sig bagi kan der sætte sig mange æg under neglene.. 

den pille jeg fik gjorde afføringen rød.

Anmeld

13. november 2014

moaren

Hejsa 

Må man spørge hvilken medicin du har fået?

Klip neglene så korte som muligt, vask hænder som det første om morgenen (man har ikke altid styr på hvad man laver når man sover) og så skal der vaskes sengetøj og håndklæder 

Anmeld

13. november 2014

debbie19

Moaren skriver:

Hejsa 

Klip neglene så korte som muligt, vask hænder som det første om morgenen (man har ikke altid styr på hvad man laver når man sover) og så skal der vaskes sengetøj og håndklæder 

husker jeg ikke det er 8 år siden  men nogle røde piller som gjorde afførringen rød 

Anmeld

13. november 2014

Anonym trådstarter

debbie19 skriver:

jeg led af det i over 4 år inden nogle troede på mig så i en alder af 14 år og lige begyndt på efterskole.. fik jeg endelig svar på det ikke var normalt med hvide orme/larver i afførring.. havde en del år sagt til min mor det kløede meget bagi og at jeg sommetider fandt noget levne når jeg tørret mig.. men pga hendes alkoholisk tilstand troede hun ik på mig.. kommunen fik mig heldigvis fjernet og sendt mig afsted på efterskole... og nøøøj hvor kan jeg sige at børneorm ikke er sjovt... efter de 3 uger var min mave total anderledes.. jeg fik besked på at skulle skifte underbukser hver dag(  og så fik jeg ene toilet på efterskolen og selvfølig vaske finger ofte men håber snart i er ovre det og godt i fandt det så hurtig  min tarme var fyldt med dem tro mig( undskyld lyder sikkert klamt) men i starten på medicinen var det næsten kun orme der kom ud husk at sørge for korte negle da vis man ved et uheld klør sig bagi kan der sætte sig mange æg under neglene.. 

den pille jeg fik gjorde afføringen rød.

Ej hvor skræmmende. Men da glad for det gik godt til sidst . Ok tror vi prøver at gøre sådan  

Anmeld

13. november 2014

Anonym trådstarter

Moaren skriver:

Hejsa 

Jamen det er opdaget her til aften så først medicin i morgen tidlig. Men sengetøj og håndklæder vaskes hverdag ? 

Anmeld

14. november 2014

gokkelok

Det er vigtigt at hele husstanden behandles samtidig. Klip negle, vaske hænder og sprit dem af flere gange om dagen. skift sengetøj og håndklæder de dage hvor i skal behandles. 

Sørg for at komme af med afføring senest 24 timer efter i har taget medicinen. Medicinen bedøver kun ormene, og skal derfor ud med afgøringen, mens de "sover".  

Undrer mig over behandlingstiden. Normalt er det en tablet d 1, 15 og 29 (hvis det er Vermox)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.