Eksperthjælp: Natamning 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
0 svar
1 synes godt om
11. november 2014

Catrine Hansen

Hej Katrine.
Skriver til dig, da jeg ammer min dreng på godt 6,5 måned. Har ammet ham fuldt ud de første fire mdr, og så suppl med grød da han blev fire mdr.
Mit problem er hans nattesøvn, hvor han næsten vågner hver anden time og egentlig søger bryst og spiser når jeg ligger ham til, han er svær at få til T falde til ro uden, men det kan ikk blive ved sådan. Har du ide til hvordan jeg kan minimere bryst om natten, så vi alle får en mere sammenhængende søvn?? Han bruger ikk sut, og har svært ved en flaske selvom jeg prøver af og til.
Han er så småt begyndt at vise tegn på at få tænder, kan se noget Hvidt i gummerne, og er begyndt at bide lidt.
Til slut- han er ikk altid nem om dagen át få til at tage brystet, der sker så meget som han gern vil opleve:-)
Håber du kan give nogle fif.
Mvh maui27

Catrines svar

Hej Maui27

Jeg tænker, at grunden til at din søn vågner ekstra meget om natten for at få bryst, kan være fordi han ikke får så meget bryst i løbet af dagen, og ikke bruger sut. Så hans suttebehov dækkes primært om natten. Det kan også være at han sover i sin egen seng, og at han vil være mere tryg og vågne mindre, hvis han lå ved siden af dig.

Jeg vil også sige, at det er normalt, at en baby på 6,7 eller 8 mdr vågner relativt hyppigt om natten. Det er så kort en periode i dit liv, hvor du har en lille størrelse der er så afhængig af dig.
Babyer kan både vågne for sult, nærhed og for at falde i søvn igen. Glæd dig over, at selv om du bliver afbrudt mange gange, så er din søvn en god kvalitet, og amme-hormonerne sørger for at du falder hurtigt i søvn igen.

Babyer kan desuden vågne hyppigere i den periode hvor de får tænder, så det kan også være forklaringen.
Det kan også være at du skal få tjekket hans ører. Ved væske i øret vågner babyer/børn oftere, da det gør ondt at ligge ned.

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.