spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
12 svar
2 synes godt om
13. november 2014

Anonym trådstarter

Tæller man 2+0 fra den dag man har ægløsning eller den dag man står med en positiv test? Havde positiv test tirsdag sidste uge men skal jeg først tælle fra onsdag af? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

2+0 er ægløsningsdag. Men din læge vil tælle fra din første mensdag. Altså den første mensdag vil være 0+0 man ved jo sjældent hvornår præcis æl har været  

Anmeld

13. november 2014

Vaya

Fra ægløsning. Den positive test har alle jo ikke nødvendigvis på samme tidspunkt. 

Anmeld

13. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

2+0 er ægløsningsdag. Men din læge vil tælle fra din første mensdag. Altså den første mensdag vil være 0+0 man ved jo sjældent hvornår præcis æl har været  

Okay det er fordi jeg har meget uregelmæssig cyklus så hvis jeg skulle tælle fra mens ville jeg være 4+2-3 

Anmeld

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay det er fordi jeg har meget uregelmæssig cyklus så hvis jeg skulle tælle fra mens ville jeg være 4+2-3 

Ja, men det er det lægen går udfra med mindre du har cyklusser på 40 dage fx, så vil du højst sandsynligt blive sendt til en tidlig terminsscanning. Men altså, en cyklus på 30dage fx, regnes ikke for uregelmæssig. De der 2-5dage det måske kan svinge, er ikke afgørende for noget. til nf får du den endelige termin, og tit passer den ikke helt med det man selv regner frem til, men det er altså dén der er gældende alligevel  

Anmeld

13. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ja, men det er det lægen går udfra med mindre du har cyklusser på 40 dage fx, så vil du højst sandsynligt blive sendt til en tidlig terminsscanning. Men altså, en cyklus på 30dage fx, regnes ikke for uregelmæssig. De der 2-5dage det måske kan svinge, er ikke afgørende for noget. til nf får du den endelige termin, og tit passer den ikke helt med det man selv regner frem til, men det er altså dén der er gældende alligevel  

De plejer at svinge mellem 40 og 60 dage. Er på dag 31 idag 

Anmeld

13. november 2014

lillespir26

Anonym skriver:

Ved første scanning blev jeg sat 14 dage tilbage i forhold til hvad jeg regnede med pga uregelmæssig cyklus så regn ud fra sidste mens først dag også bliver du nok sat tilbage ved første scanning 

Anmeld

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

De plejer at svinge mellem 40 og 60 dage. Er på dag 31 idag 

Så vil du nok få en terminsscanning  

Anmeld

13. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Så vil du nok få en terminsscanning  

Okay ja nu må vi se den er der nok ikke. Har aldrig haft noget der ligner en ekstra streg eller skygge Nr 2 i det halve år vi har forsøgt 

Anmeld

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay ja nu må vi se den er der nok ikke. Har aldrig haft noget der ligner en ekstra streg eller skygge Nr 2 i det halve år vi har forsøgt 

Har du ikke skrevet i første indlæg at testen var positiv i tirsdags? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.