L-Mortil2 skriver:
begge vores dejlige unger er ørebørn, den ældste fik dræn 1 gang og det var det, han har aldrig haft problemer siden, hverken med øre eller sprog.
vores yngste derimod har fået dræn * mange og været plaget af infektioner, sideløbende med astmatisk bronkitis og nu regulær astma. Han har været bagefter med sproget, men er nu alderssvarende som 3,5 årig, MEN han har alle dage talt enormt højt, det lyder som hvis den ældste råber, det er meget højt, bh har prøvet at øve "indestemme" og vi forsøger at tysse ham ned, der er ingen i huset der taler højt eller råber så der er ikke nogen at "overdøve", vi ved snart ikke hvad vi skal stille op, faktum er at jeg fornemmer han til tider hører dårligt, han har svært ved at høre/opfange vi siger noget, hvis vi taler i normalt toneleje. Han er endnu for lille til høreprøve... Jeg aner ikke om han taler højt fordi han ikke kan høre sig selv, eller det er en tilvendt vane...
andre herinde med børn der også "råber", har i gode råd?
Opsøg ørelægen igen, de burde kunne lave høretest på ham, ihvertfald på hosp...
Jeg har lige været i USA hos en veninde.. Jeg var med hende og hendes søn på 2 år på hosp. til en høretest, hvor de konstaterede at han har nedsat hørelse..
Jeg var selv ørebarn og er det stadig, påtrods af mine snart 31 år..
Jeg råbte også meget, og gør det til tider stadig, især når det bliver koldt udenfor... Jeg fik lagt dræn første gang i Juni 1984, er født november 1983 og sidst jeg fik lagt dræn var i 2012..
Der skal ikke meget til, at jeg får ondt i ørene, eller føler jeg går i en osteklokke... Og i de perioder hvor jeg netop føler jeg går i en klokke, snakker jeg meget højt og har svært ved at høre hvad andre siger til mig.. Måske han har samme fornemmelse, og bare ikke kan give udtryk for det endnu... Har de målt hans tryk i ørene for nylig? Jeg får nemlig ikke ondt, når mit tryk er for højt, jeg kan bare ikke høre..
<3