Hjælp til autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
5 svar
2 synes godt om
13. november 2014

Pinkrose

hejsa 

jeg har et barn på næsten 4 år, som vejer 18 kg og er 108 høj.

hun kan ikke længere være i det gamle sæde så skal til at have et fra 18-36 kg.

men er så i tvivl. Fordi hun kører vel i bil ca 4 gange om måneden. Da vi ikke del. Har bil, og mere hvis vi skal på tur og får et lift. 

Og kan læse mig til flere sæder at hvis det er til list brug kan man bare bruge en sædepude eller hvad det hedder? Men er det sikkert nok? 

Og hvad ville i gøre ? 

Tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Jj1709

Jeg personligt ville købe en autostol beregnet til hendes vægtklasse, også selvom i ikke selv har bil.. 

Det er trodsalt mest sikkert for hende, og når det kommer til sikkerhed synes jeg ikke man bør gå på kompromis.. Så gammel er hun jo trodsalt heller ikke endnu... 

Anmeld

13. november 2014

Pinkrose

Jj1709 skriver:

Jeg personligt ville købe en autostol beregnet til hendes vægtklasse, også selvom i ikke selv har bil.. 

Det er trodsalt mest sikkert for hende, og når det kommer til sikkerhed synes jeg ikke man bør gå på kompromis.. Så gammel er hun jo trodsalt heller ikke endnu... 

Jamen de der selepuder eller hvad pokker de hedder, er også fra 18 kg ? 

Anmeld

13. november 2014

mor88

Pinkrose skriver:

Jamen de der selepuder eller hvad pokker de hedder, er også fra 18 kg ? 

De er bare langt fra ligeså sikre. Der står lidt omkring det inde på fdm's hjemmeside f.eks.

Anmeld

13. november 2014

Pinkrose

mor88 skriver:

De er bare langt fra ligeså sikre. Der står lidt omkring det inde på fdm's hjemmeside f.eks.

Okay det var bare på FDMs hjemme side der stod hvis det ikke var ofte man brugte bil kunne bare bruge sådan en :/ var bare usikker på om det stadig var godt nok, og hvilke der så er ok i den vægtklasse

Anmeld

13. november 2014

Tip!

Jeg vil aldrig nøjes med en selepude... Min søn er 6 år og sidder i en rømer stol, 15-36 kg... Der er ingen sikkerhed i en pude, hvis der er en kollision fra siden af.. 

Køb evt en brugt god stol på dba... De kan ofte fåes til et par 100 kr.. 

Og så vægt klassen 9-36 kg... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.