Jeg ved ikke om det bare er mig, men i mit hoved er det meget normalt at når man bliver skilt, så tager man sit gamle (oprindelige og eget) efternavn til sig igen.
Situationen er den, at jeg blev skilt fra min eksmand for knap et år siden. Da vi blev gift for knap 8 år siden, tog vi mit efternavn til os som ægtefolk.
Situationen er så den nu, at han har beholdt mit efternavn og jeg egentlig gerne så han fik det slettede så vi helt kvit og frit var fri for hinanden. Det har, åbenbart, en større betydning for mig at vi ikke har nogle forbindelser som så. Men er der noget jeg kan gøre?
Kort sagt; vores forhold var psykisk hårdt for mig, og de sidste 3-4 år har jeg lidt utrolig meget under psykisk pres fra ham, og han var utro med flere unge piger fra hans arbejde, det sidste år af vores forhold, hvilket var grunden til vi (jeg) brød til sidst. Og grunden til jeg på ingen måde ønsker at have noget kontakt eller tilfælles med ham mere, nogensinde igen.
Jeg har ham lidt under mistanke, for at beholde efternavnet den dag idag, for fortsat at kunne chikanere mig, da han havde og stadig har svært ved at vi er splittet.
Anmeld