Maven efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.561 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. november 2014

Anonym trådstarter

Hold nu kæft en møgdag jeg har haft! Synes simpelthen det er så hårdt lige før tiden. Min baby er 3 uger og i dag spurgte nogen hvornår jeg skal føde? Er jeg virkelig så fed stadigvæk?! Føler mig som et kæmpe hængebugssvin nu og jeg kan simpelthen ikke træne mavemuskler foreløbig. Desuden bankede et barn sit hoved hårdt ind o min mave i dag så såret gjorde ondt i flere timer.

Så spørgsmålene er om det er normalt? Altså at have stor mave tre uger efter - vidste dog ikke at den åbenbart er SÅ stor. Og det andet er hvor længe man mon er SÅ øm i arret?

øv noget tis altså.. som om man ikke har nok at tænke på som nybagt mor. Og jeg kan ikke gå for meget på kur, da min baby gerne skal tage på og faktisk ikke tager så hurtigt på som jeg havde regnet med 

hjælp!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

MetteS81

Bare rolig, det blir bedre!!  Min mave var også stadig ret stor efter 3 uger...fik også kejsersnit. Den blev først mere normal efter 8-9-10 uger ca. Jeg havde så også en gigantisk gravid mave, så der var altså en del der skulle trække sig sammen igen + jeg havde taget meget på under graviditeten. Derudover er der tale om en operation, så du er også hævet pga den. Ja, det føles bare af h til, men lige pludselig er der gået nogle uger og så er den væk...kender godt det med at nogen spørger hvornår man skal føde! Ååååh, det er hæsligt!!!!  

Anmeld

12. november 2014

Sander&Vitus-Mor

Mit ar er stadig ømt, det nu over 8 mdr siden.  

Min mave forsvandt med det samme, tog mine egne bukser på, på vej hjem. Så har ikke rigtig nogle erfaring med det, men jeg tænker at det er forskelligt fra kvinde til kvinde og det gælder vidst også ved en alm fødsel. Flere jeg kender har stadig haft mave noget tid efter til trods for alm fødsel.

jeg har vedhæftet nogle billeder et hvor han kom en time efter og så er der fra 3 dage efter pks. :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. november 2014

Sander&Vitus-Mor

Mit ar er stadig ømt, det nu over 8 mdr siden.  

Min mave forsvandt med det samme, tog mine egne bukser på, på vej hjem. Så har ikke rigtig nogle erfaring med det, men jeg tænker at det er forskelligt fra kvinde til kvinde og det gælder vidst også ved en alm fødsel. Flere jeg kender har stadig haft mave noget tid efter til trods for alm fødsel.

jeg har vedhæftet nogle billeder et hvor han kom en time efter og så er der fra 3 dage efter pks:-)

Anmeld

12. november 2014

MetteS81

Forresten, så var jeg også meget øm i arret i ihvertfald 14 dage, men så begyndte det langsomt at blive bedre...men jeg kunne sagtens blive øm igen hvis jeg gik en for lang tur efter fx 6 uger. Jeg begyndte at løbe ture igen efter 3,5 mdr uden smerter.  

Anmeld

12. november 2014

Sujan

Er 7 uger siden mit Ks og mit kan stadig være ømt.. Er først inden for de sidste 14 dage jeg har kunne gå i andet end jogging bukser..

Anmeld

12. november 2014

Kay

Anonym skriver:

Hold nu kæft en møgdag jeg har haft! Synes simpelthen det er så hårdt lige før tiden. Min baby er 3 uger og i dag spurgte nogen hvornår jeg skal føde? Er jeg virkelig så fed stadigvæk?! Føler mig som et kæmpe hængebugssvin nu og jeg kan simpelthen ikke træne mavemuskler foreløbig. Desuden bankede et barn sit hoved hårdt ind o min mave i dag så såret gjorde ondt i flere timer.

Så spørgsmålene er om det er normalt? Altså at have stor mave tre uger efter - vidste dog ikke at den åbenbart er SÅ stor. Og det andet er hvor længe man mon er SÅ øm i arret?

øv noget tis altså.. som om man ikke har nok at tænke på som nybagt mor. Og jeg kan ikke gå for meget på kur, da min baby gerne skal tage på og faktisk ikke tager så hurtigt på som jeg havde regnet med 

hjælp!!

selvom jeg vejer mindre end da jeg blev gravid hænger maven stadig, i går "mødte" jeg en på 100 meters afstand der råbte "har du født?" 

Havde det. SGU også sådan lidt øh ja!og hvis du ikke kan se det burde du gå i Louis Nielsen!  

Anmeld

12. november 2014

Mother-love

Først lige en 

jeg havde også en ret stor mave efter pks. Og lignede sgu også ender stadig var gravid. Jeg havde en kæmpe mave da jeg ventede min datter. Og denne gang er den sgu heller ikke lille for at sige detmildt. Denne gang har jeg bare ikke taget ligeså mange overflødige kg på som jeg gjorde med min datter.

og ja arret kan være ømt længe. Jeg tror først jeg ikke var øm i mit ar efter 8 uger. 

Og derefter kunne jeg stadig være lidt øm hvis jeg havde overanstrengt mig.

jeg er så også enormt øm i mit ar nu hvor jeg er gravid igen (30+1) hvilket gør at jeg ikke kan gå ret langt uden at mit ar bryder ud i et smertehelvede der gør at jeg nærmest ikke kan gå.

men op med humøret maven forsvinder med tiden. Du er jo stadig hævet efter operationen også. Og ved mig gik der faktisk længe før jeg ikke var hævet mere. 

Og husk at nu er det kun 3 uger siden du fødte og så er ens følelser heller ikke helt med en når det ikke er længere tid siden du fødte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.