Det gav nu ikke meget tryghed :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.. 

Håber i har noget erfaring i kan dele 

Men jeg var igår til tidlig tryghedsscanning er 7+3 idag, og er fuldstændig sikker.. Kunne også allerede teste 3+4.. 

Scanningen igår, gik egentlig også nogenlunde.. Efter noget tid siger hende som scanner at det ser rigtig godt ud, gudskelov  Der er fin hjerteblink  og at den er lige så stor som den skal være, 6 uger..  Må dog fortælle hende at jeg er 7 uger henne... 

men hun siger så at størrelsen på dette tidspunkt ikke har nogen  betydning når det ikke drejer sig om mere, og at man tog den endelig størrelse til NF.. 

Så den tryghedsscanning jeg troede jeg skulle have, har derimod sat en ny angst i mig.. Vokser den som den skal/ udvikler den sig rigtigt? Mon der er chance for hun har ret,at det ikke betyder noget.. 

Har i prøvet noget lignende, og som ente lykkeligt? Mangler virkelig noget ro i mit sind.. Kan slet ikke slappe af, og er mega angst for hele tiden at miste, og Scanningen igår hjalp slet ikke 

tanker fra en som allerede har oplevet en MA og sen abort.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

Anonym trådstarter

Scannings billede fra igår.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er meget små mål i de tidlige uger, så det er jo de helt små millimeter der afgør om de siger uge 6 eller 7, det er garanteret svært at måle 100% præcist. jeg ville stole på hvad hvad hun fortæller dig, at det er helt som det skal være! 

Du kan alligevel hverken gøre til eller fra, hvis det skulle vise sig ikke at være okay. 

Anmeld

12. november 2014

CH2012

Anonym skriver:

Hej piger.. 

Men jeg var igår til tidlig tryghedsscanning er 7+3 idag, og er fuldstændig sikker.. Kunne også allerede teste 3+4.. 

Scanningen igår, gik egentlig også nogenlunde.. Efter noget tid siger hende som scanner at det ser rigtig godt ud, gudskelov  Der er fin hjerteblink  og at den er lige så stor som den skal være, 6 uger..  Må dog fortælle hende at jeg er 7 uger henne... 

men hun siger så at størrelsen på dette tidspunkt ikke har nogen  betydning når det ikke drejer sig om mere, og at man tog den endelig størrelse til NF.. 

Så den tryghedsscanning jeg troede jeg skulle have, har derimod sat en ny angst i mig.. Vokser den som den skal/ udvikler den sig rigtigt? Mon der er chance for hun har ret,at det ikke betyder noget.. 

Har i prøvet noget lignende, og som ente lykkeligt? Mangler virkelig noget ro i mit sind.. Kan slet ikke slappe af, og er mega angst for hele tiden at miste, og Scanningen igår hjalp slet ikke 

Må jeg spørge hvad det er der gør, at du er fuldstændig sikker på, at du burde være 7+3 henne?

Nårh det så er sagt: så tror ikk du skal hænge dig så meget i om det er 6 eller 7. uge du "burde være i".... Når man snakke om fostre der er så små som de er på det givende tidspunkt, kan de nemt komme til at tage fejl af mål (og det er helt okay) - det kan de også komme til når barnet skal måles "sidste" gang før fødsel... Både cm og vægt. 

Du skal forsøge at lade være med at bekymre dig (det gør ikk noget godt for dit kommende barn), men i stedet glæde dig over, at du rent faktisk har set et dejligt foster med hjerteblink  

Anmeld

12. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er meget små mål i de tidlige uger, så det er jo de helt små millimeter der afgør om de siger uge 6 eller 7, det er garanteret svært at måle 100% præcist. jeg ville stole på hvad hvad hun fortæller dig, at det er helt som det skal være! 

Du kan alligevel hverken gøre til eller fra, hvis det skulle vise sig ikke at være okay. 

Det ved jeg godt, men lidt tryghed ville nu være dejlig.. 

Lidt håb på at det godt kunne lykkes. 

Anmeld

12. november 2014

pussekat

Anonym skriver:

Hej piger.. 

hejsa søde

ro på når hun sige at alt er som det skal være så skal du tro på men ved godt når man her prøve det og det så lykke igen så er man pis  for det ikke skal bliv til når her selv prøve det så ved godt være jeg snakkes om  for den lille 

Anmeld

12. november 2014

Anonym trådstarter

CH2012 skriver:

Må jeg spørge hvad det er der gør, at du er fuldstændig sikker på, at du burde være 7+3 henne?

Nårh det så er sagt: så tror ikk du skal hænge dig så meget i om det er 6 eller 7. uge du "burde være i".... Når man snakke om fostre der er så små som de er på det givende tidspunkt, kan de nemt komme til at tage fejl af mål (og det er helt okay) - det kan de også komme til når barnet skal måles "sidste" gang før fødsel... Både cm og vægt. 

Du skal forsøge at lade være med at bekymre dig (det gør ikk noget godt for dit kommende barn), men i stedet glæde dig over, at du rent faktisk har set et dejligt foster med hjerteblink  

Jamen ved hvornår jeg havde sidste mens, og hvornår jeg havde æggeløsning.. 

Min måde at reagere på er helt naturlig, og kan ikke skade fosteret, har flere fagfolk sagt.. Og med mine uheld kan jeg desværre heller ikke ændre på mine følelser, som lægerne siger "det er min helt naturlige måde at beskytte mig selv på" 

Derimod prøver jeg at bilde mig selv ind at jeg ikke er gravid, for ikke at tænke så meget på det.. I håb om det kan hjælpe mig på at slappe lidt af.. 

Anmeld

12. november 2014

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa søde

ro på når hun sige at alt er som det skal være så skal du tro på men ved godt når man her prøve det og det så lykke igen så er man pis  for det ikke skal bliv til når her selv prøve det så ved godt være jeg snakkes om  for den lille 

Jeg prøve virkelig at tro på hende.. Og jeg krydser fingre for at det nu er min tur...  Og mange tak 

Anmeld

12. november 2014

Loan

Bare rolig, træk vejret dybt og lyt til hende der scannede dig. Fostre i den alder er så ufattelig små at det er meget let at måle forkert, selv store babyer måler de forkert.

Min første blev fulgt ufattelig tæt fordi han blev målt for lille hele vejen, han var endda nede og runde 22% mindre end han burde og jeg blev sat igang før tid, han var ifølge jordemoderen helt fin og slet ikke så lille som de scannede.

Anmeld

12. november 2014

Bb2015

Jeg kender udemærket den frygt man har frem til NF scanningen, og jeg har heller ikke haft andre scanninger end den og MD, så har været en del nervøs der indtil scanningen viste et sundt og rask foster.

Når det er sagt, så var jeg 110% sikker på at jeg var en uge længere henne end jeg fandt ud af at jeg var til NF. Alt er relativt med de størrelser og det er ikke alle der vokser ens - nogle hurtigt og andre langsomt.  

Så tag den nu endelig med ro! Enten er du så langt som du tror og får set bekræftet til NF ellers er du ikke helt så langt, men kan jo tydeligvis erklære at lille baby havde hjerteblink og havde det godt til tryghedsscanningen  det afhænger jo også meget af din cyklus, hvor langt du er. Min kunne ikke regnes ud fra sidste mens fordi den stadig var helt skør efter jeg var stoppet på p-piller, så måske kan du heller ikke regne efter det  er sikker på at alt er som det skal være!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.